Terasa & kerohanian


ِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

assalammualaikum,

kali ni aku nak cerita mengenai rohani, aku lihat aku ni bila kurang makanan rohani mula la diri aku jadi tak berapa nak betul bukan apa dia macam hati tak tenteram, sentiasa berfikiran negatif terhadap manusia lain dan macam2 lagi. 

tadi aku cerita pada Consultant no.1 aku..hehe..Consultant aku dah kembali dah..ada aku cerita tak..takda eh? lupa kot aku dah ada consultant semula, tempat aku refer masalah aku. Tadi aku cerita la pasal aku sakit hati rasa sangat sedih dan kecewa pada kawan aku dan sepupu aku.

kawan aku ni mula-mula dulu-dulu beriya-iya suruh aku datang masa dia nak bertunang, aku cakap insyaALLAH..masa tu dia cakap tahun 2014 ni la,.sebab dia cerita tahun 2013. last2 dia tunang tak bagitahu aku langsung, aku tak tahu menahu pun sampai la semalam sorang kawan aku bercerita cakap dia nak kahwin dah bulan 5 ni. Baru la aku tahu, hmm bila fikir2 balik mungkin dia tak nak susahkan aku sebab aku busy dengan final year project aku tapi hmm..apa salahnya jika dia bagitahu aku at least. aku tak minta apa-apa cuma just tell me thats all. 

sepupu aku pon sama tiba2 aku dengar dia dah nak bertunang, padahal sebelum ni kitaorang contact hampir tiap2 hati guna bbm. takda bagitahu apa2 pon..aku tahu aku tak patut terasa sangat dengan diaorang tapi..sebab rapat kan jadi nak tak nak, aku tetap terasa.

salahkah aku jika aku terasa?? mungkin salah agaknya aku juga tidak pasti.

aku sedih dan rasa kecewa dengan mereka. tidak sangka mereka membelakangkan aku sebegitu sekali, padahal sebelum ni mereka beriya-iya bercerita macam2 sebelum ni.

sekarang ni kan aku rasa apa tahu...??

aku rasa macam ada kawan pun hmm baik tak payah ada kawan la..i don't know what's wrong with me. adakah aku terlalu sensitif?? tapi salahkah jika aku begitu. jika tidak rapat aku pun tidak heran sangat ni rapat.

aku sekarang rasa cam malas dah nak berkawan dengan siapa2, sebabnya kawan baik aku pun sekarang dah lain sangat. tak macam dulu. or maybe i just feel lonely because it feels like they left me.

nampak sangat makanan rohani aku dah lemah. Consultant aku nasihat kat aku " jangan terasa sangat yang diaorang tu nak tinggalkan aku. Jangan perasan sangat. Jangan fikir bende remeh2 ni" lebih kurang camtu la ayat dia. Consultant aku suro aku cari balik makanan rohani.

aku faham maksud dia, dia suro aku dekatkan diri dengan ALLAH dengan lebih lagi..insyaALLAH..

alhamdulillah dia je la tempat aku luahkan masalah atau apa2 la. Aku nak cerita pada kawan yang lain aku tak pasti mereka dapat terima atau tidak, sudi dengar atau tidak.

insyaALLAH aku akan mencari makanan rohani perlahan2. Berzikir selalu atau lebihkan mengaji. insyaALLAH..

anda semua doa2 kan saya ye..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z