Friday, June 19, 2009

FRIENDS ARE BETTER THAN BF/GF

1.You don't have to call them every day, just to let them know you're not fighting
2.You don't have an anniversary-you just sort of "became" best friends.
3.When someone calls your girlfriend/boyfriend your "partner" it makes you think of marriage. When they call your best friend your partner, it's more like cops.
4.You never have to touch your best friend when it's hot outside, but you can still huddle close when it's freezing.
5.Your parents usually like your best friend.
6.Your best friend doesn't care if you get fat, you're ugly, or if you get a bad haircut.
7.You don't have to get jealous of "girls only" night or "guys only" night >-- You're part of it!
8.You can laugh at your best friend with no consequences.
9.You can burp/fart in front of your best friend on any occasion.
10.You can plan on still having a relationship with your best friend in 20 years.
11.Never in your life will you need "space" from your best friend.
12.Your best friend won't be mad if you want some time alone, and will only ask you "what's wrong?" once.
13.Your best friend is someone you get in trouble with; your boyfriend/girlfriend is someone you get in trouble with if you get in trouble.
14.You don't have to get dressed up to go anywhere with your best friend.
15.You're allowed to have multiple best friends.
16.No one ever spreads rumors or talks about you and your best friend's relationship.
17.Borrowing any amount of money from your best friend is okay, no questions asked.
18.Your best friend will never refer to you as "the ball and chain," "the old lady/man," or "the whip."
19.No one is ever trying to fix you up on blind dates for a new best friend.
20.It doesn't matter what your "other" friends think about your best friend.
21. Your best friend is the first person you call when you get a new boy friend / girl friend, and when you break up with them.

WANITA

Sensitif :

Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin
bermanja dan mendapatkan perhatian.

Cerewet :

Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin
lelaki mengikut kata-katanya sekali sekala.


Halus :

Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah
tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang
lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan
tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

Ikhlas :

Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

Korban :

WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang
amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat
tabah.

Prihatin :

Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

Manja :

Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari,
naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja
bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama
kaum.

Ego :

WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak
ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

Cinta :

CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan
tulus.

Seks :

SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA
diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak
tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan
satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan
menghanyutkannya.

** "Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung
dan bukan sebagai pemusnah.
WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk
dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Tuesday, June 16, 2009

ILMUKU ILMUMU JUA

Saya ada satu epal, anda ada satu epal. Kita tukar epal, anda ada satu dan saya tetap ada satu.
Jika anda ada satu ilmu dan saya ada satu ilmu, kemudian kita tukar ilmu tersebut, anda ada dua ilmu dan saya ada dua ilmu...


Perkara-perkara yang membuat kita hilang ingatan dan tumpul minda

  1. Kurangkan makan bawang besar
  2. Kurangkan makan berempah
  3. Kurangkan makan ketumbar kering
  4. Kurangkan menonton hiburan
  5. Kurangkan membaca majalah hiburan
  6. Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak
  7. Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain2)
  8. Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2
  9. Jangan makan kepala ikan
  10. Jangan minum air yang ada semut
  11. Jangan tidur selepas subuh
  12. Jangan tidur selepas asar
  13. Jangan tidur selepas makan
  14. Jangan makan terlalu kenyang
  15. Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam
  16. Jangan menyapu rumah pada waktu malam
  17. Jangan makan yang masam-masam berlebihan
  18. Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan
  19. Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam

Perkara-perkara yang perlu diamalkan

  1. Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain2
  2. Selalu makan makanan yang panas2
  3. Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain2
  4. Selalu minum air masak
  5. Selalu makan ulam2
  6. Selalu mengamalkan pandangan hijau
  7. Selalu bersenam
  8. Selau menggunakan imajenasi otak
  9. Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya
  10. Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai( yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion2 negatif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan,kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit

Perkara-perkara yang Jangan diamalkan

  1. Jangan ego
  2. Jangan dengki pada orang lain
  3. Jangan makan dari sumber yang tidak halal
  4. Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal
  5. Jangan makan makanan yang ada pewarna
  6. Jangan makan makanan yang ada pengawet
  7. Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali
  8. Jangan mandi selepas 9.00malam
  9. Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita.
  10. Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar). Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah kita.
  11. Jangan makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing. Makruh kerana ia membahayakan.
  12. Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak berbasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan.
  13. Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).
  14. Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.
  15. Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan..
  16. Jangan pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. akruh dan mewarisi kepapaan.
  17. Jangan biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.
  18. Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.
  19. Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.
  20. Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.
  21. Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.
  22. Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.
  23. Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.
  24. Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.
  25. Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.
  26. Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.
  27. Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.
  28. Jangan biarkan SAJE email ni. Hantarkan kepada semua saudara islam yang anda kenal !! ......dan yang paling penting dibawah ini........ selamat beramal...Wasalam

