Tuesday, December 15, 2009

Pain & Blessed in Me-5 :Aku tensyen



hmm...arituh kan eczema aku dah kurang pastu sekarang dah datang balik..dah naik...aku rasa mungkin sebab tak cukup tdo...tak ckup makan..makan salah...tambah plak tensyen dgn thesis...aku nak balik umah ....malas dah duk melaka...penat aku duk menumpang kat umah wan,umah sedare sume n kwn2..

sebenarnyer aku segan gak asyik duk menumpang jew..even sedara sendri yang rapat pon...tapi tetap tak same dgn keluarga sendri...aku rindu dekat adik2 kt umah...my mum and my dad sume...at least kt sana ade tempat untuk aku meluahkan perasaan pasal sakit aku tuh...aku takde tempat nak luahkan....sekarang nie rase cam nk nangis...ALLAH masih menguji aku...


aku tak tau la bile aku akn dpt makan sedap2 cam org len...aku tak bleh makan kt luar...especially makanan yang dicampur dengan cili api,ajinomoto, sos tiram and perisa2 merepek ape laga ntah yang dieorg letak...aku bukan boleh makan...kalo makan jew..datang lah skit aku tuh...

aku tak tahan gatal2...arrggh...tapi nak wat mcmne kena tahan gak...aku boleh makan makanan yang takde bende2 tuh jew...mesti orang cakap ape lah aku nie sume tak nak makan kt luar la...aku bukan tak nk..aku nak sgt..tapi aku tak boleh...jangan paksa aku makan..aku ade sebab kenapa aku tak mkn...sebabnyer nnti eczema aku naik balik dan gatal2 lg..org yang tak kena takkn tahu bagaimana perasaan aku...orang sakit memang tensyen..so jangan salahkan mereka dan jangan force mereka...

aku ingt aku nak belajar masakan macam nasi paprik,nasi U.S.A dan mcm2 lagi tuh..aku nk masak sendiri..kalo makan kat luar menderita aku..aku boleh makan kalo malam2 kalo tak dok dengan family makan western jew bleh...sebab die tak campur bahan yg merepek2 cam nasi goreng or what so ever... hmmm...kulit aku ni nak makan mahal2 jew...aduyai...hmmm....tak pew2..kalo kat dunia nie aku tak bleh makan...aku tunggu makanan dalam syurga nnti..hehehehe...(doa dan berharap agar dapat masuk syurga) :D

Thursday, December 3, 2009

NEW MOON



sori lmbt update blog...busy ckit dgn thesis...arituh aku g tgk NEW MOON with my cousins...romantik gile...i love it...especially the ending die...."marry me"..sweet gile...pergi  la tgk kalo sape2 yg blum..tp rase2nyer sume org dh tgk kn...sape yg tak tgk dr first movie TWILIGHT tuh mmg rugi la korang..aku ske Edward..kalo la ade bf mcm tuh bahagia gile lah...cewah cam aku duk dlm alam fantasi plak...cam ade lak kt dunia nie lelaki mcm tuh..i guess not..so keep dreaming dude..hahaha...tp stu jew yg aku teringin sgt iaitu bce novel die..twilight saga full TWILIGHT,NEW MOON, ECLIPSE, n BREAKING DAWN...aku takde duit ag nk beli...ye la kne jimat duit nk beli gamat healin..aduyai...kalo ade org nk hadiahkan novel2 die wah ske gile aku..spe plak la yg nk hadiahkan..adez..ape daa aku nie...tak pew2..nnti aku kumpul duit beli insyaALLAH...hehehe..ok lah c u later yo..

Saturday, October 10, 2009

Pain & Blessed in Me- 4:GAMAT HEALIN

alhamdulillah eczema aku beransur pulih..itupn setelah aku habisan beratus2 duit tuk beli ubt gamat healin IMUNOL dan DERMA-X..

harga :

IMUNOL RM 114.00,
DERMA-X  ( 12g RM35.00 / 20g RM57.00 / 180g RM200.00)..

aku beli yg 20g..yang IMUNOL tuh dh naik harga dulu RM 112.00 sekarang RM 114.00..trima kasih pada duit elaun aku daripada MARA (Majlis Amanah Rakyat)..tanpa duit elaun aku dan duit tambahan daripada mak ayah aku tak dpt la aku beli ubat2 tu sume..aku kan student lg..kalau aku dh kerja nnti insyaALLAH aku bleh beli dgn duit sendiri..hmm pd umo 20 thun nie dh mcm2 berlaku pd aku..tak pyh la aku ceritakn semuanya..biarlah ianya menjadi kenangan, pengajaran dan pengalaman hidup aku..pd anda2 di luar sana bersyukur lah kerana anda takde ape2 masalh penyakit yg truk yg bleh dilihat org..cthnye sakit ekzema aku nieh..org bleh nmpk..yelah sakit kulit..bersyukurlah krn anda sihat..berbarding sy disini yg perlu bergantung pd krim dan ubt2 seumur hdup..sakit ekzema tiada penyembuhnya..termasuk sakit psirosis..mmg takde penyembuhnya..tp kite bleh cri ubt utk kurangkannya..trime kasih pd GAMAT HEALIN ..kisahnya begini..pd suatu hari aku tetibe nk cri ubt utk ekzema jd aku cri kt internet dpt lah tau mengenai GAMAT HEALIN nie..dpr laman web http://www.kedaionlineku.com/kedai-kesihatan-diri-kecantikan-peribadi-wangian-f2/gamat-healin-skincare-ag2000-t75.htm..


Kelebihan IMUNOL 


Diadunkan dengan sebatian Gamodulin™, tulenan Klorofil, madu lebah dan beberapa vitamin terpilih. Kekuatan Imunol terletak pada keupayaannya mengawal rangsangan sistem imunisasi badan dan merejuvenasi sel-sel kulit, justeru sangat berkesan membantu meredakan dan merawat simptom-simptom seperti asma, penyakit alahan, penyakit kulit dan beberapa penyakit berkaitan yang sukar dirawat oleh kaedah perubatan biasa




Kelebihan DERMA-X

100% formulasi semulajadi yang telah dihasilkan dengan menggabungkan Klorofil-C & Gamodulin™ iaitu sejenis polipeptida yang bersifat rejuvenasi yang bertindak secara sinergi. Ia menembusi sel kulit dengan berkesan & mempertingkatkan kuasa rejuvenasi & penyembuhan pada kulit.

Ia juga bertindak sebagai immunomodulator semulajadi pada kulit untuk merangsang penyembuhan & merawat pelbagai jenis penyakit kulit termasuk kulit kering, alahan kulit, inflamasi,
ekzema & psioriasis.

Eksperimen telah membuktikan Derma-X mampu menyembuhkan hampir 98% kes dermatitis & psoriasis.

