Wednesday, September 30, 2009

Pain & Blessed In Me -3 : Dugaanku

salam sume..dh lame aku tak cer pasal kesihatan aku kn..pasal ekzema aku tuh..

smpi aku msuk wad selama seminggu tuh..ade aku cer dlu2..

sape2 yg terleps leh tgk kt post yg dlu2 ek..hmm sakit aku tuh alhamdulillah dh ok ckit berbnding dlu..cuma meninggalkn parut yg byk la jgk kt aku..

sape2 yg tak tau..mesti tnye..especially yg nmpk kt tgn aku la..bile pakai t-shirt biase yg lengan pendek tuh..mesti ade org tnye KENAPE TU??..

rmai la jgk yg tnye especially hari raya aritu...makcik2 n pakcik2 sdare aku sume tnye..agak tension di situ..adeza..

ade sorang mkcik ni aku suh tnye mak aku..then mak aku pn mlas nk jwb pertnyaan yg cam wrtawan dr rmai2 yg tnye tuh..so mak aku jwb la kt makcik aku tuh.."nk wat mcmne kn..mmg mcm tuh"..

mkcik tuh tak puas ati die tnye aku lg skali mase raye pertama lak tuh..hish..tak puas ati tol la org tua sowang nieh..aduyai..aku pn jwb la mcm DOKTOR yg b'pengalamn..yg aku tak puas ati tuh die ckp mcmnie "ank pmpuan jew kne yg laki2 tak kne plak"..ayat tuh mmg MENGHIRIS KALBU tol la...

mmg aku sedih gilew la lpas tuh..org sakit kn mmg sensitif ckit lg2 org tuh tnye mcm ape jew..kalo die tnye pastu ckp mcm nie"mkcik ade dgr ubt yg leh sembuhkn skit aku kew ske gak aku dgr..ni MENYAKITKAN HATI jew...baik tak yah la..

siap tnye takde antibiotik kew yg leh cure skit aku nieh..AKU RASE CAM NK TEMBAK JEW MKCIK TUH..mcm tak len tnye kt org len lak..adik aku..mkcik sdare yg rapt dgn aku kew..

SEBOLEH2 nk tnye aku..tu yg aku SAKIT HATI SGT2 tuh..SEDIH TAHU TAK??..

hanya ALLAH jew yg tau mcmne penderitaan aku selama nieh..

die ingt aku mntk kew skit tuh smpi tnye mcm tuh..aku tak mntk tau..

ALLAH BG KT AKU SBB DIE NK UJI KEIMANAN AKU TERHADAPNYA..

SAMADA AKU AKN INGT PD-NYA ATAU TAK..

syukur ade insan2 yg faham dan bg aku sokongan moral yg kuat....

ADIK AKU...sdare aku ANIS n SHIDA..trima kasih pd korang sume..SAYANG ANDA SUME SGT2..

Sunday, September 6, 2009

Wanita Dan Isi Hatinya

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih, tetapi dia tidak menitiskan airmata, itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati, tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan, dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya.

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya (hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah…

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. percayalah..tiap lelaki perlukan wanita.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...