Disebalik Watak Utama

Assalammualaikum semua,

Kebanyakkan cerita anime yang aku tengok kan, watak utama hero dia mesti seorang yang kesepian, keseorangan. 

Contoh cerita yang aku tengok Attack on Titans, Tokyo Ghoul, Naruto, Charlotte, dan ada satu lagi aku tengok lupa la..ha your lie on april kot.. cerita mengenai pemain piano..


ATTACK ON TITAN (still waiting for season 3)


NARUTO


TOKYO GHOUL (MY FAVOURITE still waiting for season 3)


YOUR LIE IN APRIL (very sad in my opinion)

Kalau dilihat dengan lebih mendalam dan bila kita teliti watak-watak mereka semua, bagi aku ada persamaan. Mereka semua deep down a loner, sunyi sepi, selalu keseorangan. Aku terbayangkan diri aku sendiri dalam watak-watak tu.

Cuma mereka semua anak yatim, kehilangan ibu bapa, menderita disebabkan pelbagai situasi. Dan juga kerana kata-kata orang luar yang selalu memberi feedback negative terhadap mereka. 

Aku masih punya ibu dan ayah. Aku bersyukur Alhamdulillah. Penderitaan aku hmm lain dari cerita anime-anime ini tetapi garapannya mungkin sama. (apa aku merepek ni??)

Kalau mereka-mereka yang rajin membaca post-post aku yang lepas yang dulu-dulu YES it got many sad moment in my post..i admit it..

It still have it, but i will not elaborate more cause hmm you know why i guess...

For the IM4U yes i still do miss him.. i miss him more lately.. i thought i have get hold of what happen but hmm it never go i guess.. so it still hurt me.. maybe crying a little bit here and there.. oh well.. hmm that's mean i am human right?

Apa yang aku nak cakap di sini ialah kadang orang tu kuat bukan sebab apa. Ini kerana mereka telah mengalami banyak penderitaan dan kekecewaan dalam hidup. Namun mereka tetap bangkit untuk melawan segala rintangan yang ada. Mungkin juga mereka mempunyai pemangkin atau sumber kekuatan seperti dorongan kawan, sahabat, keluarga dan mungkin juga orang tersayang. 

Strong people has something biult in them that you never know and feel.

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z