Friday, March 18, 2011

Ingredients in Your Skin-Care Products? (12 ingredient to AVOID)


THIS IS THE GOOD INGREDIENT 


1. Vitamin C

Also known as: Ascorbic acid, L-ascorbic acid, ascorbate, magnesium ascorbyl phosphate, ascorbyl palmitate.
Good for: All skin types, except very sensitive skin.
What it treats: Sun damage, aging.
How it works: Vitamin C neutralizes free radicals, which form when the skin is exposed to sun, pollution, cigarette smoke, and other harmful elements. Free radicals damage collagen deep within the skin, causing wrinkles, blotches, and inflammation.

2. Salicylic Acid
 Also known as: Beta hydroxy acid (BHA).
Good for: Normal skin, oily skin.
What it treats: Acne, irritation.
How it works: Salicylic acid can penetrate the sebum that clogs pores, clearing blackheads. "When used on a regular basis, it can decrease the frequency and severity of acne eruptions," says Leslie Baumann, a professor of dermatology at the University of Miami, in Florida. Avoid it if you have dry or sensitive skin or an allergy to aspirin. (It's in the same family as the pain reliever.)

3. Ferulic Acid
Also known as: 4-hydroxy-3-methoxycinnamic acid.
Good for: Dry skin, normal skin.
What it treats: Sun damage, aging.
How it works: Usually combined with vitamins C and E, "ferulic acid helps stabilize them," says Barbara R. Reed, a clinical professor of dermatology at the University of Colorado Health Science Center, in Denver. This doubles their power as sun-protective agents and boosts their ability to neutralize free radicals.

4. Idebenone
Also known as: Ubiquinone, coenzyme Q-10.
Good for: All skin types.
What it treats: Sun damage, irritation, aging.
How it works: Idebenone is one of the strongest antioxidants contained in cosmetics. Its anti-inflammatory properties "help preserve collagen and elastin," which give the skin support and resilience, says Lisa Donofrio, an associate clinical professor of dermatology at the Yale University School of Medicine.

5. Hyaluronic Acid
Also known as: Sodium hyaluronate.
Good for: All skin types, especially dry skin.
What it treats: Aging.
How it works: Hyaluronic acid attracts and seals water into the skin. "When you hydrate the skin from outside, you make fine lines less noticeable," says Susan Weinkle, an assistant clinical professor of dermatology at the University of South Florida, in Tampa. Avoid hyaluronic acid if you live in a low-humidity climate. It will sit unabsorbed on the surface of your skin and may actually dehydrate it, drawing out moisture.

6.  Green Tea
Also known as: Epigallocatechin gallate (EGCG).
Good for: All skin types.
What it treats: Sun damage, irritation, aging.
How it works: "Green tea is one of the most potent forms of photo-protection," says Patricia Farris, a clinical assistant professor of dermatology at Tulane University, in New Orleans. "It protects against sun damage, and studies have shown that a product containing at least 5 percent green-tea extract may help prevent skin cancer" when applied before sun exposure along with sunscreen.

7. Niacinamide
Also known as: Nicotinamide.
Good for: Dry skin.
What it treats: Sun damage, irritation, aging.
How it works: "Niacinamide stimulates microcirculation and prevents water loss in the skin," says Reed. Additionally, says Donofrio, "deep in the skin, it increases production of ceramides, which are the glue that holds the cells together and prevents water loss." So it helps to hydrate, too. Translation: It gives skin a healthy, youthful glow.

8.Alpha Lipoic Acid
Also known as: Lipoic acid.
Good for: All skin types, except very sensitive skin.
What it treats: Sun damage, aging.
How it works: Alpha lipoic acid "helps with exfoliation and the stimulation of collagen, which may lead to a smoother appearance of the skin," says Ronald R. Brancaccio, a clinical professor of dermatology at the New York University School of Medicine, in New York City. Since it's a powerful exfoliator, avoid it if your skin is sensitive or prone to redness.



This is 12 bad ingredient and maybe more to AVOID

1FragrancesWho doesn’t like to smell nice?  Your skin care products should not contain fragrances. Many fragrances are produced from ingredients which are known to be toxic or carcinogenic.

2. Parabens: methyl, propyl, butyl, and ethyl paraben. Many skin care products (and moisturizing products) will use parabens as a preservative to increase the shelf life of the formula. The reason is purely economical (of course). However, studies suggest these preservatives may cause cancer and interfere with the body’s endocrine system, as well as causing allergic reactions and skin rashes.

