Al-kisah Kecewa

ِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

assalammualaikum,

apa khabar semua? harap anda sihat walafiat dari segi kesihatan dan emosi.. huhu.. (lain macam je bunyinya kan).. aku rasa emosi aku tak berapa nak betul sangat semenjak2 ni..



sape tak penah rasa kecewa?? sila angkat tangan.. takde sape angkat kan..means semua penah rasa kan..

apakah kecewa??

aku rasa kecewa tu satu perasaan apabila kita rasa feel down bila kita tak dapat kerja yang diidamkan atau barang yang diidamkan atau rumah atau seseorang yang kita sayang mendukacitakan kita and lots more..

cerita 1
aku ingat lagi dulu..masa aku lepas abis spm aku nak beli satu alat senaman ni dulu2 konon2 famous keluar dalam tv bagai, aku pon bila dapat gaji aku nak beli la benda tuh..aku pon terus ke kedai yang menjual benda tuh..sekali aku tengok dah habis..korang tau ape perasaan aku..KECEWA sangat..kenapa aku kecewa..sebabnya aku dah lama nak beli benda tu dari dulu2 la lepas tu ade sale pulak kan..mana tak habis benda tuh..sedih aku..nangis jugak la..nangis sowang2 kat taman belakang rumah..no one comfort me..buts thats fine..

cerita 2
ni kisah cinta tak berapa nak monyet la konon2nya..masa aku lepas spm..bile ingat balik entah ape2 je..bodoh2 je..tapi memang memberi kesan yang mendalam dalam diri aku..konon2 first love.. first love ke?? macam tak je sebab ni cinta monyet je pon..whatever la.. tapi aku memang belajar dari kisah ni..konon2nya kan aku couple la dengan budak kelas aku ni nama die X.. X ni memang pandai berkata-kata..tapi banyak kata2 dia tak boleh nak pakai..cakap je gempak buatnya tidak..poyo je lebih..cakap pasal agama la..itu ini la..jadi jutawan la..hmm..merepek je..

aku ingat lagi dia nyanyi nama aku kat dewan peperiksaan pakai mikrofon..ajar aku makan pizza (aku tak reti sangat dulu2 nak pergi pizza hut nak order ape, makan dengan serbuk cheese la bagai kan..budak skola yang baik aku ni, tak penah keluar mane2 dengan kawan2 sekolah, yang aku keluar dengan die sekali je, tu  pon aku ajak kawan baik aku teman, ajar aku jadi berani dengan lipas (start tu aku berani bunuh lipas dan tak lari dah).yang tak bagusnya ialah die ni curang dengan aku semenjak die pergi PLKN..ye la kan..hubungan jarak jauh kata orang..tapi aku masa tu tak tau la..naif kan..baik dan naif aku dulu2..innocent sangat..percaya je cakap die..(sekarang memang tak la..sape tipu aku tembak je)..untill one day die tak contact aku selama 2 bulan..and last2 aku tau die dah ade orang lain..so aku mintak clash je..memang kecewa gile..aku bukan KECEWA sebab die curang ke apa..yang aku paling KECEWA ialah bile aku cakap nak break up kan..die tak pernah pon bagi mesej or cuba pujuk aku balik..see nampak sangat la aku yang bodoh kot time tuh..he never love me deeply and truly at all...and then i don't trust men ever again since then..

even aku kadang2 mengharap sangat bahawa die akan kembali konon2nya pada aku time tuh..sampailah selepas 4 bulan kot selepas break up..aku nampak die kat KLIA berpelukan dengan awek baru pakai tudung..siap makan suap2 dan siap pergi beli bunga bagai..masa tu aku tau dah memang nampak sangat dengan jelas HARAPAN MUSNAH hati aku hancur berkecai..ALLAH nak tunjukkan dekat aku depan mata yang laki tuh memang laki yang tak guna..kalaulah ALLAH tak tunjukkan mungkin aku still terus berharap..ALHAMDULILLAH terima kasih ALLAH..

kalau nak ikutkan ade lagi kisah cinta..wah cinta ke geli pulak aku tapi takde la couple ke ape ke..i mean macam teman tapi mesra/scandal la itu la ini la. (zaman jahiliyah aku dulu2)  =.=  ..tu lenkali la aku cerita..

cerita 3
aku kecewa dengan  hmm baca la post aku pasal bicara hati ea..

kalau ikutkan hati banyak juga tapi buat masa ni itu je la aku taip dulu..penat pulak asyik taip..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z