Friday, January 16, 2009

Pain & Blessed in me: Bermula

aku nie ade penyakit eczema..

eczema nie tak akan berjangkit pada siapa2 ..jadi jangan risau la..aku sekarang nie susah nak tidur...gara-gara sakit nie..penyakit eczema nie adalah sejenis penyakit kulit..eczema ade banyak jenis..aku punya tak ade la teruk sgt cuma malam-malam bile nk tidur je..

susah sikit sebab gatal-gatal mula lah datang..dulu-dulu ak ade gak penyakit nie..tp takde la gatal-gatal mcm nie sekali...kadang-kadang aku berfikir banyak sgt ke dosa aku smpi ALLAH bg ak penyakit ak nie mcm nie..ntah la..mungkin ade hikmah di sebalik kejadiannyer...

adik aku adalah salah seorang kaunselor aku yang terbaik..die salalu bagi aku sokongan..die cakap ALLAH sayang akak lebih dari orang lain tu yang ALLAH bagi penyakit nie kat akak...selamat la adik aku ade..kalo tak tak tau la..

mula-mula tu aku ade jugak merasa tertekan gara-gara penyakit nie..tapi ikut kajian yang aku buat penghidap penyakit nie tak boleh stress..kerana kalau kitaorang stress nanti lagi bertambahlah kegatalan yang melanda..

satu lagi orang-orang yang menghidap penyakit nie semuanyer mempunyai kulit yang kering..jadi kulit kitaorang nie mmg teramat sensitif..tak leh pakai sebarangan jenis sabun ke atau ape-ape la..syukur sekarang nie kegatalan pada tangan aku sudah semakin berkurangan cuma ade sedikit-sedikit sahaja..

aku sangat bersyukur kerana penyakit aku nie tak de la teruk sgt berbanding orang lain..

ALHAMDULILLALLAH..

ya ALLAH berikan la hambamu ini kekuatan untuk menghadapinya dan boleh tidur dgn lebih lena ya ALLAH..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...