3. Alcohols: ethanol, ethyl alcohol, methanol, benzyl alcohol, isopropyl alcohol and SD alcohol. Not all alcohols have the same properties, but these, which are commonly found in skin care products, are very drying and irritating for the skin. Alcohols such as these strip away the skin’s natural acid mantle, making you more vulnerable to bacteria, molds and viruses. And these are some of the very same ingredients which marketing campaigns are telling you will ‘clear up’ problem skin!

4. UREAS, formally known as diazolidinyl urea, imidazolidinyl urea, or DMDM hydantoin and sodium hydroxymethylglycinate, are preservatives that have the potential to release formaldehyde in very small amounts and are a primary cause of contact dermatitis.Used as preservatives to prevent bacterial growth although ineffective against fungi. Known to be a relatively common cause of contact dermatitis.


4. Sodium Lauryl Sulfate: A detergent common in shamoos and cleaners, where it is relatively safe due to short contact time. If exposure is prolonged is likely to cause skin irritation, dryness and other damage. In fact, sodium lauryl sulfate is sometimes used as a model skin irritant in the experiments where skin protectors are tested. Avoid products with sodium lauryl sulfate unless time of contact with the skin is very short. 

5. Mineral oil: petroleum derived hydrocarbons; used as inexpensive base in some products (less today that in the past). Is moderately comedogenic. Mineral oil may also interfere with normal perspiration and other skin functions.

6. Synthetic Colors: Whether synthetic colors are completely safe or mildly damaging in the long run is unknown. Since they serve no useful purpose, they are best avoided (except perhaps when avoiding them means foregoing an otherwise great product). They are labeled as FD&C or D&C, followed by a color and a number, e.g. FD&C Red No. 6 or D&C Green No. 6.

7. Ethanolamines (Monoethanolamine aka MEA, Diethanolamine aka DEA, Triethanolamine aka TEA): common pH stabilizers; when exposed to oxygen/air form nitrosoamines, which may be irritating and/or toxic. The amount of nitrosoamines formed during typical use of skin care products with ethanolamines is unclear.

8. Nanoparticles: Nanoparticles are ultra fine particles that possess certain special properties due to their exceedingly small size. This may include the ability to accumulate in the body, possibly even via topical use, and the ability to trigger potentially harmful chemical reactions. As a result, some experts raise concerns about the use of nanoparticles is skin care and cosmetics. Currently, nanoparticles (such as titanium dioxide and zinc oxide nanoparticles) are most commonly used in sunscreens

9. CHELATORS, such as disodium EDTA and tetrasodium EDTA, are used in personal care products to remove impurities from low-quality raw materials. They do not readily biodegrade in the environment.

10. SYNTHETIC POLYMERS, such as sodium polyacrylate and carbomer, come from petroleum and give viscosity to skincare products. They are highly processed and their manufacture creates toxic by-products.


11. QUATS, such as benzalkonium chloride, steardimonium chloride, cetrimonium bromide, and cetrimonium chloride, give a positive charge to conditioners in order to prevent static. They are necessary for conditioners, but we have allowed only the mildest quats in our Beauty With a Conscience standard: guar hydroxypropyltrimonium chloride, hydroxypropyltrimonium oligosaccharide, and SugaQuats.


12. CHEMICAL SUNSCREENS, such as oxybenzone and octylmethoxycinnamate, have been shown to disrupt endocrine activity. Titanium dioxide and zinc oxide are safer alternatives.


13.  1,4-DIOXANE, a chemical carcinogen, is created when ingredients are processed with petroleum-derived ethylene oxide. Common ethoxylated compounds include sodium laureth sulfate and polyethylene glycol (often listed as PEG). To avoid it, skip any product with the following ingredients: myreth, oleth, laureth, ceteareth (or any other -eth), PEG, polyethylene, polyethylene glycol, polyoxyethylene, or oxynol.



Why don't you look here1, here2 and see what is really in your skin care ingredient.

Mengapa Tidak Boleh Tidur TENGKURAP dan Kenapa Mesti Tidur posisi Miring Kekanan?