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)
"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
(Surah Al-Ahzab:71)

Thursday, June 11, 2009

Satu



Aku ini adalah dirimu
Cinta ini adalah cintamu
Aku ini adalah dirimu
Jiwa ini adalah jiwamu
Rindu ini adalah rindumu
Darah ini adalah darahmu

Chorus:
Tak ada yang lain selain dirimu
Yang selalu ku puja
Ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku
Ku sebut namamu, ku sebut namamu

Dengan tanganmu aku menyentuh
Dengan kakimu aku berjalan
Dengan matamu aku memandang
Dengan telingamu aku mendengar
Dengan lidahmu aku bicara
Dengan hatimu aku merasa

Chorus

Dewa

Pupus

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Aku tak mengerti
Apa yang ku rasa
Rindu yang tak pernah
Begitu hebatnya
Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak'kan pernah tahu

Aku persembahkan hidupku untukmu
Telah kurelakan hatiku padamu
Namun kau masih bisu
Diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara

Baru ku sadari
Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku

Semoga waktu akan mengilhami
sisi hatimu yang beku
Semoga akan datang keajaiban
Hingga akhirnya kau pun mau

Aku mencintaimu
Lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak'kan pernah tahu

Kosong

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Kamu, seperti hantu,
terus, menghantuiku
Kemana pun tubuhku pergi,
ku, terus membayangi aku

Salahku, biarkan kamu,
bermain, dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan,
kau, dari pikiranku ini

[Reff:]
Di dalam keramaian aku masih merasa sepi,
sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku,
dan kau tuliskan namamu,
kau tulis namamu~

[Interlude]

Tubuhku, ada di sini,
tetapi, tidak jiwaku
Kosong yang hanya ku rasakan,
kau, telah tinggal di hatiku

[Reff] (x2)
~ Kau tulis namamu (x3)

DEWA

Takkan Ada Cinta Yang Lain

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Haruskah kuulangi lagi
Kata cintaku padamu yakinkan dirimu
Masihkah terlintas didada
Keraguanmu itu susahkan hatimu

Tak akan ada cinta yang lain
Pastikan cintaku hanya untukmu
Pernahkah terbersit olehmu
Akupun takut kehilangan dirimu

Ingatkah satu bait kenangan
Cerita cinta kita tak mungkin terlupa
Buang semua angan mulukmu itu
Percaya takdir kita aku cinta padamu

Tak akan ada cinta yang lain
Pastikan cintaku hanya untukmu
Pernahkah terbersit olehmu
Akupun takut kehilangan dirimu

Akankah nanti
Terulang lagi
Jalinan cinta semu
Dengar bisikku
Bukalah mata hatimu

by:TTDJ

Cintaku Tertinggal Di Malaysia



DEWA 19 - Cintaku ...

Tak pernah ku sangka
Jauh dari kamu
Membuat aku menderita
Sejak pertama bertemu denganmu
Di negara mu yang indah

Aku di sini mengenang kamu
Meski aku tak lagi sendiri
Ku mulai fikir tuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta

*Duhai kekasihku
Cintaku tertinggal di Malaysia
Haruskah ku kembali untuk bersamamu
Duhai kekasihku
Haruskah ku tinggalkan semuanya yang ku miliki
Untuk hidup bersamamu

Mungkinkah kamu cinta terakhirku
Mungkinkah kamu cinta matiku
Ku mulai berfikir untuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta

Repeat *

Untuk ku serahkan hidupku
Untuk ku serahkan matiku

Berilah aku satu
Keyakinan untuk..
Kekuatan untuk..
Kesungguhan untuk..
Bisa tinggalkan semua untukmu..

Ku cinta Kau apa adanya

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Kau boleh acuhkan diri ku,
dan anggap ku tak ada
Tapi tak ‘kan merubah,
perasaan ku,
kepada muKu yakin pasti suatu saat,
semua ‘kan terjadi,
kau ‘kan mencintai ku,
dan tak akan pernah,
melepas ku


[Chorus:]
Aku mau mendampingi diri mu,
aku mau cintai kekurangan mu,
s’lalu bersedia bahagiakan mu,
apapun terjadi,
ku janjikan aku ada.

Kau boleh jauhi diri ku,
namun ku percaya,
kau ‘kan mencintai ku,
dan tak akan pernah,
melepas ku

[Chorus]

Aku ada

[Interlude]

Aku mau mendampingi diri mu,
aku mau cintai kekurangan mu.
Aku yang rela, terluka,
untuk mu selalu~u~

[Chorus]

by:once

Arjuna mencari cinta

ini salh stu favorite
Dewa-Arjuna Mencar...