Wednesday, September 30, 2009

Pain & Blessed In Me -3 : Dugaanku

salam sume..dh lame aku tak cer pasal kesihatan aku kn..pasal ekzema aku tuh..

smpi aku msuk wad selama seminggu tuh..ade aku cer dlu2..

sape2 yg terleps leh tgk kt post yg dlu2 ek..hmm sakit aku tuh alhamdulillah dh ok ckit berbnding dlu..cuma meninggalkn parut yg byk la jgk kt aku..

sape2 yg tak tau..mesti tnye..especially yg nmpk kt tgn aku la..bile pakai t-shirt biase yg lengan pendek tuh..mesti ade org tnye KENAPE TU??..

rmai la jgk yg tnye especially hari raya aritu...makcik2 n pakcik2 sdare aku sume tnye..agak tension di situ..adeza..

ade sorang mkcik ni aku suh tnye mak aku..then mak aku pn mlas nk jwb pertnyaan yg cam wrtawan dr rmai2 yg tnye tuh..so mak aku jwb la kt makcik aku tuh.."nk wat mcmne kn..mmg mcm tuh"..

mkcik tuh tak puas ati die tnye aku lg skali mase raye pertama lak tuh..hish..tak puas ati tol la org tua sowang nieh..aduyai..aku pn jwb la mcm DOKTOR yg b'pengalamn..yg aku tak puas ati tuh die ckp mcmnie "ank pmpuan jew kne yg laki2 tak kne plak"..ayat tuh mmg MENGHIRIS KALBU tol la...

mmg aku sedih gilew la lpas tuh..org sakit kn mmg sensitif ckit lg2 org tuh tnye mcm ape jew..kalo die tnye pastu ckp mcm nie"mkcik ade dgr ubt yg leh sembuhkn skit aku kew ske gak aku dgr..ni MENYAKITKAN HATI jew...baik tak yah la..

siap tnye takde antibiotik kew yg leh cure skit aku nieh..AKU RASE CAM NK TEMBAK JEW MKCIK TUH..mcm tak len tnye kt org len lak..adik aku..mkcik sdare yg rapt dgn aku kew..

SEBOLEH2 nk tnye aku..tu yg aku SAKIT HATI SGT2 tuh..SEDIH TAHU TAK??..

hanya ALLAH jew yg tau mcmne penderitaan aku selama nieh..

die ingt aku mntk kew skit tuh smpi tnye mcm tuh..aku tak mntk tau..

ALLAH BG KT AKU SBB DIE NK UJI KEIMANAN AKU TERHADAPNYA..

SAMADA AKU AKN INGT PD-NYA ATAU TAK..

syukur ade insan2 yg faham dan bg aku sokongan moral yg kuat....

ADIK AKU...sdare aku ANIS n SHIDA..trima kasih pd korang sume..SAYANG ANDA SUME SGT2..

Sunday, September 6, 2009

Wanita Dan Isi Hatinya

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya.

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. percayalah..tiap lelaki perlukan wanita.

Wednesday, August 26, 2009

Hanya ingin Kau Tahu

best gile lgu nieh...

Republik_Hanya Ing...

Ku telah miliki

Rasa indahnya perihku
Rasa hancurnya harapku
Kau lepas cintaku

Rasakan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu

Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu

Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku

ow wooo wo wo wo

Walaupun semua hanya ada dalam mimpiku
Hanya ada dalam anganku
Melewati hidup

Rasakan abadi
Sekalipun kau mengerti
Sekalipun kau pahami
Ku pikir ku salah mengertimu

Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu

Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku

Aku hanya ingin kau tahu
Besarnya cintaku
Tingginya khayalku bersamamu

Tuk lalui waktu yang tersisa kini
Di setiap hariku
Di sisa akhir nafas hidupku

ow wooo wo wo wo wo wo wo wo wo


Lirik lagu Republik - Hanya Ingin Kau Tahu

Saturday, August 15, 2009

Picture



ASSALAMMUALAIKUM....sudeenly i feel like i want to write something..it's about my heart...hmm how silly am i..why i don't realise this thing earlier..hmm i know because i was blind..yeah blind by my feeling that wasn't worth at all...just a heartbroken at the end of the story...hahaha..i saw their picture..yeah man..at last i saw it..finally i realise...realise that i am stupid or what..i didn't know it either...hmm actually i don't really know how i gonna express my feeling at this blog but for a sake of hmm of what..??hahahah..not sure..hehehe..getting crazy here with all of the written that i am not suppose to write..but i don't want to keep it by myself..i'm not that strong..so i want to tell it..eventhough no one will read at all it's ok...at least i have release my feeling that burden me ..no wonder you've changed..but people changed right..so it's ok...actually changing is good...fortunately i have changed myself before looking at that picture...so it's not like that i'm gonna muck them or what...so i hope they will be happily ever after...wow i was written it like an old tale...goodbye to them too..huhu...ok c u later...peace for all

Mungkin Tuhan Sengaja


Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dgn orang yg salah sebelum menemui insan yg betul supaya apabila kita akhirnya menemui insan yg betul, kita akan tahu bagaimana utk bersyukur dgn pemberian dan hikmah disebalik pemberian tersebut.

Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yg lain akan terbuka tapi selalunya kita akan memandang pintu yg telah tertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu lain yg telah pun terbuka untuk kita.


Teman yg paling baik ialah seseorang yang kita boleh duduk bersama di dalam buaian dan berbuai bersama tanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulang dgn perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yg pernah kita rasai.

Crazy Memang benar yang kita tidak akan tahu apa yg kita punyai sehinggalah kita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak akan tahu apa yg kita rindukan sehinggalah "Ianya" hadir.

Ia cuma mengambil masa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam utuk menyukai seseorang, satu hari untuk menyintai seseorang tetapi ia mengambil masa sepanjang hidup untuk melupakan seseorang.

Menguap


Menguap.....semua orang menguap termasuk juga saya... tetapi kadang kala kita terlupa ataupun juga kita tidak tahu ataupun kita tidak mahu ambil tahu apakah keburukan menguap.


Adapun kalau mengikut hukum, semasa menguap hendaklah kita menutup mulut ... ini rasanya kebanyakan orang tahu,Alhamdullilah. ... kan manis gitu.. Tapi seperkara yang orang jarang berikan perhatian ialah bunyi yang keluar dihujung proses tersebut bunyinya pula pelbagai...huargh. ....huh.. ..haaah dan pelbagai bunyi menandakan kepuasan melakukan perbuatan menguap ini.

Mengikut penjelasan seorang ustaz yang saya temui baru2 ini setelah saya ditegur menguap sambil mengeluarkan bunyi yg agak kuat juga Syaitan sangat menyukai bunyi menguap bahkan bunyi itu merupakan satu hiburan bagi syaitan. astaghfirullah. .! begitu rupanya...lalainya saya.

