Friday, May 29, 2009

Terima Kasih Cinta


Get this widget | Track details | eSnips Social DNA




Tersadar didalam sepiku
Setelah jauh melangkah
Cahaya kasihmu menuntunku
Kembali dalam dekap tanganmu

Terima kasih cinta untuk segalanya
Kau berikan lagi kesempatan itu
Tak akan terulang lagi
Semuaaa kesalahanku yang pernah menyakitimu

Tanpamu tiada berarti
Tak mampu lagi berdiri
Cahaya kasihmu menuntunku
Kembali dalam dekapan tanganmu

Terima kasih cinta untuk segalanya
Kau berikan lagi kesempatan itu
Tak akan terulang lagi
Semuaaa kesalahanku yang pernah menyakitimu

ouuwwww...
ouuwwww...

Terima kasih cinta untuk segalanya
Kau berikan lagi kesempatan itu
Tak akan terulang lagi
Semuaaa kesalahanku oouuwww
Kesalahanku yang pernah menyakitimu

-afgan-

Entah

sy suka sgt lagu nieh...sadap gile n feeling
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA



Kutahu, kau selingkuh
kau duakan cintaku yang tulus
kau tahu, diriku
tak pernah berpaling dari dirimu
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

Tak pernah ku bayangkan
cerita kita berakhir begini
tega nya kau dustai semua
janji kita berdua

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

Masih kah ada, o...
cinta dihati ini
dihati kecilku berharap kau masih bagian dari hidupku...

Entah masih kah ada cinta dihatiku
untuk mu
entah kapan kah ku dapat membuka hati ini, untuk mu..o...

Afgan

Pasrah

Erra Fazira- Pasra...




Ingin ku sendiri
Meniti hari
Kala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori

Ingin ku melangkah
Membawa diri
Kerna cinta
Yang dikhianati
Luka rasa untuk menghadapi
Pengorbanan tidak dihargai

( korus )
KINI AKU... PASRAH
DENGAN SEGALANYA
KEPEDIHAN ITU
MASIH TERASA
APAKAH SALAHKU
APAKAH DOSAKU
TUHAN BERILAHKU PETUNJUKMU
REDHA DENGAN KEHENDAKMU
CUKUP KALI INI
KAU MENYAKITI
BERULANGKALI
TAK USAHLAH KEMBALI
DENGAN RELA HATI
MELEPAS KAU PERGI...

Ingin ku sendiri
Meniti hari
Kala sunyi
Yang melanda sepi
Alam bisu
Bagaikan mengerti
Berakhirnya sebuah memori

ERRA FAZIRA

Kerana

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA



( 1 )
Kerana terlalu mempercayaimu
Kau istimewa dalam hidup ku
Kerna terlalu menghormati
Terkeliru pandangan mata hati
Kerana terlalu mengasihi
Akhirnya terluka aku sendiri

Aku sangkakan mengenalimu
Aku kenali hati budimu
Aku meyakini engkau luhur
Menyayangiku dengan jujur

Kiranya bagimu itu semua
Hanya satu lakonan, lakonan biasa
Tiada sedikit pun aku sedari
Dipersendakan oh selama ini

( ulang 1 )

( 2 )
Aku sangkakan yang ku gila
Permata tulen yang berharga
Penilaian ku oh ternyata silap
Kau rupanya kaca tak berharga

( ulang 1 & 2 )
Kau rupanya kaca tak berharga ( 2X )

ERRA FAZIRA

Pertemuan

Erra - Pertemuan.m...




1
Pertemuan bukan terduga
Kau ku lihat merenung manja
Getaran pun melanda jiwa
Adakah cintakan berbunga

Tak ku sangka kita sejiwa
Punya rasa cita yang sama
Diriku ratu dihatimu
Kan kau bagai dewa hatiku

(korus)
Walau seketika pertemuan
Kita terpisah dengan lautan
Namun kau tetap kau diingatan
Dirimu tak mungkin ku lupa

Sayang dengarkanlah dendangan
Buatmu insan yang tercinta
Biar jauh dari pandangan
Dihati tetapkan bersama

(Ulang korus)

(Ulang 1 2X)

erra fazira

Jendela Hati

erra fazira - jend...