Larangan Tidur dengan Tengkurap

Dari Thakhfah Al-Ghifari r.a, salah seorang di antara ash-habush shuffah (para sahabat yang tinggal di Masjid Nabawi) berkata: “Aku tidur di masjid pada akhir malam, kemudian ada orang yang mendatangiku sedangkan aku tidur dengan posisi tengkurap. dan berkata: “Bangunlah dari tengkurapmu, karena tidur yang demikian adalah tidurnya orang-orang yang dimurkai Allah.” Kemudian aku angkat kepalaku, maka ketika kulihat ia adalah Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam, maka akupun kemudian bangkit.”( HR. Al-Bukhari, dalam Al-Adab Al-Mufrad no. 1187, Ibnu Majah, no. 3723, Ahmad, no. 7981, At-Tirmidzi, no. 2768 dari hadits Abu Hurairah r.a)

Dalam riwayat Ibnu Majah dengan lafazh: “Ada apa denganmu sehingga tidur dengan posisi seperti ini (tengkurap), tidur seperti ini adalah tidurnya orang yang dibenci atau dimurkai Allah -Subhanahu wa Ta`ala-.”
Hadits ini jelas merupakan larangan untuk tidur dengan tengkurap. Dan Allah -Subhanahu wa Ta`ala- sangat membencinya, dan setiap perbuatan yang Allah -Subhanahu wa Ta`ala- membencinya maka hendaklah sesuatu itu ditinggalkan. Adapun sebab dibencinya tidur tengkurap ini diterangkan dalam hadits dari Abu Dzar -radhiallahu ‘anhu-, ia berkata:
“Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam lewat di sisiku sementara aku sedang tidur tengkurap, beliau Shallallahu ‘alaihi wa sallam dan bersabda: ‘Wahai Junaidab, sesungguhnya hanyalah tidur seperti ini adalah tidurnya penghuni neraka’.” (HR. Ibnu Majah, no. 3724)

(Adab Tidur)
Posisi tidur:
Posisi miring ke kanan, berbaringlah dengan memiringkan badan sehingga badan bertumpu pada lambung sebelah kanan. (Muttafaq alaih:1470)
Meletakkan tangan dibawah pipi (HR-Bukhari:821)
Terlarang tidur tengkurap (HR-Abu Dawud:822)

Posisi tidur Tengkurap dan Posisi Miring ke Kanan Dari Segi Kesehatan
   Tidur tengkurap atau menelungkup tidak praktis untuk pernapasan atau bisa sesak dalam bernafas. Banyak tidur pada sisi kiri badan (menghadap ke kiri) bisa mengganggu kesehatan kita, karena menghimpit jantung sehingga sirkulasi darah terganggu dan mengurangi pasokan darah ke otak. Jika ini terjadi kita akan mengalami mimpi-mimpi sedih memilukan, mimpi buruk/seram (nightmares), bahkan berjalan dalam keadaan tidur (somnabulisme). Posisi tidur terbaik menurut sains adalah pada sisi kanan tubuh (menghadap ke kanan). Fakta ini telah diuji melalui riset medis modern yang panjang untuk membuktikan kebenaran ajaran Islam yang berkualitas wahyu, sebagaimana Rasulullah shallallahu 'alaihi wa sallam menganjurkan kepada para pengikut beliau untuk tidur berbaring pada sisi badan bagian kanan.

Thursday, March 17, 2011

Mana satu pilihanku?



salah satu tajuk yang sangat menarik untuk dibincangkan dan diketengahkan..hehe..mana satu pilihan anda? 

memamg menjadi persoalan apabila kita bicarakan persoalan ini
untuk mengetahui dengan lebih lanjut apa yang saya perkatakan
apa kata anda bce disini untuk lebih lanjut..

Monday, March 7, 2011

Mood English Love Song


aku dengar lagu2 lama english yg jiwang2 tuh...mcmne aku boleh tahu lagu tuh? daripada abah aku la..siapa lagi..hehe..dari kecik2 lagi dh dengar tau..sebab mase tuh abah ada CD lagu..aku pun sibuk join sekali..hehe..byk la lagu2 lama english..nk taip tak ingt..nnti aku smbung taip ag..ape tjuknyer.. haa ni cthnyer



