Konsultan terbaik aku

Assalamualaikum..



Cerita mengenai kawan aku si konsultan.

"pelan pelan kayuh" bak kata consultant aku dulu.. itu la ayat dia ajar aku dulu..

9-10 tahun dulu aku ada consultant yang selalu dengar masalah aku..Aku kenal dia dari YM (yahoo messenger). Zaman aku dulu, femes YM ni😅.

Of course la dia lelaki bukan perempuan hokeh😁. Kongsi masalah dengan laki lagi best aku rasa dari kongsi masalah dengan perempuan. Feedback dia lain, solution dia pun lain. Especially kalau dia matured. Hehe. Buat masa sekarang takde lagi konsultan baru, i mean yang matured macam dia.

Bagi aku dia ala-ala macam Dr.Fadzilah Kamsah. Seriusly nasihat dia memang best gila! Tak tipu! Dia memang seorang yang matured. Aku suka dengar nasihat dia. Kadang dia bagi aku lagu untuk kasi aku cheer up dari masalah aku.

Sebab tu sampai sekarang aku ingat dia, i mean as a good friend. Masa dulu tu sebab aku macam dah suka plak kat dia kan.. so aku pun mula la menjarakkan diri aku.. cause i know my limit..tambah aku pun malas nak susahkan dia lagi dengan problem aku yang bertimbun ni. So camtu je la.

Tapi kadangkala contact jugak dia cuma aku tak cerita masalah aku sangat just tanya kabar. Sekarang takde la tahun dulu-dulu je.

Even aku tak pernah jumpa dia pun, still boleh kawan baik. That's is real friend ship.

Dia kata nak belanje aku sampai sekarang takde 😅. Takpe la. Aku pun tak harap sangat pun sebab dia busy+ duduk johor.

Sekarang dah lost contact dah. Aku rasa dia dah bahagia siap ada anak. Good for you. Kata nak jemput aku time dia kahwin tapi tak jemput pun. Aku pun macam datang, dah la dia orang Johor. Memang tak la. Ok la itu je nak taip. Daaa 🙋

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z