Jendela dan pintu
Menuju ke hatiku
Telah terkunci
Sejak berkurun nan lalu

Tiada terbayang
Tiada terfikirkan
Datang bertandang
Insan tanpa diundang

Entah bagaimana
Sejak bila bermula
Tiba-tiba hati nan sepi
Berirama kembali

Sekelipan mata
Segalanya berubah
Kelam jadi terang
Duka jadi riang

Jendela dan pintu
Menuju ke hatiku
Kini terbuka
Dengan kehadiranmu

erre fazira

Sandarkan

Artist: Erra Fazira 


Sandarkan resahmu
Ke atas bahuku
Layarkan derita hatimu
Ke dasar yang jauh

Ukirkan senyuman
semanis dipandang
Eratkan genggamam tanganmu
Melangkah dengan ku

Masih ada ruang untuk kita mulakannya
Hidup ini penuh dengan warna

Yang pasti
Kau tidak bersendiri
Ku akan menemani
Meniti ranjau hidupmu

Sandarkan
Segala resah sendu
Gelora di hatimu
Sandarkan padaku

Ku akan mengisi
Hidupmu yang sepi
Ku akan memberi
Sepenuh cinta dari hati

Jangan kau membisu
Mesramu kurindu
Jangan kau berlari
Jangan kau mengasingkan diri

Masih ada ruang untuk kita mulakannya
Hidup ini penuh dengan warna

Yang pasti
Kau tidak bersendiri
Ku akan menemani
Meniti ranjau hidup ini

Sandarkan
Segala resah sendu
Gelora di hatimu
Sandarkan padaku

Masih ada ruang untuk kita mulakannya
Hidup ini penuh dengan warna

Yang pasti
Kau tidak bersendiri
Ku akan menemani
Meniti ranjau hidup ini

Sandarkan
Segala resah sendu
Gelora di hatimu
Sandarkan padaku

Wajah

Jaclyn Victor - Wajah 

lagu nie is one my favorite jgk...huhu

Jaclyn Victor - Wa...



Berbumbungkan angkasa kelabu
Lantainya bumi retak seribu
Setiap langkah perjalananmu
Beronak berliku

Betapa berat mata memandang
Berat bahu menggalas bebanan
Belum sempat menitis ke pipi
Tangisan kering sendiri

(Korus)
Berkali tersungkur
Pandanganmu kabur
Namun azam meneruskan hidup
Tak pernah luntur

Engkaulah perwira
Di medan derita
Merentasi ranjau kehidupan
Dengan harapan

Luahan rasa derita jiwa
Pada wajah tiada rahsia
Menunggu malang berganti tuah
Usah kau berputus asa
Kaulah wira

(Ulang korus)

Cepat-Cepat

Jaclyn Victor - Cepat Cepat 
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Bulan disilih mentari
Ku disapa dengan segarnya embun pagi
Terlena di laman ini
Berbumbungkan bintang yang telah pergi

Tidak dapat ku lupakan
Semalam persis di awangan
Berakhirnya penantian
Tak tahan menahan perasaan
Dari menjadi jeritan

Ambillah ku cepat-cepat
Ikat daku erat-erat
Renung daku tepat-tepat
Mari dekat-dekat
Usah sekat-sekat

Anganku sampai terlena
Ku kembali semula ke alam yang nyata
Pada ayah juga bonda
Kan ku pendengarkan khabar nan gembira

Tugas getir di hadapan
Kan ku asahkan kekuatan
Cintamu jadi bekalan
Tak tahan menahan perasaan dari menjadi jeritan

Dahulu hingga kini
setiap yang terjadi
Kurasakan hikmah yang pasti
Semua yang kuhadapi
segala rasa sunyi
Mengenangkan indahkan detik yang ku alami kini

Ceritera Cinta

Jaclyn Victor & Rio Ferbian - Ceritera Cinta 
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Bertanya sang bayu padaku
Mengapa kau masih disitu
Tiadakah jemu kau menunggu?
Oh…

Dan buat seorang perindu
Penantian hanyalah waktu
Di kamus hatiku tiada istilah jemu
Oh..