Sudah... kudaki gunung tertinggi
Hanya untuk mencari di mana dirimu
Sudah... kujelajahi isi bumi
Hanya untuk dapat hidup bersamamu

Sudah... kuarungi laut samudra
Hanya untuk mencari tempat berlabuhmu
Tapi... semakin jauh ku mencari cinta
Semakin aku tak mengerti

Akulah Arjuna yang mencari cinta
Wahai wanita... cintailah aku

Mungkin... ku temui cinta sejati
Saat aku hembuskan nafas terakhirku
Mungkin... cinta sejati memang tak ada
Dalam cerita kehidupan ini

BY:DEWA 19

Larut

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Mungkin aku pernah juga..
Merasakan cinta..
Tapi tak pernah..seindah ini..
Mungkin aku juga pernah
Merasakan rindu..
Tapi tak pernah
Sedalam ini

Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh.

Chorus:
Kuakui aku telah larut
Larut ke dalam
Kamu yang kucintai

Inikah Cinta

Saat kujumpa dirinya

Di suatu suasana

Terasa getaran dalam dada

Kucoba mendekatinya

Kutatap dirinya

Oh dia sungguh mempesona

Ingin daku menyapanya

Menyapa dirinya

Bercanda tawa dengan dirinya

Namun apa yang kurasa

Aku tak kuasa

Aku tak tau harus berkata apa

Reff#

Inikah namanya cinta

Inikah cinta

Cinta pada jumpa pertama

Inikah rasanya cinta

Inikah cinta

Terasa bahagia saat jumpa

Dengan dirinya

Kujumpa dia berikutnya

Suasana berbeda

Getaran itu masih ada

Aku dekati dirinya

Kutatap wajahnya

Oh dia tetap mempesona

Rindu terasa

Dikala diri ini ingin jumpa

Ingin s'lalu bersama

Bersama dalam segala suasana

Separuh Nafas

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Separuh nafas ku terbang
bersama dirimu
saat kau tinggalkanku
salahkanku

salahkah aku
bila aku bukanlah
seperti aku yang dahulu

Ada makna tergali dari sini
dari pertikaian yang terjadi

Kau hancurkan diriku
bila kau tinggalkan aku
kau Dewiku
kembalilah padaku
bawa separuh nafasku
kau Dewiku....

Submitted by: YuRi

Risalah Hati

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Hidupku tanpa cintamu
Bagai malam tanpa bintang
Cintaku tanpa sambutmu
Bagai panas tanpa hujan
Jiwaku berbisik lirih
Ku harus milikimu

( 1 )
Aku bisa membuatmu
Jatuh cinta kepadaku
Meski kau tak cinta kepadaku
Beri sedikit waktu
Biar cinta datang
Karena telah terbiasa

Simpan mawar yang kuberi
Mungkin wanginya mengilhami
Sudikah dirimu untuk
Kenali aku dulu
Sebelum kau ludahi aku
Sebelum kau robek hatiku

( ulang 1 )

( solo )

( ulang 1 )

Aku bisa membuatmu
Jatuh cinta kepadaku
Meski kau tak cinta... kepadaku
( 2X )

( ulang 1 )

Hidup tanpa cintamu
Bagai bulan tanpa bintang
Cintaku tanpa sambutmu
Bagai panas tanpa hujan

by:DEWA 19

Roman Picisan

lagu ni aku suka dr kecik ag..huhu

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA



Tetap matamu bagai busur panah
Yang kau lepas ke jantung hatiku
Meski kau simpan cintamu
Masih tetap nafasku wangi hiasi suasana
Saat ku kecup manis bibirmu

( korus )
Cintaku tak harus miliki dirimu
Meski pernah mengiris-iris segala janji

Aku berdansa di ujung gelisah
Diiringi syahdu lembut lakumu
Kau sebar benih anggun jiwamu
Namun kau tiada
Menuai buah cintaku
Yang ada hanya sekuntum rindu

( bridge )
Malam-malamku bagai malam seribu bintang
Yang terbatas di angkasa
Bila kau di sini
'Tuk sekadar menemani
'Tuk melintasi wangi yang selalu tersaji
Di satu sisi hati

by:Dewa 19

Monday, June 8, 2009

SANGGUP TAK??