Jadi pesan ustaz tersebut...bukan tidak boleh menguap tetapi janganlah mengeluarkan bunyi-bunyi tetapi ucapkanlah istighfar selepas menguap supaya kita tidak menjadi kawan syaitan menghiburkan syaitan-sukakah kita bila syaitan seronok? sudahlah seharian hidup kita ini penuh dengan dosa dan maksiat yang kadang2 tidak kita sedar setidak2nya usaha kita yang sedikit ini dapat memperteguhkan dan memulihkan keimanan kepada ALLAH subhanawataala dan menjauhkan fitnah syaitan...

9 ways of women express

(1) Fine: This is the word women use to end an argument when they
are right and you need to shut up.
(2) Five Minutes: If she is getting dressed, this means one-half
hour. Five minutes is only five minutes if you have just been given
five more minutes to watch the game before helping around the house.
(3) Nothing: This is the calm before the storm. This means
something, and you should be on your toes. Arguments that begin with
nothing usually end in fine.
(4) Go Ahead: This is a dare, not permission. Don't Do It!
(5) Loud Sigh: This is actually a word, but is a non-verbal
statement often misunderstood by men. A loud sigh means she thinks
you are an idiot and wonders why she is wasting her time standing
here and arguing with you about nothing. (Refer back to # 3 for the
meaning of nothing.)
(6) That's Okay: This is one of the most dangerous statements a
woman can make to a man. That's okay means she wants to think long
and hard before deciding how and when you will pay for your mistake.
(7) Thanks: A woman is thanking you, do not question, or faint. Just
say you're welcome. (This is true, unless she says 'Thanks a lot' -
which is PURE sarcasm and she is not thanking you at all. DO NOT say
'you're welcome' -- that will bring on a 'whatever'.)
(8) Whatever: Is a woman's way of saying F-- YOU!
(9) Don't worry about it, I've got it: Another dangerous statement ,
meaning this is something that a woman has told a man to do several
times, but is now doing it herself. This will later result in a man
asking, 'What's wrong?' For the woman's response, refer to # 3.

Tuesday, August 4, 2009

SAYANGI DIRI ANDA

  • Jawablah telefon dengan menggunakan telinga sebelah kiri
  • minumlah ubat dengan tidak menggunakan air dingin
  • makanlah makanan ringan setelah jam 6 malam bukan makanan berat
  • minum lebih banyak air pada pagi hari, minum lebih sedikit pada malam hari.
  • jam tidur yang paling baik adalah jam 10 malam s/d jam 5 pagi
  • jangan terlalu cepat berbaring setelah minum ubat
  • ketika battery HP tinggal satu bar, jangan angkat telefon kerana radiasi meningkat hingga 100 kali lipat...!

Syaitan

Jin berasal dari Jan (Bapak Jin) dan
gelarannya Azazil. Dicipta dari api
(biru), dan telah beramal puluh ribu
tahun lamanya .

2) Apabila Allah swt. memerintahkannya
supaya tunduk menghormati Nabi Adam,
mereka telah ingkar. Allah swt. melaknat
dan perintah turun ke bumi. Jin
terbahagi kepada dua iaitu Jin Islam dan
Syaitan.

3) Jin Islam pula terbahagi kepada dua
iaitu Jin Islam(Soleh) dan Jin Tidak
Islam (Tidak Soleh). Syaitan yang turun
kesemuanya jahat (tidak Islam).

4) Makanannya dari Api (Asap). Itu sebab
orang-orang Melayu dilarang mengunakan
kemenyan kerana Jin paling suka dengan
asap yang busuk. Tetapi orang-orang
melayu ini degil, suka sangat dengan
asap kemenyan. Beliau menambah,
orang-orang yang suka hisap rokok itu,
adik-beradik jin lah tuu.

5) Tempat tinggal Jin seperti di awan,
sungai, hutan, lombong, laut,
tempat-tempat tinggi (
sptKLCC), tandas dan
kubur.


6) Beliau menasihat apabila ingin buang
air di perjalanan (contohnya jalanraya),
perlu baca " Sala Mun, ' Ala Sulaiman,
Fil 'alamin." Mengikut sirahnya jin
sangat takut dengan Nabi Sulaiman.
Orang-orang Melayu suka sangat membaca
ucapan, "Ampun Datuk, Anak cucu tumpang
lalu" Masa bila pulak jin dapat pangkat
datuk. Dan masa bila pula, kita jadi
cucu cicit jin!!!!


7) Jin tidak mengetahui akan alam ghaib,
itu sebab jika ada dukun atau bomoh yang
tahu menilik-nilik nasib, pembohong... ."
Sirahnya apabila Nabi Sulaiman,
memerintahkan jin untuk membina
istananya, sehingga Nabi Sulaiman
meninggal pun jin tidak perasan/tahu.
Semasa itu Nabi Sulaiman duduk di
kerusinya dengan tongkat kayu. Dan jin
tekun membuat kerja di hadapan-nya.
Sehingga anai-anai memakan tongkatnya
dan tongkat tersebut reput dan jatuh
serta Nabi Sulaiman pun jatuh, maka
barulah tahu oleh jin bahawa Nabi
Sulaiman telah wafat.

8) Manusia juga dilarang membuang air di
lombong-lombong yang airnya tenang,
terutama di waktu tengah malam. Jin suka
mandi di situ, waktu itu. Dilarang juga
buang air di lubang-lubang (tanah).

9) Rumah-rumah yang lama tidak
berpenghuni atau rumah yang baru siap
belum duduk lagi, jin suka tinggal di
situ. Sebelum duduk rumah baru, di
galakkan membaca surah Al-Baqarah,
sehingga habis. Jin lari selama 3 hari.
Tidak perlu tepung tawar bagai.... orang
melayu suka sangat menepung tawar !!!

10) Jika budak menangis tengah-tengah
malam, azankan 7 ~ 10 kali, jika tidak
bacakan ayat Kursi dengan cara 9 kali
henti (tekniknya) sebab beliau pernah
jumpa orang yang di rasuk. * Kalau
rajin..Tolong sebarkan maklumat ini
kepada saudara Muslim Muslimat yang
lain. Ilmu yang bermanfaat ialah salah
satu amal yang berkekalan bagi orang
yang mengajarnya meskipun dia sudah mati.

