Pain & Blessed in Me-5 :Aku tensyen



hmm...arituh kan eczema aku dah kurang pastu sekarang dah datang balik..dah naik...aku rasa mungkin sebab tak cukup tdo...tak ckup makan..makan salah...tambah plak tensyen dgn thesis...aku nak balik umah ....malas dah duk melaka...penat aku duk menumpang kat umah wan,umah sedare sume n kwn2..

sebenarnyer aku segan gak asyik duk menumpang jew..even sedara sendri yang rapat pon...tapi tetap tak same dgn keluarga sendri...aku rindu dekat adik2 kt umah...my mum and my dad sume...at least kt sana ade tempat untuk aku meluahkan perasaan pasal sakit aku tuh...aku takde tempat nak luahkan....sekarang nie rase cam nk nangis...ALLAH masih menguji aku...


aku tak tau la bile aku akn dpt makan sedap2 cam org len...aku tak bleh makan kt luar...especially makanan yang dicampur dengan cili api,ajinomoto, sos tiram and perisa2 merepek ape laga ntah yang dieorg letak...aku bukan boleh makan...kalo makan jew..datang lah skit aku tuh...

aku tak tahan gatal2...arrggh...tapi nak wat mcmne kena tahan gak...aku boleh makan makanan yang takde bende2 tuh jew...mesti orang cakap ape lah aku nie sume tak nak makan kt luar la...aku bukan tak nk..aku nak sgt..tapi aku tak boleh...jangan paksa aku makan..aku ade sebab kenapa aku tak mkn...sebabnyer nnti eczema aku naik balik dan gatal2 lg..org yang tak kena takkn tahu bagaimana perasaan aku...orang sakit memang tensyen..so jangan salahkan mereka dan jangan force mereka...

aku ingt aku nak belajar masakan macam nasi paprik,nasi U.S.A dan mcm2 lagi tuh..aku nk masak sendiri..kalo makan kat luar menderita aku..aku boleh makan kalo malam2 kalo tak dok dengan family makan western jew bleh...sebab die tak campur bahan yg merepek2 cam nasi goreng or what so ever... hmmm...kulit aku ni nak makan mahal2 jew...aduyai...hmmm....tak pew2..kalo kat dunia nie aku tak bleh makan...aku tunggu makanan dalam syurga nnti..hehehehe...(doa dan berharap agar dapat masuk syurga) :D

Comments

  1. hrmmm....hanna..ko sabar la..tuhan mmg syg ko..sbb tu die uji ko...insyaallah ko akan ok..
    cume ko kne tahan n sabar la,pantang mkn sume tu..mmg aku xrase ape yg ko rase tp aku hnye leh nasihat je kat ko..aku risau bile ko praktikal nnti..praktikal da mcm keje,kdang2 pun leh stress tau..so ko kne kawal k...aku tau ko bleh..go hanna!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z