Sunday, March 6, 2011

Online Blog


ni aku nak cerita ckit..aku tak puas ati kt online blog nieh..2 blog tuh la..aku nk je ckp kt cni..tp spe2 yg nk tnye pm aku la ye..hehe..takde la aku bg emel berhari2 wat bdoh je...aku dh byr awal kot...tak dpt2...dh seminggu aku tunggu..tak penh la aku tunggu brg online lame nk mampos mcm nieh..pastu dh la tak layan emel n msg aku  bg..mmg nk kne btol la..jgn smpi aku heboh kt sume yg online kau tuh ntah hape2...sape2 yg de online blog tuh tolong la ambk iktibar ckit..layan customer tuh elok2..layan elok pon takkn tak bleh buat...ingat la tanpa customer siapalah anda...ade yg tulis die akan reply A.S.A.P..hmm hampeh..tunggu punye tunggu lmbt gile bls..2 hari bru nk bls..pe kes nieh..aku lak jenis yg kurang kesabaran ckit..takde la..kalo die ckp sorry aku boleh la terima ni tak wat bdoh je...mmg mcm tooooot la kan..hehe..selama aku beli kt online nieh kn..bukan la sume aku beli kn..ade le bbrp...bru 6 tmpt ke ek..ntah la ke lebh..ade yg reply sgt pnts dan bgus layanan die..esok dh pos n cepat brg smpi..tu aku ske..aku ske kalo dieorg tuh at least layn baik..tu pon dh ckup bgus..ni kdg2 lyn cm org yg nk duit je lebh..sape2 nk tahu boleh la  pm aku ek..kang ckp kt cni kang haa...lain mcm lak jd kang..

Friday, March 4, 2011

Kisah Aku



Seringkali kita dengar dan seringkali juga kita baca, pertemuan pertama berlaku dengan penuh romantis. Mata bertentang mata, kulit tersentuh kulit, proses pelanggaran yang tidak disengajakan dan banyak lagi detik-detik romantis yang pasti membuai perasaan setiap pembaca.
Detik pertemuanku tidaklah seromantis cerpen-cerpen cinta, tidak seromantis puisi nan indah. Pertembungan kami hanya biasa, normal. Pertama kali aku melihatnya ketika pendaftaran kem, hanya satu perkataan yang singgah di benakku, "pelik". Dengan seluar pendek '3 suku', dan topinya yang sangat tidak 'cool', dia nampak aneh. Dan dia juga jujur memberitahuku, dia melihat kelibat singa di wajahku pada ketika itu. Aku tertawa mendangar pengakuannya.
Pertemuan yang berlaku sewaktu kem tersebut telah mencipta satu hubungan persahabatan yang baru. Sejujurnya, aku tidak ingat bagaimana kami boleh menjadi rapat. Apabila aku cuba ingat kembali saat kami mula mesra, imej kami ketawa terbahak-bahak sewaktu mendengar ceramah yang membosankan menjelma. Situasi itu aneh bagiku, kerana aku dikenali dengan sikapku yang tidak peramah, tidak mudah mesra dan sombong apatah lagi dengan orang yang baru dikenali membuatku tertanya-tanya, kemana hilangnya sikap itu apabila bertemu dengannya. Apabila aku ujarkan pertanyaan tentang perkara tersebut, ringkas sahaja jawapannya, "aku kan peramah". Mungkin juga betul. Keramahannya membuatkan aku lupa sikap durjana yang sering diamalkan selama ini.

Pada malam kem tersebut, peserta telah dikejutkan dari tidur sewaktu jam menunjukkan pukul 2 pagi. Kami disuruh berkumpul di padang dan berlakulah sesi "hentam-menghentam". Suhu yang dingin pada ketika itu, mebuatkan aku menggigil kesejukan dan mengeluh. Kebetulan, dia berdiri di sebelahku dan dia mendengar keluhanku. Dengan penuh rasa prihatin, dia menawarkan 'sweater' nya kepadaku, tetapi aku tolak. Pelik rasanya untuk aku memakai baju seorang lelaki. Memang sebelum ini, perasaanku terhadapnya hanyalah sebagai seorang kawan senior. Tetapi, pada ketika itu, perasaanku mulai berubah. Memang perkara itu nampak remeh, tetapi entah kenapa, aku terharu dengan keprihatinannya.
Selepas kem tersebut, aku...............

sila baca sambungannya di http://www.tentangcinta.com/kisah-cinta/kisah-aku-2/

Wednesday, March 2, 2011

BILA LELAKI KEHILANGAN TULANG RUSUK


Assalamu'alaikum warahmatullahi wabarakatuh

WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?

LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti) Kamu, tulang
rusukku.

Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur,
Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang
rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi
merasakan sakit di hatinya...

Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk
sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan
masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi
membosankan.

Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan
cinta satu sama lain.

Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai
menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA
lari keluar rumah. Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak
cintakan saya lagi!!!".

LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga
berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat.

LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang
telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air
mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad
untuk berpisah. "Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi
Biarkan kita berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".

Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha
mencari khabar akan kehidupan WANITA.

WANITA pernah ke luar negeri tetapi
sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai.

LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di
hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.

Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana
banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah
dinding pembatas.

LELAKI: Apa khabar?

WANITA: Baik... Kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.

WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut.

Saya akan
kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu
nombor telepon saya kan ? Tidak ada yang berubah.

WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal.."

Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang
korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan
kembali merasakan sakit dihatinya.

Akhirnya dia sedar bahwa sakit itu adalah
kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia
patahkan.

*Kita menempiaskan 99% kemarahan walau kepada orang yang paling kita cintai.
Dan akibatnya adalah penyesalan. Seringkali penyesalan itu datang
dikemudiannya, akibatnya setelah kita menyedari kesalahan kita, semua sudah
terlambat...*

*Kerana itu, **jagalah dan sayangilah orang yang dicintai dengan sepenuh
hati.**.. Sebelum mengucapkan sesuatu berfikirlah dahulu, apakah kata-kata
yang kau ucapkan akan menyakiti orang yang dicintai?

Kira merasakan akan
*menyakitinya, sebaiknya jangan pernah dilafazkan. Kerana semakin besar
risiko untuk kehilangan orang yang dicintai.*

*Jadi berfikirlah, apakah kata-kata yang akan dilafazkan sebanding dengan
akibat yang akan diterima?? *

semoga bermanfa'at

Oleh:Admin Muslimah sholehah Andhika Al-Banjari Mtp

10 People With Extreme Body Parts


Thanks to our parents, Mother Nature, all of us have our own unique looks and traits.  As much  as we are alike, we are also quite different, too. Yet there are some of us who are just a little more different than the rest of us. Following are just some of those people who have body parts that are, shall we say, just a little bit more extreme than the rest of us.

Cathie Jung: World’s Smallest Waist – 15 Inches

At first look it may seem like Miss Jung’s waist has been photoshopped or she’s seriously addicted to wearing Spanx but nope, that’s Cathie Jung’s tiny waist which measures a slight 15in (38cm), making her figure distinctly hourglass.
The Queen of Corsets , as she has aptly named herself, has worn tight-fitting corsets for years to get there, and appears in the 2007 edition of the Guinness Book of World Records .

Annika Irmler: World’s Longest Female Tongue

German schoolgirl Annika Irmler has licked her way into the Guinness Book of Records with her whopping seven centimeter  tongue.
The twelve-year-old  can reportedly finish an ice cream cone in one fell swoop.  

Lui Hua: World’s Largest Hand

This is one perosn you do NOT want to give the high five!  Lui Hua from China suffers from a rare condition known as macrodactyly . His left thumb measures 10.2 inches and his index finger measures close to 12.
Surgeons have attempted to reduce the size of Liu’s fingers and thumb–they managed to  remove 11 pounds of flesh and bone in the procedure. A second surgery is scheduled to take place sometime in the future.

Lee Redmond: World’s Longest Fingernails

Lee Redmond of Utah has not cut her nails since 1979.  Hence they grew to a whopping length of 8.65 m (28 ft 4.5 in), and was listed in the Guinness Book of World Records as the world’s longest fingernails.
Sadly, on February, 2009, she lost them in a car crash (and every manicurist in Utah was in mourning).

Radhakant Baijpai: World’s Longest Ear Hair

Talk about, bleccch! Indian grocer Radhakant Baijpai certainly has a goal in life: making sure that he has the longest ear hair in the world. Radhakant was crowned the official Guinness World record holder for the longest ear hair back in 2003, when his aural fronds were an already-impressive 13.2cm long.
But that didn’t stop him pursuing his goal of ever-longer hair on his ears. After several more years of carefully cultivating and caring for the ear-hair, Radhakant’s tufts now stretch an astonishing 25cm. He is now waiting for Guinness adjudicators to confirm that he has set a new high, hairy bar for his chosen field.

continue your reading at http://itthing.com/extreme-body-parts
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...