Sunday, July 12, 2009

Kisah Ngoks(hahaha)


hye dh lame aku tak ceritakan..kali ni tetibe rase cam nk cerita..hmm aku tetibe rase cam nak menulis sesuatu walaupun rasa cam tak tau nak tulis apa...just want to talk about my feeling..maybe..macam-macam perasaan aku ada..ni cerita pasal ntah sape plakkan..huhu

hmm cerita pasal ade org yg suka mengungkit..die ungkit la apa yang dia lakukan..hmm nmpk sgt tak ikhlas kan..lpas dh ungkit2 tu kan die minta simpati plak...alamak..haha..die ckp la semua pengorbanan dia..tp yang aku peliknya..aku tak suruh dan tak pernah paksa pun..die yang nk sangat kn..so AMBK..HAHAHAHA...ceewahh..tetiba jd jahat lak..pastu bila aku dh ckp kt die tak payah wat bende tu sume lagi kt aku...die still buat jugak...so..aku dah ckp tak yah buat kan..nape die nak buat jgk..die yg ngoks...hehehe...

endingnya...hmm ntah..kite tgk je la..hahaha...

(p/s:pic mcm takde kne mngena pn sbnrnye..ahahhaah)

Tuesday, July 7, 2009

LELAKI YANG DITARIK KE NERAKA

* Ayah
Apabila seseorang yang bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji dan sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.

* Suami
Apabila seorang suami tidak memperdulikan tindak-tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diribukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan mahram dan apabila suami mendiam diri. Walaupun dia seorang alim (solat tidak tangguh, puasa tidak tinggal) maka dia akan ditarik oleh isterinya.

* Abang
Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke pula kepada abang-abangnya. Jikalau mereka hanya mementingkan keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM...Tunggulah tarikan adiknya di akhirat.

* Anak Lelaki
Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari islam, maka anak itu akan disoal dan dipertangungjawabka n di akhirat kelak...nantikan tarikan ibunya.

Kepada golongan lelaki, cuba lah sebaik mungkin untuk melaksanakan tanggungjawab kalian.
Kepada golongan wanita, sama-sama lah meringankan bebanan yang ditanggung oleh golongan lelaki.
Bukankah kita diciptakan untuk sama-sama membantu dan nasihat-menasihati? ?

Petua Mendapat Pasangan - Dato' Dr. Hj. Mohd Fadzilah Kamsah

1. Semua orang ada jodoh atau pasangan yang menanti dan biasanya ia berada tidak jauh dari anda. Jarang orang bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.

2. Jodoh itu ketentuan Allah dan kita wajib berusaha. Doa, usaha yang betul dan bersungguh-sungguh disertai dengan tawakkal, insyallah akan menemukan anda dengan pasangan anda.

3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat. Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.

4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna agar diri anda jadi seperti ¿magnet¿ yang menarik bakal pasangan anda kepada anda.

5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati yang murni. Berusahalah untuk mencuci hati anda daripada semua perasaan yang negatif terhadap semua orang di dunia ini.

6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan jaga ibadah, solat taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan orang lain, meminta maaf, bersedekah dan berfikiran positif.

7. Sayangi semua orang di sekitar anda dan anda akan menarik sayang terhadap anda. Jika anda membenci orang, ditakuti bakal pasangan anda akan membenci anda.

8. Orang yang sedang mencari pasangan harus sentiasa bersedia untuk bertemu dengan pasangannya pada bila-bila masa. Justeru, kita perlu sentiasa dalam keadaan yang paling menarik setiap masa. Tanggapan pertama adalah yang terpenting.

9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah pakaiannya. Untuk perempuan, wajah dan bentuk badan menjadi tarikan pertama. Sediakan diri untuk menawan bakal pasangan anda.

10. Buka hati dan minda anda untuk menerima cinta. Cinta boleh berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah datang kepada mereka yang sentiasa bersedia untuk menerima cinta.

11. Cinta datang melalui mata lalu turun ke hati. Justeru, perhebatkan hubungan mata secara memandang bakal pasangan dengan penuh kasih sayang.

12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran. Hantarlah kasih sayang dan hasrat murni anda terhadap pasangan dengan gelombang fikiran ini secara berterusan hingga berjaya.

13. Ramai yang terlepas peluang dan patah hati sebab lewat menyatakan hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang baik disegerakan (iaitu menyatakan perasaan anda kepada bakal pasangan).

14. Tidak salah untuk orang perempuan memulakan usaha untuk berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa merasakan mereka yang memulakan perkenalan walaupun sebenarnya orang perempuan yang mulakan.

15. Berkomunikasi dengan mesra dan bersemangat menggunakan lidah, mata, hati dan bahasa badan. Elakkan bercakap sambil lewa atau kurang sopan terhadap bakal pasangan.

16. Berbual dengan pasangan mengenai apa yang dia suka. Beri tumpuan kepada minat dan perasaannya. Elakkan sibuk memberi tumpuan kepada diri sendiri.

17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti kawan lama walaupun baru berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan segera agar bakal pasangan rasa selesa.

18. Makin mudah kita menceritakan hal peribadi yang munasabah kepada bakal pasangan, semakin mudah dia menceritakan hal dirinya kepada kita.

19. Berdoa dan latih diri agar kita pandai mendampingi orang lain dan seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang perangai yang menyebabkan orang benci kepada kita.

20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang yang masih ada perasaan benci terhadap sebarang orang boleh menyebabkan bakal pasangan benci atau tidak tertarik kepada kita. Justeru buang semua benci.

21. Untuk wanita, jangan jual mahal terhadap bakal pasangan. Tetapi, nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda amat sukar untuk berkenalan dengan lelaki lain.

22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada perempuan yang simple, tidak materialistik, mudah berterima kasih dan redha dengan setiap pemberian lelaki tersebut.

23. Orang perempuan mudah tertarik kepada lelaki yang memberi perhatian, penghargaan dan penghormatan kepada mereka. Justeru, orang lelaki janganlah terlalu jimat atau kedekut.

24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah orang perempuan. perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan, kesukaan dan kebenciannya.

25. Elakkan memberi tumpuan kepada kelemahan dan kesilapan kecil yang ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali mengutuk atau memalukan bakal pasangan.

26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan dan bahasa badan yang penuh kemesraan akan menambat lelaki terhadap wanita.

27. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang ada persamaan dan ada perbezaan sifat, tindakan dan minat. Terlalu banyak persamaan membosankan. Banyak sangat perbezaan menyesakkan.

28. Orang mudah tertarik kepada bakal pasangan yang ada sikap dan sifat yang saling mengimbangi dan melengkapkan sikap dan sifatnya.

29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal pasangan, nyatakan yang anda sering merasa atau berfikir seperti yang dia rasa atau fikir. Keserasian adalah tarikan.

30. Perempuan membentuk hubungan dengan berbual dan bercakap. Lelaki bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu kegiatan secara bersama.

31. Orang mudah tertawan kepada bakal pasangan yang mempunyai persamaan daripada berbagai segi seperti kefahaman politik, aktiviti keagamaan, sikap terhadap harta, wang dan hobi.

