Bergerak like a siput



Move on?? Aku tak move on?? Siapa cakap??

Kalau aku tak move on aku rasa mungkin aku pun ikut sama menyusul (JUST KIDDING takkan aku pun nak ikut menyusul sekali walaupun dalam hati macam nak je tapi, mana boleh aku menzalimi diri aku sendiri berdosa tu),

Lepas tahu dia dah takde aku terus takde selera langsung for a month. For a month je pastu dah ok, itu ertinya aku dah move on. 



Aku gerak perlahan-lahan seperti siput. Nampak macam tak move on tapi ada, slow progress. 

I am on my own. That's why so slow. 



But don't worry ALLAH is here with me together with guardian angels too. 

Perasaan tu still ada. Everybody takes times right? Me too. 

Bukan senang nak move on apabila kita selalu teringat kisah lalu kan? Aku tahu.. tapi itu je memori yang aku ada tentang cinta yang datangnya dari ALLAH. 

Aku tak pernah cinta orang lain sebagaimana aku sayang dia. Perasaan tu lain sangat. Sebab tu aku selalu teringat.

Dulu aku tak tahu pun yang perasaan CINTA juga REZEKI daripada ALLAH. Aku tak sedar semua tu.

Dalam hadis riwayat Muslim, Nabi s.a.w menyebut tentang Khadijah: “Aku telah direzekikan cintanya”. Cinta adalah rezeki. Apabila ada orang mencintai kita, itu merupakan rezeki kerana bukan semua orang dicintai.  (sumber: http://drmaza.com/home/?p=2663)

Siapa yang nak lebih lanjut, boleh baca post lepas IM4U.


Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z