Berfikir sejenak

agaknyer dosa aku terlalu bayk..smpi mcm2 ujian ALLAH nk bg...kdg2 aku fikir kalo aku mati skrg pn bgus jgk..takde spe akn kish pun.."nk mati mati la kau"-fikiran negatif aku berkata2..tp bila difikirkan semula amalan aku ckup ke nk mati nie...kalo bnuh dri dosa...kalo bnuh dri tak dosa,aku teringin gak buat..cuma aku fikir ALLAH je..takde la aku buat..

kadang2 kita nk berubah tp keadaan sekeliling tetap mcm tu..mcmne nk berubah..kita jgk disalahkan..bknnya aku tak cuba nk jd baik..aku mmg sedang cuba..tp takde spe nk bimbing aku utk jd org yg lebh baik..aku takde tmpt mengadu..cuma ALLAH je..tp nk buat mcmne..kalo itu qada' dan qadarnya..kne ikut juga..

kdang2 rse mcm ape gne kita kt cni lg..kalau aku pegi jauh itu akn membahagiakan mereka aku rela..tp ajal aku blum smpai lg..cuma ALLAH bg aku byk ujian..dgn penyakitnya lg..mcm2 la..

syukur pd ALLAH penyakit aku tak bawa maut kot..aku rse la..mksd aku bkn tak bawa maut tp ada org yg lebh truk lg dr aku..aku kne fikir sume tuh..kalo aku ssah...rmai lg kt luar tuh lebh susah berganda2 dr aku kn..

Comments

  1. hanna...kite sume ade dugaan yg berbeza...sometime ak pun xkuat mcm ko nk hadapi sume dugaan ak...ak sedih sgt hanna..ko jauh..ak nk luahkn kat sape??ak rase kalo kite mati mmg xde org nk sedekahkan yassin kat kite kn..sbb sume xsuke kite kn...=(

    ReplyDelete
  2. takpe la..insyaALLAH..ade yg syg kte cume kte tak tau kot..cewah tetibe nk fikir posotif lak aku..huhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z