Hentikanlah saja jenaka bermadah
Biasa terlalu sering ku dengar
Ceritera cinta tiada berubah
Hanya mimpi yang indah
Akhirnya nanti kecewa

Bukalah sedikit hatimu
Kenali siapa daku
Perit ku pendam rasa hati
Malu mengakui

Hentikanlah saja jenaka bermadah
Biasa terlalu sering ku dengar
Ceritera cinta tiada berubah
Hanyalah mimpi (hanya mimpi) yang indah
Akhirnya nanti kecewa

Tanpa mahu mengakui kau pun dihati
Diluar sedar kau ku rindui

Penantianmu/ku hanya ruang waktu
Tiba masa kan terbukti cintaku

Tak mudah percaya pada pengakuan
Aku dihatimu yang tersayang

Hentikanlah saja jenaka bermadah
Biasa terlalu sering ku dengar
Ceritera cinta tiada berubah
Hanya mimpi (hanya mimpi)…yeah…yeah…
Akhirnya nanti kecewa

Kalis Rindu

Elyana - Kalis Rindu 
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Desiran daun dihembus angin
Tin kosong dan tong golek ke kaki
Membelah sunyiku

Menonton bayang wajahmu di minda
Kala ku sendirian terpisah jauh
Beerti tanpamu

(Bridge)
Babak penantian
Satu ujian
Sekuat mana cinta

(Korus)
Ku tak mungkin
Kalis rindu
Kalis pilu
Bila kau tiada bersamaku
Pendam rindu
Pendam pilu
Hingga kau menjelma ah au…

Berdiri ditingkap merenung ke luar
Lihat kekasih ku yang basah berjalan dalam hujan
Beserta senyuman
Lama ku nantikan

(Ulang bridge & korus)

Sekian detikan waktu berlalu
Di alam berkasih
Menjadi rakaman yang berharga
Tak terharga yang berharga

Kau Atau Aku

Elyana - Kau Atau Aku 
Elyana - Kau Atau ...

Berlindung disebalik wajah selamba
Bagai tiada apa perasaan
Di antara kita berdua

Lucunya dalam saling berpura-pura
Semua orang tahu kau dan aku
Masing-masing punya rasa yang serupa

(Korus)
Main tarik tali
Malu memulakan luahan hati kita
Main tarik tali
Masih menanti siapa mulakan dulu

Dilema di dalam permainan ini
Masa terasa panjang hingga membuatku tak tahan
Tertekan

Lakonan ini semakin membebankan
Terasa ingin saja aku terus terang
Tentang perasaan ku padamu

(Ulang korus)

Tawa-tawaku
Memulanya dulu

Ruangan empat muka dinding keliling
Makin menghimpit kala menanti panggilan darimu
Berdering

Mengharap engkau jua sedang begini
Dalam keluh kesah menantikan
Terucap yang ku cinta padamu

(Ulang korus)

Bagaikan Diriku Tapak Sulaiman

Elyana - Diri Ku Tapak Sulaiman 

lagu nieh pn ak ske sgt2....

Diriku Tapak Sulai...


Bagaikan diri ku tapak sulaiman
Terdampar di pantai berlagu sepi
Rindu kan laut
Rindu kan hidup

Bagaikan diri ku bintang berkelip
Di hujung angkasa bergelut sunyi
Rindu kan malam
Rindu kan teman

Bacalah kekasih
Bicara mata ini…

(Korus)
Rindu tersimpan dalam sanubari
(Rindu yang lama tersimpan dalam sangkar sanubari)
Hanya menanti kesempatan
Untuk ku luah pada mu
Pabila kau bersedia

Bagaikan diri ku tapak sulaiman
Terdampar di pantai berlagu sepi
Rindu kan laut
Rindu kan hidup

Seperti insan
Yang punya kekasih…

Tak tercapai akalmu

Elyana - Tak Tercapai Akal Mu 
Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Ku congak apa yang di depan ku
Sebelum atur langkah
Ku tahu kan ke mana

Tak mudah aku kan diperdaya
Dengan pujuk dan rayu
Hasut ku ke dunia mu

Sesungguhnya ku
Lebih dari yang kau tahu
Baik buruknya sesuatu
Slalu difikirkan dulu

Biar berdentum langit guntur
Yang menghempap diri ku
Tidak gentarkan tatasusila ku
Yang menggambarkan siapa diri ku

Biarlah bergoncang
Bumi di telapak kaki ku ini
Namun takkan ku rubah pendirian
Yang membuat aku menjadi aku

Mungkin sukar tuk difahami
Kerna tak tercapai akal mu

Jangan ku kau sasarkan
Sebagai mangsa
yang kau sang mudah di rebah
Santun ku bukannya ku lemah