32. Dua orang yang amat banyak perbezaan boleh serasi antara satu sama lain jika mempunyai satu atau dua persamaan yang mendalam seperti suka kepada kucing, suka melancong atau suka ramai anak.

33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal pasangan terhadap anda. Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat gelas, serentak berdiri, serentak nak ke tandas.

34. Tawan hati bakal pasangan dengan pamerkan emosi yang sama terhadap sesuatu kejadian atau peristiwa ¿ sama-sama gembira, sedih, terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.

35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai pentafsiran yang sama mengenai hubungan ¿ tahap keakraban, kebebasan, kebergantungan, pemberian, pengorbanan dan sebagainya.

36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda. Bentuk ciri-ciri ini dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang anda mempunyai ciri-ciri tersebut.

37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa syarat. Bakal pasangan anda akan tertarik kepada anda jika anda mengasihinya bukan kerana wajah, harta, keturunan atau glamornya.

38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda jika anda dapat bantu mengukuhkan imej dirinya, rangsang semangatnya dan pupuk keyakinan dirinya.

39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau memotivasi bakal pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan terus menjauhkan diri daripada kita.

40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak sebagai magnet yang menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian daripada kawan baru lebih bermakna dan berkesan berbanding pujian daripada kawan lama.

41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan yang digemari bakal pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa istimewa dan dihargai dan akan tertawan kepada anda.

42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan anda yang orang lain tidak nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan bersemangat dan dia akan mudah tertawan kepada anda.

43. Untuk bakal pasangan yang popular dan sering dipuji , cari pujian yang original untuk menambat hatinya. Untuk orang yang tidak popular, sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.

44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap pencapaian atau kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan melembutkan hatinya terhadap anda.

45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan keseronokan anda dengan senyuman dan ucapan terima kasih dan bersyukur. Dia akan rasa dihargai.

46. Cari keunikan, kelucuan atau ¿kegilaan¿ bakal pasangan anda. Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab keunikan tersebut. Ini buat dia rasa istimewa.

47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu cantik atau suami terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan yang setara dan sepadan dengan kita.

48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar untuk mendapat pasangan. Carilah kecantikan yang ada pada anda dan bentuk keyakinan diri. Hati yang suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan kecantikan anda.

49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang gentleman ¿ bersopan santun, suka membantu, menghormati wanita, berani dan yakin diri.

50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan belajar, perbaiki perangai dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi, murnikan hati, pemaaf dan sentiasa bersangka baik.

51. Lelaki harus mempamerkan sifat kelelakiannya di samping memasukkan sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih prihatin, memahami emosi , timbang rasa, dan gunakan gerak batin.

52. Perempuan harus mempamerkan sifat kewanitaan disamping menghayati sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan, memancing, dan aktiviti macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan terlalu bijak.

53. Untuk menambat hati wanita, kerap bertanya tentang perasaannya, aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya, kebenciannya atau sebarang perkara yang berkaitan dengan emosi.

54. Sebelum benar-benar rapat, orang perempuan harus elakkan diri dari bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya mengenai sesuatu perkara, peristiwa atau situasi.

55. Orang lelaki amat pantang bila bakal pasangan menempelak atau menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki tersebut. Ini cara terbaik memutuskan hubungan.

56. Orang perempuan mudah tertawan kepada lelaki yang boleh mengaku salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak ansur, pandai mendengar, bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.

57. Bila bercakap dengan lelaki, orang perempuan harus fokus kepada fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan yang berjela-jela dan memasukkan unsur perasaan akan membunuh minat lelaki terhadapnya.

58. Jika orang perempuan marah, pujuklah dengan kasih sayang. Tanya kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan jangan komen atau cuba beri nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada lelaki yang pandai mendengar dan sensitif kepada perasaannya.

59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya kenapa dia marah. Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana yang tenang. Doakan dia dan beri masa untuk dia merawat dirinya sendiri.

60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara terus terang, ringkas dan objektif. Orang perempuan sering bercakap secara berlapik, terperinci dan banyak yang tersirat.

Friday, June 19, 2009

FRIENDS ARE BETTER THAN BF/GF

1.You don't have to call them every day, just to let them know you're not fighting
2.You don't have an anniversary-you just sort of "became" best friends.
3.When someone calls your girlfriend/boyfriend your "partner" it makes you think of marriage. When they call your best friend your partner, it's more like cops.
4.You never have to touch your best friend when it's hot outside, but you can still huddle close when it's freezing.
5.Your parents usually like your best friend.
6.Your best friend doesn't care if you get fat, you're ugly, or if you get a bad haircut.
7.You don't have to get jealous of "girls only" night or "guys only" night >-- You're part of it!
8.You can laugh at your best friend with no consequences.
9.You can burp/fart in front of your best friend on any occasion.
10.You can plan on still having a relationship with your best friend in 20 years.
11.Never in your life will you need "space" from your best friend.
12.Your best friend won't be mad if you want some time alone, and will only ask you "what's wrong?" once.
13.Your best friend is someone you get in trouble with; your boyfriend/girlfriend is someone you get in trouble with if you get in trouble.
14.You don't have to get dressed up to go anywhere with your best friend.
15.You're allowed to have multiple best friends.
16.No one ever spreads rumors or talks about you and your best friend's relationship.
17.Borrowing any amount of money from your best friend is okay, no questions asked.
18.Your best friend will never refer to you as "the ball and chain," "the old lady/man," or "the whip."
19.No one is ever trying to fix you up on blind dates for a new best friend.
20.It doesn't matter what your "other" friends think about your best friend.
21. Your best friend is the first person you call when you get a new boy friend / girl friend, and when you break up with them.

WANITA

Sensitif :

Bukan bermaksud suka merajuk, tapi hanya ingin
bermanja dan mendapatkan perhatian.

Cerewet :

Bukan bermaksud FUSSY tak tentu hala, kadang ingin
lelaki mengikut kata-katanya sekali sekala.


Halus :

Ibarat sehelai sutera, cantik, mulus, lembut dan mudah
tercarik dan koyak. Walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang
lain atas sebab sesalahan, biasanya WANITA akan ingat kesalahan
tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM.

Ikhlas :

Ikhlas seorang wanita tak perlu diragui.

Korban :

WANITA sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang
amat disayangi, termasuk ibu bapa, anak-anak dan suami. WANITA amat
tabah.

Prihatin :

Sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

Manja :

Walaupun dia adalah seorang WANITA yang pandai berdikari,
naluri seorang WANITA masih lagi tetap seorang WANITA. Suka bermanja
bukan hanya kepada insan yang bernama LELAKI , namun juga sesama
kaum.

Ego :

WANITA yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak
ketepi EGOnya apabila bersemuka dengan yang dicintai.

