Dugong kalau naik darat


tajuk arini ialah surau. seperti yang kita ketahui surau adalah tmpat untuk orang yang beragama islam untuk mengerjakan solat tetapi disini di tempat aku belajar surau seperti tempat tidur dan tempat berehat dimana kita boleh lihat dugung-dugung atau ikan paus bersepah dari hujung samapi lah depan pintu.

aku tahu memng la surau tu best ada aircon sume siap kipas bagai tapi kalau nk tidur pon tepi2 la ckit bkn kt tengah-tengah dunia smpi nak kedepan pintu bagai..

lepas tu siap buat macam pasar cakap dari hujung sana sampai satu surau dengar..aku tahu kau excited nak cerita sgt sampai nak bagitahu sume orang tapi tengok2 lah tempat tuh kt mane bukan pasar ye..

tadi aku saje nak test bdak2 tuh bka lagu kuat ckit kt laptop aku die siap perli aku depan2..die cakap kn bising nye siap die pasang lgu kt hp die tapi pakai headset la an..

aku naik hairan jugak sebenarnya siapa yang buat bising sekarang die yg cakap mcm ckp kt pasar tibe2 die ckp aku bising..pastu aku saje buka zikir2 die ckp kn macam dengar kt radio IKIM la pasang lagu sedih2..

itu zikir bknnye lagu sedih (yg akhill hayy-hasbi rabbi dan lain2 zikir dari akhill hayy tuh)..ckp kuat2 dgn geng2 die..

punyalah perangai cam haram jugak..tak boleh ke die ckp elok2 kt aku tolong perlahankan voluma ke..ape nk jd dengan bdak2 skrg aku pon tak tau la..dh tak hormat senior..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z