Mudahnya merosakkan dari membina
Mencemarkan dari memulia
Tak menghirau dari mengendah

Sesungguhnya ku
Lebih dari yang kau tahu
Baik buruknya sesuatu
Slalu difikirkan dulu

Mungkin sukar tuk difahami
Kerna tak tercapai akal mu

Biar berdentum langit guntur
Yang menghempap diri ku
Tidak gentarkan tatasusila ku
Yang menggambarkan siapa diri ku

Biar bergoncang
Bumi di telapak kaki ku ini
Namun takkan ku rubah pendirian
Yang membuat aku menjadi aku

Mungkin sukar tuk difahami
Kerna tak tercapai akal mu

Mungkin sukar untuk difahami
Kerana tak tercapai di akal mu

Thursday, May 28, 2009

Gile Jap


kdg2 aku pikir knp la aku jd mcm nie....hmmm ntah la....aku pn tak tau la nk ckp ape lg.....sumenyer ujian drpd ALLAH kpdku....hmmm knp la sseorg perlu menipu....hmm nk menipu pn adez....hmmm ntah la....mcmne nk ckp ek...hmm tak yah ckp la.....aku tulis ape yg ak rse je la ek....sbb nyer aku nk tulis tp mcm tak tau nk tulis pew..jd aku membebel jap la ek kt sini....tak pn mengata kew or whatever la yg berkenaan dgnnya...heheheh....aku nk berbual dgn korang jap jew...bolehkn....aku tak tau nk ckp dgn sape ag sbnrnye....hahhaha..aku dh gile kew....aduyai...dh la tgh pening tmbh lak dgn gilew...ape nk jd nieh....aduz....ape2 hal pn..aku still waras ag tau....kalo tak takkn la aku bleh menulis menatang nieh...nk nyanyi jap ah...entah masihkah ada cinta dihatiku ini untukmu,entah kapankah ku dapat membuka hati untukmu....ceeewaaah...lagu afgan tuh....hahahaah....

Wednesday, May 27, 2009

I'M NOT A TOY


hmmm ak ingt kau serius ckp ske n syg kt aku...tp cam tut ar...sume tuh tipu belaka...sbbnyer kau de syg org lain gak...kau ckp sbb tu kau tak kapel dgn sape2 wat mase skrg....eh kau tu pikir ar ckit...manusia ni ade perasaan...smpi bile kau nk syg sume org...dh la weh ak dh malas dh nk pikir ag...ak nk tarik dri....ak harap kau akn bhgia dgn die yew...."I'M NOT A TOY TO PLAY AROUND WITH"....takkn tak fhm2 ag..kalo ak dh layan baik jew dgn kau tuh ....ape la mcm tut sgt kau nieh... pikir la sndri....tp ternyata kau still tak fhm....ckp syg susah nk diungkapkn dgn kata2 la....eleh padahal...malas nk ckp jew...sbb byk pilihan.....ape daaa..pe la buta sgt ak nieh....adez......slamat ar ak tak ltak hrpan tinggi sgt kt kau....sbb ak tau kau mesti de org len....mestinyer.....MY INSTINCT TELL ME THAT....and it is true....biase ar...hati pompuan.....penuh dgn INSTINCT....

pemikiran aku yg selalu negatif nie ade sbbnyer yg tersndri.....salah satunyer sbb bende nie la...ak dh ckp kte tak leh pikir positif sgt.....tp tgk tempat gak ar.....ade yg leh pikir positif.....but.....negatif tetap negatif....so LU PIKIR AR SNDRI...

Sunday, May 24, 2009

Laskar Pelangi

Nidji - Laskar Pelangi
Nidji - Laskar Pel...

mimpi adalah kunci 
untuk kita menaklukkan dunia
berlarilah tanpa lelah
sampai engkau meraihnya

laskar pelangi takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
warna bintang di jiwa

reff:
menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersyukurlah pada Yang Kuasa
cinta kita di dunia selamanya

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau hidup kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

repeat reff [2x]

laskar pelangi takkan terikat waktu

Jangan Lupakan

i love this song...hear it n enjoy ok...