Cinta :

CINTA pertama bagi wanita adalah yang paling dalam dan
tulus.

Seks :

SEKs bukanlah segala-galanya buat WANITA kerana WANITA
diciptakan dengan 9 nafsu dan satu akal. NAFSU yang banyak dan tidak
tertumpu kepada satu saja. LELAKI pula dijadikan dengan 9 akal dan
satu nafsu. Fungsi lelaki adalah membimbing WANITA dan bukan
menghanyutkannya.

** "Peranan LELAKI dalam kehidupan WANITA adalah sebagai pelindung
dan bukan sebagai pemusnah.
WANITA diciptakan oleh ALLAH swt dari tulang rusuk kiri dan untuk
dipeluk dan dimanja, bukan untuk dikasari.

Tuesday, June 16, 2009

ILMUKU ILMUMU JUA

Saya ada satu epal, anda ada satu epal. Kita tukar epal, anda ada satu dan saya tetap ada satu.
Jika anda ada satu ilmu dan saya ada satu ilmu, kemudian kita tukar ilmu tersebut, anda ada dua ilmu dan saya ada dua ilmu...


Perkara-perkara yang membuat kita hilang ingatan dan tumpul minda

  1. Kurangkan makan bawang besar
  2. Kurangkan makan berempah
  3. Kurangkan makan ketumbar kering
  4. Kurangkan menonton hiburan
  5. Kurangkan membaca majalah hiburan
  6. Kurangkan ketawa yang panjang atau terbahak-bahak
  7. Kurangkan minuman air batu,air dalam tin(100 plus dan lain2)
  8. Kurangkan makan organ dalaman ayam terutamanya kanak2
  9. Jangan makan kepala ikan
  10. Jangan minum air yang ada semut
  11. Jangan tidur selepas subuh
  12. Jangan tidur selepas asar
  13. Jangan tidur selepas makan
  14. Jangan makan terlalu kenyang
  15. Jangan makan berat selepas jam 9.00 malam
  16. Jangan menyapu rumah pada waktu malam
  17. Jangan makan yang masam-masam berlebihan
  18. Jangan dicampur makan laut dan darat dalam satu hidangan
  19. Jangan minum susu selepas memakan daging/ayam

Perkara-perkara yang perlu diamalkan

  1. Selalu makan buah manisan seperti kurma dan lain2
  2. Selalu makan makanan yang panas2
  3. Selalu memakan kekacang seperti kacang soya @ badam dan lain2
  4. Selalu minum air masak
  5. Selalu makan ulam2
  6. Selalu mengamalkan pandangan hijau
  7. Selalu bersenam
  8. Selau menggunakan imajenasi otak
  9. Banyakkan memakan makanan berasaskan gandum/soya
  10. Banyakkan aktiviti berkhemah di hutan/pantai( yang mempunyai pokok) kerana disitulah terdapat banyak ion2 negatif dan cahaya matahari infra merah (terutama pada waktu pagi) yang amat diperlukan oleh tubuh badan,kerana hanya kawasan seperti ini sahaja yang mempunyai % yang cukup untuk kegunaan kita seharian berbanding dalam bangunan batu ianya terlalu sedikit

Perkara-perkara yang Jangan diamalkan

  1. Jangan ego
  2. Jangan dengki pada orang lain
  3. Jangan makan dari sumber yang tidak halal
  4. Jangan memberi anak makan makanan dari sumber yang tidak halal
  5. Jangan makan makanan yang ada pewarna
  6. Jangan makan makanan yang ada pengawet
  7. Jangan mengunakan minyak masak lebih dari 2 kali
  8. Jangan mandi selepas 9.00malam
  9. Jangan sengaja lewatkan solat. Perbuatan ini Allah tidak suka. Kalau tertidur lain cerita.
  10. Jangan masuk ke bilik air tanpa memakai alas kaki (selipar). Takut kalau-kalau terbawa keluar najis, mengotori seluruh rumah kita.
  11. Jangan makan dan minum dalam bekas yang pecah atau sumbing. Makruh kerana ia membahayakan.
  12. Jangan biarkan pinggan mangkuk yang telah digunakan tidak berbasuh. Makruh dan mewarisi kepapaan.
  13. Jangan tidur selepas solat Subuh, nanti rezeki mahal (kerana berpagi-pagi itu membuka pintu berkat).
  14. Jangan makan tanpa membaca BISMILLAH dan doa makan. Nanti rezeki kita dikongsi syaitan.
  15. Jangan keluar rumah tanpa niat untuk membuat kebaikan. Takut-takut kita mati dalam perjalanan..
  16. Jangan pakai sepatu atau selipar yang berlainan pasangan. akruh dan mewarisi kepapaan.
  17. Jangan biarkan mata liar di perjalanan. Nanti hati kita gelap diselaputi dosa.
  18. Jangan menangguh taubat bila berbuat dosa kerana mati boleh datang bila-bila masa.
  19. Jangan ego untuk meminta maaf pada ibu bapa dan sesama manusia kalau memang kita bersalah.
  20. Jangan mengumpat sesama rakan taulan. Nanti rosak persahabatan kita hilang bahagia.
  21. Jangan lupa bergantung kepada ALLAH dalam setiap kerja kita. Nanti kita sombong apabila berjaya. Kalau gagal kecewa pula.
  22. Jangan bakhil untuk bersedekah. Sedekah itu memanjangkan umur dan memurahkan rezeki kita.
  23. Jangan banyak ketawa. Nanti mati jiwa.
  24. Jangan biasakan berbohong, kerana ia adalah ciri-ciri munafik dan menghilangkan kasih orang kepada kita.
  25. Jangan suka menganiaya manusia atau haiwan. Doa makhluk yang teraniaya cepat dimakbulkan ALLAH.
  26. Jangan terlalu susah hati dengan urusan dunia. Akhirat itu lebih utama dan hidup di sana lebih lama dan kekal selamanya.
  27. Jangan mempertikaikan kenapa ISLAM itu berkata JANGAN. Sebab semuanya untuk keselamatan kita. ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk hamba ciptaanNya.
  28. Jangan biarkan SAJE email ni. Hantarkan kepada semua saudara islam yang anda kenal !! ......dan yang paling penting dibawah ini........ selamat beramal...Wasalam

"Sebarkanlah ajaranku walau satu ayat pun"(Sabda Rasulullah SAW)
"Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar."
(Surah Al-Ahzab:71)

Thursday, June 11, 2009

Satu



Aku ini adalah dirimu
Cinta ini adalah cintamu
Aku ini adalah dirimu
Jiwa ini adalah jiwamu
Rindu ini adalah rindumu
Darah ini adalah darahmu

