YA ALLAH CERMIN KERETA PECAH!


 (ini gambar dari google image )

tanggal 3 hb april...aku dan rakan-rakanku balik kampung..cewah..kampung la sangat...padahal kt kl or selangor je pn..hahahahah....kiteorg blk dgn gembiranya dengan harapan akan smpi ke rumah dengan selamatnya..

malangnya...tetibe dlam perjalanan balik ke rumah...boleh dikatakn di highway bangi la jugak..cermin depan kereta retak...tak tau la kenapa....mungkin gara-gara UniKL MICET tu panas sangat.... bile dah retak tu...kawan-kawan aku suruh berhenti kat tepi highway tu... mula-mulanya...agak cuak la jugak...Aini ckp kena pecahkan cermin tu sebab dah retak..kalo tak nnti masuk mata..abis la... aku pun telefon la ayahku yg tersayang untuk tanye pendapat..ayahku mengatakan perkara yang sama iaitu cermin kereta harus dipecahkn...adez....

selamat la kawan-kawan aku ade...kalo aku balik sowang2 mati la aku...aku masa tu balik dengan Thifa,Farouq dan Aini... Farouq la yg pecahkn cermin tuh.... pastu kitaorang kemas2 la serpihan2 cermin tu....masa tgh pecah2kn cermin tu..

ade india kt seberang highway sana menawarkn pertolongan la kononnya tp..hmm..die cakap nak pecahkan cermin bayar RM 700 kot..pastu ntah ape2 lg la..

ade lagi sorang mamat india nie datang tanye ade insuran ke tak..ala sibuk la plak die...die cakap bahaya la nak bawak kereta tu sebab serbuk2 kaca tu dh masuk dlm aircon....bese la org sume nak ambik kesempatan..padahal boleh bawak kereta tu tapi jangan buka aircon la...plus ronda pun ade datang tengok2..tapi disebbkn aku cakap ayah aku nak datang jadi dierog just letak cone tu and then pergi tempat lain pulak...

pastu tak lama kemudian ayah thifa datang..tolong kitaorang....die tolong bersih2kn serpihan2 cermin tu n drive kreta smpi BP kt serdang...masa nk masuk tol serdang hujan dh lebat...aku plak duduk dpan..ape lg...rase mcm kne batu kt bdan aku...huhu...

bile dah sampi kt BP station tu..dh lain plak...ramai gile orang berteduh kat situ...kebanyakkannya org yang bawa motor la...yang aku peliknya..apehal plak dieorg nk pandang2...ek ele...tau la kreta..tu mcm kreta sport yg takde penutup kt atas tu...hahaha... tapi tak tah la nak pandang..kew tengok kitaorang comel sangat..hehehe...lantak la...

basah gilew baju aku kena hujan tuh...lupa plak nak cerita pasal Farouq...die kne naik motor ayah Thifa..huhu..kesian die...ye la kalo tak sape yang nak bawak pulak...die lagi la basah lenjun...basah kuyup... selepas beberapa minit..mak dan ayahku tiba di BP tu...Farouq dan Aini ikut aku...Thifa balik degan ayah die... kereta yang takde cermin tu ayah aku bawak tapi buksn time hujan la..tunggu hujan reda dulu...ayah aku siap bawak helmet nak bawak kereta tu..dah macam drift pulak..cewah...hahahahah....

disebabkan hujan masih lebat Aini dan Farouq aku ajak singgah umah aku wat semetara waktu sampi hujan reda...pastu dalam kol 8 macam tu baru anta dieorang kat KTM serdang...

mcm tu la cerita nya...korang tentu takde pengalaman macam nie...tapi kitaorang ade...lepas nie takde la susah sangat sebab dah tau macam mane nak handle... sumenya ade hikmahkan...termasuk Aini membawa tikus belanda dan surat2 khabar yg lama tu....kiterog gune surat khabar tu la utk bersihkn kaca2 tu...hehehe...k

la len kali ade cerita menarik,aku cerita lg...

Comments

  1. wah ! pengalaman yg sngguh berharga.tp bab yg xleh bla kt BP tuh.kau kan gurl yg cute tats y lah rmai yg tgk.hikhik.keep smiling cute gurl.oyehh=)

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z