Nidji - Jangan Lup...

ku berjalan terus tanpa henti
adn dia pun kini telah pergi
ku berdoa di tengah
indahnya dunia
ku berdoa untuk dia yang kurindukan

memohon untuk tetap tinggal
dan jangan engkau pergi lagi
berselimut di tengah dingin dunia
berselimut dengan dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home..
would it be nice to kiss you..

memohon untuk tetap ptinggal
dan jangan engkau pergi lagi
bernyanyilah na na na na na
bernyanyilah untuk dia yang kurindukan

would it be nice to hold you ..
would it be nice to take you home ..
would it be nice to kiss you..

jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan hilangkan diriku
jangan pernah lupakan aku
jangan pergi dari aku

by-NIDJI

Pagi Yang Gelap

Hujan - Pagi Yang Gelap
Hujan - pagi yang ...

Lebih tua dari ku harap sabar menunggu
Kepulangan mu ku tunggu
Bukan maksud ku mendiam
Tiada niat menyimpan dendam
Hakikat nya rindu yg mendalam

Jalan inikan membantu
Hari esok siapa yg tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua

Pagi yg gelap kini sudah terang
Aku adik mu
Dan engkau abang
Ku amat merindui kan mu
Pagi yg gelap kini sudah terang
Aku adik mu
Dan engkau abang
Ingin ku ulang kemasa dulu

Tak akan putus
Hubungan kita
Tarik nafas lega kerna aku tak apa apa

Jalan inikan membantu
Hari esok siapa yg tahu
Kata ibu dengar sahaja
Cerita hanya kita berdua

Pagi yg gelap kini sudah terang
Aku adik mu
Dan engkau abang
Ku amat merindui kan mu
Pagi yg gelap kini sudah terang
Aku adik mu
Dan engkau abang
Ingin ku ulang ke masa dulu

Bila Aku Sudah Tiada


Hujan - Bila Aku Sudah Tiada

Bila Aku Sudah Tia...

Bila, aku sudah tiada
Simpan semua lagu ku
Jangan di tangis selalu

Mungkin, itu sementara
Bila jumpa pengganti ku
jangan di lupakan aku

Pagi itu indah seperti biasa
Tidur yang lena terhenti di sana
Layap kuyu masih tak terdaya
Bukalah tingkap mu
Curahkan cahaya…

Siapa yang sangka
Bila tiba masa kita
Untuk pergi selamanya

Takkan terduga
Jika saat ni
Tuhan tentukan
Aku lah orangnya

Gelak tawa tangisan yang hiba
Kenangan kita masa di dunia
Alangkah indahnya jika
Kita mampu hidup selamanya…

Karena Wanita Ingin Dimengerti

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA
 
 
Karena Wanita (Ingin Dimengerti)
by Ada Band

 

Lekuk indah hadirkan pesona
Kemuliaan bagi yang memandang
Setiamu simbol keanggunan khas perawan
yang... kau miliki

Akulah pengagum ragamu
Tak ingin kumenyakitimu
Lindungi dari sengat dunia yang mengancam... nodai... sucinya lahirmu

Chorus:
Karena wanita ingin dimengerti
Lewat tutur lembut dan laku agung
Karena wanita ingin dimengerti
Manjakan dia... dengan kasih sayang

Ingin kuajak engkau menari
Bermandi hangat cahaya bulan
Sebagai tanda kebahagiaan
Bagi semesta cinta kita

Chorus

Bintang terang itulah dirimu
Janganlah redup dan mati
Aku dibelakangmu memeluk dan menjagamu

BENCITA

Faizal Tahir - BenCinta

Benarkanku tuk berbicara
bicara terus ke hatimu…..hatimu..
hati yang penuh rasa ragu
jangan terus pergi tanpa mendengar ku
begitu mudah untuk kau terus berlalu nanti dulu
berikanlah waktu untuk aku untuk kamu

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu, benci padamu, cinta padamu

ke tepi lihat ku berlalu
pasti itu yang terbaik untuk ku
tiada lagi mahu ku tahu
tentang hidup kamu tentang mati kamu
aku tahu engkau tahu apa yang mataku tahu
apa yang kau tunggu mahu aku buka pintu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku aku cinta padamu
benci padamu cinta padamu

sakitnya aku membenci kamu
sakit lagi mencintaimu
dan aku pergi tapi kembali
benci aku mencintai dirimu
ku benci…. kamu…
aku cinta….kamu…

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
kaku aku melihat mu
sedangkan aku mahu kau tahu
dengar kata ku
aku cinta padamu
benci padamu
padamu…..