Chorus:
Tak ada yang lain selain dirimu
Yang selalu ku puja
Ku sebut namamu di setiap hembusan nafasku
Ku sebut namamu, ku sebut namamu

Dengan tanganmu aku menyentuh
Dengan kakimu aku berjalan
Dengan matamu aku memandang
Dengan telingamu aku mendengar
Dengan lidahmu aku bicara
Dengan hatimu aku merasa

Chorus

Dewa

Pupus

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Aku tak mengerti
Apa yang ku rasa
Rindu yang tak pernah
Begitu hebatnya
Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak'kan pernah tahu

Aku persembahkan hidupku untukmu
Telah kurelakan hatiku padamu
Namun kau masih bisu
Diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara

Baru ku sadari
Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku

Semoga waktu akan mengilhami
sisi hatimu yang beku
Semoga akan datang keajaiban
Hingga akhirnya kau pun mau

Aku mencintaimu
Lebih dari yang kau tahu
Meski kau tak'kan pernah tahu

Kosong

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Kamu, seperti hantu,
terus, menghantuiku
Kemana pun tubuhku pergi,
ku, terus membayangi aku

Salahku, biarkan kamu,
bermain, dengan hatiku
Aku tak bisa memusnahkan,
kau, dari pikiranku ini

[Reff:]
Di dalam keramaian aku masih merasa sepi,
sendiri memikirkan kamu
Kau genggam hatiku,
dan kau tuliskan namamu,
kau tulis namamu~

[Interlude]

Tubuhku, ada di sini,
tetapi, tidak jiwaku
Kosong yang hanya ku rasakan,
kau, telah tinggal di hatiku

[Reff] (x2)
~ Kau tulis namamu (x3)

DEWA

Takkan Ada Cinta Yang Lain

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Haruskah kuulangi lagi
Kata cintaku padamu yakinkan dirimu
Masihkah terlintas didada
Keraguanmu itu susahkan hatimu

Tak akan ada cinta yang lain
Pastikan cintaku hanya untukmu
Pernahkah terbersit olehmu
Akupun takut kehilangan dirimu

Ingatkah satu bait kenangan
Cerita cinta kita tak mungkin terlupa
Buang semua angan mulukmu itu
Percaya takdir kita aku cinta padamu

Tak akan ada cinta yang lain
Pastikan cintaku hanya untukmu
Pernahkah terbersit olehmu
Akupun takut kehilangan dirimu

Akankah nanti
Terulang lagi
Jalinan cinta semu
Dengar bisikku
Bukalah mata hatimu

by:TTDJ

Cintaku Tertinggal Di Malaysia



DEWA 19 - Cintaku ...

Tak pernah ku sangka
Jauh dari kamu
Membuat aku menderita
Sejak pertama bertemu denganmu
Di negara mu yang indah

Aku di sini mengenang kamu
Meski aku tak lagi sendiri
Ku mulai fikir tuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta

*Duhai kekasihku
Cintaku tertinggal di Malaysia
Haruskah ku kembali untuk bersamamu
Duhai kekasihku
Haruskah ku tinggalkan semuanya yang ku miliki
Untuk hidup bersamamu

Mungkinkah kamu cinta terakhirku
Mungkinkah kamu cinta matiku
Ku mulai berfikir untuk tinggalkan
Kekasihku di Jakarta

Repeat *

Untuk ku serahkan hidupku
Untuk ku serahkan matiku

Berilah aku satu
Keyakinan untuk..
Kekuatan untuk..
Kesungguhan untuk..
Bisa tinggalkan semua untukmu..

Ku cinta Kau apa adanya

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Kau boleh acuhkan diri ku,
dan anggap ku tak ada
Tapi tak ‘kan merubah,
perasaan ku,
kepada muKu yakin pasti suatu saat,
semua ‘kan terjadi,
kau ‘kan mencintai ku,
dan tak akan pernah,
melepas ku


[Chorus:]
Aku mau mendampingi diri mu,
aku mau cintai kekurangan mu,
s’lalu bersedia bahagiakan mu,
apapun terjadi,
ku janjikan aku ada.

Kau boleh jauhi diri ku,
namun ku percaya,
kau ‘kan mencintai ku,
dan tak akan pernah,
melepas ku

[Chorus]

Aku ada

[Interlude]

Aku mau mendampingi diri mu,
aku mau cintai kekurangan mu.
Aku yang rela, terluka,
untuk mu selalu~u~

[Chorus]

by:once

Arjuna mencari cinta

ini salh stu favorite
Dewa-Arjuna Mencar...


Sudah... kudaki gunung tertinggi
Hanya untuk mencari di mana dirimu
Sudah... kujelajahi isi bumi
Hanya untuk dapat hidup bersamamu

Sudah... kuarungi laut samudra
Hanya untuk mencari tempat berlabuhmu
Tapi... semakin jauh ku mencari cinta
Semakin aku tak mengerti

Akulah Arjuna yang mencari cinta
Wahai wanita... cintailah aku

Mungkin... ku temui cinta sejati
Saat aku hembuskan nafas terakhirku
Mungkin... cinta sejati memang tak ada
Dalam cerita kehidupan ini

BY:DEWA 19

Larut

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Mungkin aku pernah juga..
Merasakan cinta..
Tapi tak pernah..seindah ini..
Mungkin aku juga pernah
Merasakan rindu..
Tapi tak pernah
Sedalam ini

Mungkin kamu takkan pernah..percaya..
Bahwa sesungguhnya..aku telah terjatuh.

Chorus:
Kuakui aku telah larut
Larut ke dalam
Kamu yang kucintai

Inikah Cinta

Saat kujumpa dirinya

Di suatu suasana

Terasa getaran dalam dada

Kucoba mendekatinya

Kutatap dirinya

Oh dia sungguh mempesona

Ingin daku menyapanya

Menyapa dirinya

Bercanda tawa dengan dirinya

Namun apa yang kurasa

Aku tak kuasa

Aku tak tau harus berkata apa

Reff#

Inikah namanya cinta

Inikah cinta

Cinta pada jumpa pertama

Inikah rasanya cinta

Inikah cinta

Terasa bahagia saat jumpa

Dengan dirinya

Kujumpa dia berikutnya

Suasana berbeda

Getaran itu masih ada

Aku dekati dirinya

Kutatap wajahnya

Oh dia tetap mempesona

Rindu terasa

Dikala diri ini ingin jumpa

Ingin s'lalu bersama

Bersama dalam segala suasana

Separuh Nafas

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Separuh nafas ku terbang
bersama dirimu
saat kau tinggalkanku
salahkanku

salahkah aku
bila aku bukanlah
seperti aku yang dahulu

Ada makna tergali dari sini
dari pertikaian yang terjadi

Kau hancurkan diriku
bila kau tinggalkan aku
kau Dewiku
kembalilah padaku
bawa separuh nafasku
kau Dewiku....

