Aku weirdo

aku mmg weirdo pon...sbbnyer perangai aku ni lain tak mcm org lain...salah ke kalau aku lain dari orang lain?? salah aku ke kalau aku memamg macam tuh...maaf la kalo org yg sedang bce ni tak fhm ape yg aku mksd kn..tapi takkn aku nk cerita segalanya kn...aku mmg mcm tuh dari zaman skola cuma bila dh masuk U lagi menjadi2 lak...ntah la..aku tak rasa mcm nak ***** kalo ape2 pon aku wat hal sndri je..mungkin sbb mase kecik lagi aku dh masuk asrama kot..agknye..form 1 dh msuk asrama, kena buli dgn senior lak tuh..smnjak tuh aku mmg tak suka langsung dgn senior tak kish la walau dimana pon mmg aku tak brp baik dgn senior...aku ni jenis skali terkena aku akan lebih berhati seterusnya tak nk pisang berbuah dua kali..walaupun kadangkala bende tuh menyusahkan aku, aku tak kisah jnji aku tak sibuk hal orang aku tak kacau life org lain...aku lebih suka menyendri tak kisah walau dimana aku berada kecuali dgn mak ayah dan adik2 aku dan some of my closed cousin..tapi takpe aku dh berazam kalau aku dh kahwin inysaALLAH aku akn berubah cewah...hahahaha...tetibe je ckp pasal kahwin an ade calon ke?? haha..takde calon pon sape la nk kt aku nieh..but nevermind that we move to the next one ok...masa aku dok asrama form 1 dlu aku ni mmg jenis tak pandai cari kawan sndri mak aku jgk yg kenalkan masa daftar tuh..so dgn die lah aku kwn..hehe...pastu masa form 1 aku ni boleh dikatakan pergi mane2 je sowang2 pergi skola sowang balik skola sowang takde kwn pon takpe..aku boleh teruskan hidup..walaupun mase tuh pahit sgt yela umo baru brp an belasan thun tapi aku teruskan jugak..smpailah form 2 ke 3 tak ingat aku dapat kwn baru..kisahnya begini,

aku ingat lagi die tnye aku "best kan kalo takde kwn, dok sowang2 je, kalo ade kwn pon menyusahakan je menyakitkan ati je wat pe kan"..mase tuh die ade masalah dgn kwn die, semenjak die tego aku tu lah aku kwn dgn die dan aku lah yg selesaikan masalah die dgn kwn die tuh..semnjak tuh kteorg jd best fren bertiga.best je time tuh..aku rse happy..kteorg siap tiru watak dlm komik under18, aku jd ketua die yg gangster tuh dieorg jd dua kwn baik gangster tuh..haa sme mcm komik tuh la lebih kurang..

kembali semula kisah aku td, aku ni jenis cekal dan tabah dlm menghadapai rintangan INSYAALLAH la (doa2kan aku ye) ..tak kisah la ape, prinsip aku janji ape yg aku wat tak bertentangan dengan syariat islam..itu mmg prinsip aku..lain org nk ckp2 belakang kira..jnji aku tau sape dri aku...aku kena kuatkan diri..dan sampai sekarang aku begini...kalau kisah cinta pon aku masih kuatkan dri..cthnya masa aku sedih dlu sbb clash kn..sbb org tuh curang aku tetap cekalkan diri tabah..aku bukan la sedih sbb aku clash yg aku sedih ya la sbb die tak merayu pon nak blk dgn aku mse aku mntk clash boleh je wat dek...nmpk ketara sgt kn die tak syg kt aku...mase tuh boleh dikatakan aku byk berdoa dan redha je la..biase la manusia bile dah sedih kita akan lebih ingat pada ALLAH..aku tiap2 ari terpaksa bce yasin sbb nak kuatkan hati aku bersama2 dgn tangisan aku yg tersedu-sedu. hati aku mse tuh rapuh dan sakit sgt ..alhamdulillah aku ok lpas tuh..tapi ambik masa jgk la (ala cinta monyet je pon)...pastu dlm thun 2009 plak aku ditimpa penyakit eczema yg sgt truk hanya ALLAH je fhm perasaan aku mse tuh..aku rasa masa tu kan, itulah UJIAN yg paling mencabar ALLAH bg kt aku...masa tu baru aku faham perasaan org sakit kulit ni macammana, macammana perasaan orang yang cacat, macammana perasaan org tgh sakit truk..biase la org sakit mestilah nak mrh je kan..hampir aku berputus asa dalam mencari penawar tapi alhamdulillah bersama sokongan keluarga dan kwn2 rapat aku ok...aku berdoa semoga aku tetap tabah dalam menghadapi dugaan...

ingat ALLAH takkn bagi ujian melebihi kemampuan hambanya..sape2 yg sedang dilanda UJIAN tabah dan bersabarlah ingatlah bahawa ALLAH menyayangi anda sbb tuh die bg ujian..aku pernah dgr ceramah kdg2 ALLAH die rindu nak dgr tangisan dari hambanya sbb tuh die turunkan UJIAN pada hambanya..pada sesiapa kt luar tuh jgnlah berduka..teruskan tabah..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z