ingatkah lagi waktu kau bersamaku
kaku aku melihat mu
lidah kelu sedangkan aku mahu kau tahu
aku cinta padamu
aku benci padamu
aku cinta aku benci
padamu

ingatkah lagi waktu kau bersama ku
dengar kata ku
aku cinta padamu
aku benci padamu

aku cinta aku benci


MusicPlaylist
MySpace Music Playlist at MixPod.com

Friday, May 22, 2009

Cuba

Faizal Tahir - Cuba 

Cuba kau dengar
Cuba kau cuba
Diam bila ku cuba
Tuk berbicara dengan kamu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk meluahkan rasa hati

Dan bila kau bersuara
Setia ku mendengar
Agar tenang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku
Itulah aku… padamu

Cuba kau lihat
Cuba kau cuba
Renung ke mata aku
Bila ku kaku melihatmu

Pernahkah kau ada
Bila ku perlu
Tuk menyatakan rasa sakit
Dalam diri

Dan bila kau perlu
Setia ku menunggu
Agar senang kau merasa

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang tuk dapatkan aku
Itulah aku… padamu

Maafkan kerana aku tak pernah
Terlintas tuk menulis pada mu
Salahkan ku
Tak mungkin lagi aku meminta
Untuk kau mendengar…
Untuk kau melihat ke mataku

Siapa
Sebenarnya aku padamu
Mungkin sama dengan teman lain
Yang bisa kau buat begitu
Dan bila
Tiada lagi teman bermain
Kau pulang mendapatkan aku

Itulah aku… padamu


MusicPlaylist
MySpace Playlist at MixPod.com

Gemuruh

Faizal Tahir - Gemuruh

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Bila bertalu rentak di kalbu
Hasrat yang tersirat semakin ku buru
Bila bergema laungan gempita
Harapan bernyala nadiku berganda

Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Ungkapan ini bukan sekadar bermimpi
Segalanya pastikan terbukti nanti

Ulang :
Gemuruh jiwa semangat membara
Dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkelipan
Menyerlah jauh dari yang biasa

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Sampai SYurga

Faizal Tahir - Sampai Syurga 

Ku membenarkan jiwaku
Untuk mencintaimu
Ku persembahkan hidupku
Untuk bersama kamu
Dan diriku untuk kamu
Belum pernah kumerasai begitu

Semua itu telah berlalu
Harapanku palsu
Dan mungkin hari yang satu
Terus ku tertunggu

Di hatiku masih kamu
Belum pernah ku ingin terus memburu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Namun aku tetap aku
Yang terbaik untuk diriku
Hanya satu
Hanya kamu

Ku membiarkan hatiku
Untuk merinduimu
Ku menghamparkan sakitku
Untuk tatapan kamu

Bersamamu harapanku
Hilang dalam terang yang membutakanku

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu
Hanya kamu

Dan segala yang ku ada
Ku berikan semua
Untuk dirimu saja

Ku mahu dirimu
Bahagia untuk selamanya
Biar sampai syurga
Aku menunggu cinta darimu
Agar ku sempurna

Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu
Namun aku tetap aku
Yang terbaik tuk diriku

Hanya satu

Aku lemah tanpa kamu
Ku inginmu dampingi ku
Aku fahami aku bukan terbaik
Untuk dirimu

Sampai syurga ku menunggu
Sampai syurga ku cintamu

Hanya kamu

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

Kasih Tercipta

Faizal Tahir - Kasih Tercipta 

Kasih hilang tiada bicara
Setelah cintaku kau puja
Rintihan rindu terus melanda
Redup cahaya ohhati lara

Bisiklah kiranya aku bersalah
Sedetik tersirat rasa
Kau cipta kasih yang kumiliki
Cinta ku jujur selama ini

(Korus)
Carilah aku dalam hatimu
Sayang sebutlah kau rindu oh
Hanya pintaku
Kasihmu kekal setia
Usah biarku oh terus terluka

Mesra suaramu kini berbeza
Gagal sembunyi sedih
Kengang lalu menusuk jiwa
Manis seindah berganti pedih

Oh… kasih tercipta…
Oh… carilah ku sayang…

(Ulang korus)

Pabila bersamamu debaran
Darah arus mengalir cinta
Lahir selamanya

Berilah kucupan sayang
Biar terukir wajah kasih tercipta
Berilah kucupan sayang
Biar terukir wajah kasih tercipta

Oh…kasih tercipta…
Kini ku mengerti
Walau berbisa…

Ku rela kiranya kau bahgia…

Faizal_Tahir_-_Kas...