Submitted by: YuRi

Risalah Hati

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA


Hidupku tanpa cintamu
Bagai malam tanpa bintang
Cintaku tanpa sambutmu
Bagai panas tanpa hujan
Jiwaku berbisik lirih
Ku harus milikimu

( 1 )
Aku bisa membuatmu
Jatuh cinta kepadaku
Meski kau tak cinta kepadaku
Beri sedikit waktu
Biar cinta datang
Karena telah terbiasa

Simpan mawar yang kuberi
Mungkin wanginya mengilhami
Sudikah dirimu untuk
Kenali aku dulu
Sebelum kau ludahi aku
Sebelum kau robek hatiku

( ulang 1 )

( solo )

( ulang 1 )

Aku bisa membuatmu
Jatuh cinta kepadaku
Meski kau tak cinta... kepadaku
( 2X )

( ulang 1 )

Hidup tanpa cintamu
Bagai bulan tanpa bintang
Cintaku tanpa sambutmu
Bagai panas tanpa hujan

by:DEWA 19

Roman Picisan

lagu ni aku suka dr kecik ag..huhu

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA



Tetap matamu bagai busur panah
Yang kau lepas ke jantung hatiku
Meski kau simpan cintamu
Masih tetap nafasku wangi hiasi suasana
Saat ku kecup manis bibirmu

( korus )
Cintaku tak harus miliki dirimu
Meski pernah mengiris-iris segala janji

Aku berdansa di ujung gelisah
Diiringi syahdu lembut lakumu
Kau sebar benih anggun jiwamu
Namun kau tiada
Menuai buah cintaku
Yang ada hanya sekuntum rindu

( bridge )
Malam-malamku bagai malam seribu bintang
Yang terbatas di angkasa
Bila kau di sini
'Tuk sekadar menemani
'Tuk melintasi wangi yang selalu tersaji
Di satu sisi hati

by:Dewa 19

Monday, June 8, 2009

SANGGUP TAK??


SAYA CINTAKN AWK...huhu..sanggup tak korang ckp kt org yg tak tau bahawa korang cintakn die...kalo aku,aku tak sanggup..kalo just ckp syg tu ok lg kot...ni takkn melampau kot smpi nk ckp cinta skali..huhu..IMPOSIBBLE aku takkn ckp..biarlh org tuh yg ckp dlu..hehehehe...ceewaah..poyos lak aku nieh..ala sesekali poyos pe salahnyer kn..bkn ade org kish pn...heheheh..lgpn sume org skrg nieh sumenye poyos2 blaka kn..so kita ikut la trend poyos2 nieh..tak pn ikut trend fesyen2 t'kini yg ada.. wakakaa..eh pehal aku gelak lak...bese la otak aku skrew dh cabut stu...hahahah..eh aku ngaku lak ek...heheheh..at least aku ngaku kn...drpd org tuh dh wat something tak nk ngaku...tak pn kn dh wat slh kn die wat dunno jew cam takde ape2 yg b'laku then tak nk minta maaf...ape punya manusia daaaa..kn?kn?kn?...korang ckp ye je la..kn senang...kita sama2 senang hati...ewah...hahaha..eh aku nk tulis ape lg ek...aduyai..jap2 nak dptkn idea...hmmm..ha b'blk pd crite td..maaf la mcm2 lak..kdg tak semsetinya org yg kita syg tu milik kita...jdoh, ajal, maut ditangan ALLAH...jd jgn lh korang terlalu mengharp pd ssuatu ye...aku nk nasiht je..hehhe..bese la...ok kalo ye pn kita memiliki hatinya tak selama2nya kita akn memiliki dia kn...lmbt laun kita sume akn mati jgk....(eh aku nie nk crite pasal maut kew..ape2 je la)...jd kita hanya mampu doa je la...ok la nnti aku crita ag ek..bg2 la komen..ckit pn tak pe...
ok ciao...

Tuesday, June 2, 2009

Hikayat Cinta

6ixth Sense - Hikayat Cinta Lyrics


Takdir pertemukanku dengan dirimu
yang membuat aku jatuh cinta
malam gelisahkanku tentang bayangmu
yang hantui setiap mimpiku

takdir yang bisakanku
dengan dirimu saat ini

ketika kuterbuai dalam lumrah
takdir cinta di hatiku

c/o
aku mencintaimu merindukanmu
menginginkanmu
pasti takdir tak bisa
pertemukanku dengan dirimu

Monday, June 1, 2009

CERITA PENIPU


aku tak tau la ape salah aku....manusia tuh ske tipu aku...die ingt aku bdoh agaknyer...bak kte kwn baik die...die pndai bermain kata2 dgn pndai bermke2...hmmm ALLAH syg sgt dgn aku jd ALLAH nk aku timba pengalaman kot...jd ak tau la nnti manusia yg akn dtg kalo ade lg manusia yg bersikap mcm tuh...mungkin...semua kjadian ade hikmahnyer....kalo dh mmg #$$^$%&#%!~$....mmg mcm tu la perangainyer...aku ni slalu kne tipukn....tak pe la...ak tak penah tipu org pn...suatu hari nnti aku akn jumpa org yg takkn tipu aku..insyaALLAH....aku tak penah hrp ape2 pn...tp mesti la semua org berharap bende yg baikkn...bak kte mak ayah aku biar kte wat baik dgn org..kalo org tak wat baik dgn kte pn tak pew..insyALLAH ALLAH akn balas yg lebih baik lg utk kte...ape yg pasti pasni aku takkn layan manusia tuh...kecuali kalo dh on9 tuh tak pat la nk dielakkn...aku wat mcm ni pn ade sbb...aku tak nk kne tipu berpnjgan...btul ckp adk aku...knp la manusia tuh kejam sgt dgn aku...maybe sbb aku nie baik dgn someone tuh kot...die nk balas dendam dgn aku lak kot...lg2 aku ade mengaku lak dgn die pasal feeling aku yg agak bangang tuh...ntah la..semuanya ade kebarangkaliannya...manusia mmg mcm tuh bila dh tau yg org tuh ade perasaan kt die then mula la die besar kepala...but it's fine...slamat feeling aku tuh tak bertahan lame sbb ape? sbb perangai die mcm tut sgt...tp ape2 pn org2 yg penah tipu ak sume tuh ak still baik lg dgn dieorg....kdg2 aku tak fhm...knp dieorg dh ade org lain tp nk cri aku lg...knp...aku nie ade something kew yg wat dieorg contact aku lg...tuh aku pn tak tau la...aku sndri tak leh nk jwb....yg leh jwb dierog jew la...mesti korang mcm kesian dgn aku bile bce nie kn...tak pew la...cewah...ni sume sebahagian drpd lumrah hidup....
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...