SAYA CINTAKN AWK...huhu..sanggup tak korang ckp kt org yg tak tau bahawa korang cintakn die...kalo aku,aku tak sanggup..kalo just ckp syg tu ok lg kot...ni takkn melampau kot smpi nk ckp cinta skali..huhu..IMPOSIBBLE aku takkn ckp..biarlh org tuh yg ckp dlu..hehehehe...ceewaah..poyos lak aku nieh..ala sesekali poyos pe salahnyer kn..bkn ade org kish pn...heheheh..lgpn sume org skrg nieh sumenye poyos2 blaka kn..so kita ikut la trend poyos2 nieh..tak pn ikut trend fesyen2 t'kini yg ada.. wakakaa..eh pehal aku gelak lak...bese la otak aku skrew dh cabut stu...hahahah..eh aku ngaku lak ek...heheheh..at least aku ngaku kn...drpd org tuh dh wat something tak nk ngaku...tak pn kn dh wat slh kn die wat dunno jew cam takde ape2 yg b'laku then tak nk minta maaf...ape punya manusia daaaa..kn?kn?kn?...korang ckp ye je la..kn senang...kita sama2 senang hati...ewah...hahaha..eh aku nk tulis ape lg ek...aduyai..jap2 nak dptkn idea...hmmm..ha b'blk pd crite td..maaf la mcm2 lak..kdg tak semsetinya org yg kita syg tu milik kita...jdoh, ajal, maut ditangan ALLAH...jd jgn lh korang terlalu mengharp pd ssuatu ye...aku nk nasiht je..hehhe..bese la...ok kalo ye pn kita memiliki hatinya tak selama2nya kita akn memiliki dia kn...lmbt laun kita sume akn mati jgk....(eh aku nie nk crite pasal maut kew..ape2 je la)...jd kita hanya mampu doa je la...ok la nnti aku crita ag ek..bg2 la komen..ckit pn tak pe...
ok ciao...

Tuesday, June 2, 2009

Hikayat Cinta

6ixth Sense - Hikayat Cinta Lyrics


Takdir pertemukanku dengan dirimu
yang membuat aku jatuh cinta
malam gelisahkanku tentang bayangmu
yang hantui setiap mimpiku

takdir yang bisakanku
dengan dirimu saat ini

ketika kuterbuai dalam lumrah
takdir cinta di hatiku

c/o
aku mencintaimu merindukanmu
menginginkanmu
pasti takdir tak bisa
pertemukanku dengan dirimu

Monday, June 1, 2009

CERITA PENIPU


aku tak tau la ape salah aku....manusia tuh ske tipu aku...die ingt aku bdoh agaknyer...bak kte kwn baik die...die pndai bermain kata2 dgn pndai bermke2...hmmm ALLAH syg sgt dgn aku jd ALLAH nk aku timba pengalaman kot...jd ak tau la nnti manusia yg akn dtg kalo ade lg manusia yg bersikap mcm tuh...mungkin...semua kjadian ade hikmahnyer....kalo dh mmg #$$^$%&#%!~$....mmg mcm tu la perangainyer...aku ni slalu kne tipukn....tak pe la...ak tak penah tipu org pn...suatu hari nnti aku akn jumpa org yg takkn tipu aku..insyaALLAH....aku tak penah hrp ape2 pn...tp mesti la semua org berharap bende yg baikkn...bak kte mak ayah aku biar kte wat baik dgn org..kalo org tak wat baik dgn kte pn tak pew..insyALLAH ALLAH akn balas yg lebih baik lg utk kte...ape yg pasti pasni aku takkn layan manusia tuh...kecuali kalo dh on9 tuh tak pat la nk dielakkn...aku wat mcm ni pn ade sbb...aku tak nk kne tipu berpnjgan...btul ckp adk aku...knp la manusia tuh kejam sgt dgn aku...maybe sbb aku nie baik dgn someone tuh kot...die nk balas dendam dgn aku lak kot...lg2 aku ade mengaku lak dgn die pasal feeling aku yg agak bangang tuh...ntah la..semuanya ade kebarangkaliannya...manusia mmg mcm tuh bila dh tau yg org tuh ade perasaan kt die then mula la die besar kepala...but it's fine...slamat feeling aku tuh tak bertahan lame sbb ape? sbb perangai die mcm tut sgt...tp ape2 pn org2 yg penah tipu ak sume tuh ak still baik lg dgn dieorg....kdg2 aku tak fhm...knp dieorg dh ade org lain tp nk cri aku lg...knp...aku nie ade something kew yg wat dieorg contact aku lg...tuh aku pn tak tau la...aku sndri tak leh nk jwb....yg leh jwb dierog jew la...mesti korang mcm kesian dgn aku bile bce nie kn...tak pew la...cewah...ni sume sebahagian drpd lumrah hidup....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...