Maha Karya Cinta

Faizal Tahir - Maha Karya Cinta 

Begitu berat melangkah
Melihat kau bersamanya
Adakah aku yang salah
Atau hanya helah saja

Ku masih mencintai diri kamu
Biar kau menjauh
Ku rindu

(Korus)
Kau bagaikan udara
Yang membantu aku
Untuk terus hidup di atas dunia
Tanpamu ku lemah
Pasti aku tak berdaya
Kerna kau maha karya cinta

Biar pun kau tidak mahu
Menerima kasih daku
Aku kan setia bersamamu
Sehingga ke akhir waktu

Ku masih menyayangi diri kamu
Biar kau berlalu ku rindu

(Ulang korus)

Kau takkan dapat aku lupakan
Kerna kaulah punca cinta kita
Mengajar aku erti bahagia
Temanilah aku semula

Dengarlah pesanan daku

Yang akan terus menunggu

Faizal - Maha Kary...

Aurora

aurora oh aurora
pentingkah kamu itu
kenapa aku terpegun?
aurora oh aurora
selalu disanjungi
pernah ditanya mengapa?
ku tatap, berseri, berwarna hijau
yang menawan sanubari

walaupun jauh
kamu dekat di hati
pandanganku menanti mu
aurora
kamu memberi
kembali mencari

aurora oh aurora
dari manakah kamu
kekal kamu sungguh jauh
aurora oh aurora
tidak ada bunyi mu
sanggup aku tetap menunggu
terdiam kerana berwarna ungu
ku putuskan biar bisu

walaupun jauh
kamu dekat di hati
pandanganku menanti mu
aurora
kamu memberi
kembali mencari

malam ini
aku sendiri
menumpu langit sambil berkata
gembira kamu disana
ku lihat, tersenyum, berwarna merah
ku tau kau selamat

Get this widget | Track details | eSnips Social DNA

estranged-Aurora

Sunday, May 17, 2009

Pemain Cinta

Tak habis pikir ku jadinya
Kau bisa membuatku cinta padamu
Meskipun tlah berulang kali
Kau begitu asyik mendua
Sudah cukup saja, sikapi kegilaanmu
Sebelum sukmaku, kau cabik dan perih

Reff :
Wahai dirimu pemain cinta
Penikmat nafsu dunia
Walau dirimu begitu indah
Maaf kau tak pantas bagiku
Direlung kalbu yang terdalam
Getaran asmara masih tersisa
Memang dalam bermain cinta
Kadang kau terlihat sempurna
Eloknya parasmu rabunkan mata batinku
Ku harus berpaling meski kau memohon

Bridge :
Apa yang kau dambakan
Dalam duniamu yang sungguh palsu
Terpikirkah olehmu
Untuk dapatkan cinta yang sejati

Ada Band - Pemain ...

ADABAND-PEMAIN CINTA

Selalu mengalah

jelaskan padaku isi hatimu
seberapa besar kau yakin padaku
untuk tetap bisa bertahan denganku
menjaga cinta ini

pertengkaran yang terjadi
seperti semua salahku

reff:
mengapa selalu aku yang mengalah
tak pernah kah kau berpikir
sedikit tentang hatiku

mengapa ku yang harus selalu mengalah
pantaskah hatiku
masih bisa bersamamu

selalu mengalah* -...

SEVENTEN-SELALU MENGALAH

Bunkface - Revolusi

Aku keliru menjadi buntu
Arah yang ingin ku tuju
Rasa resah ku kian celaru
Dengan ilham ku tempuh

Aku cuma mahukan
Bayangan resah ku akan hilang
Tapi keadaan memaksa
Menghadapi semua

Ooo…

Inikah revolusi
Atau hanya ilusi
Bagaikan mimpi jadi realiti

Rasional diriku
Rasional dirimu
Penentu masa
Masa depan ku

Adakah masa menjadi punca
Diriku dalam dilema
Benarkah anjakkan paradigma
Susuli ku terima
Aku cuma mahukan
Bayangan resah ku akan hilang
Tapi keadaan memaksa
Menghadapi semua

Bunk Face! - Revol...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...