Senarai Hajatku sebelum Mati - Part 1

Assalammualaikum,

today we gonna talk about my wishlist.. yeay.. i have a few wishlist

1. To go umrah

2. Visit New zealand

3. Go on cruise vacation

4. Buy a bicycle

For now that's all i could think of.. Actually there are many more but let just put it you know, just a few there..


I always wanted to visit 'rumah ALLAH'. i am totally jealous to those who have went there. Alhamdulillah good for them. Masa kecil dulu aku selalu baca majalah Mastika. Banyak kisah-kisah yang boleh dijadikan pengajaran kepada kita supaya jangan melakukan dosa sebegitu. Jadi aku fikir aku kena berubah jadi baik baru boleh datang situ.. huhuhu.. Tapi sekarang bila dah besar baru aku faham.



It's been a long time that i wish i wanna go to New Zealand. It was such a beautiful country. Aku suka tengok pemandangan dia yang sangat cantik, tasik, gunung-gunung yang cantik semuanya cantik-cantik. Penuh dengan kehijauan alam semulajadi.

I envy blogger Neena Anuar who went there. OMG.. Subhana ALLAH.. cantik sungguh..  Aku nak pergi tak tahu la bila sebab my salary was not much.

Mungkin suatu hari nanti aku dapat pergi umrah, visit new zealand and maybe went to cruise to. Someday.. before i die..

If i die earlier i just wish i have went to umrah at least..


Wanna know why aku nak naik cruise sebab masa aku belajar diploma dulu aku pernah naik kapal. but that was navy punya kapal. Just a small kapal. Tapi aku akan ingat sampai bila-bila memori tersebut. Itupun atas program UniKL MIMET masa cuti sem semasa aku belajar di UniKL MICET dahulu.

cerita kapal ni panjang nanti kita sambung pada part 2 ye..

NANTIKAN..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z