Putih dan Hitam yang ku rindu


aritu kt facebook...aku ade nmpk ssorg meletakkn gmbr kucing sbgai primary picture die...sebijik cm kucing aku...aku pun teringat la kt kucing yang aku pernah bela...kisahnyer begini berkisarkn 11 atau 12 tahun dlu, dlu aku ade bela kucing 2 ekor....sekor tuh putih sekor lg hitam...hitam tuh ank kpd putih...mmg sume hitam bdn die... putih dan hitam la satunya2 kucing yg aku bela hidup smpi besar...sblum nie dh byk aku bela ank kucing or kucing yg dh besar tp ade yg sakit dan mati..ade jgk yang hilang...yg putih ni lg special sbb aku bela die dr kecik ag...dlu ade kucing liar beranak kt umah lama aku...sekor ank die tertinggal...sbb die nk alihkn ank2 die gara2 aku dh tau tmpt die ltak ank die..tu yg die alihkan...tp ade tinggal sekor....walaupun masa tu TEH liar...yelah mak die kn liar...so ank die pon jd liar skali...aku nk ambk TEH yg kecik waktu tuh pon ssah...tkut gak aku..aku pon gne la kain...takde la die cm nk menakutkan kau dgr suara kecik die tuh...korang tau la kucing kecik kalo liar cmne kn..nk pegang pon ssah...tuh yg aku rse die special ckit..drpd byk2 kucing yg aku bela..aku tak ingt sgt cerita nieh sbnrnye..adik aku yang ceritakn blk...pastu berjye la menjinakkn ank kucing tuh..aku bela smpi la besar...pastu die beranak dpt la TAM...tp itu pon dh brp kali die beranak bru lah ank die hidup sekor..yang lain mati tak silp aku...aku masih ingt lg TEH ade tnde kt kepale die...lebh kurang cm picture nieh..cuma kale sblah len..sblah kelabu sblah cm ade oren2 ckit..mcm tuh...sbb tuh kalo aku nmpk kucing wanra putih atau hitam aku mesti panggil TAM n TEH...aku rindu kucing aku...okey skrg kisah sedh plak...kteorg pindah la dr umah lama  KL ke umah bru kt selngr...bwk la kucing skali...pastu bile lpaskn jew dua2 trus lari menghilangkan dri selama bbrp hari...adik n ayah aku adik cri...pastu dpt la jumpa TEH atau TAM aku tak ingt...pastu dh lame2 bru jumpe sekor lg..kelaparan dieorg...huhu...tiba2 ade satu ari tuh..TAM tetibe cm kne sawan..rpe2nyer die dh diracun..aku syak cina depan tuh...sbb die slalu complain yg kucing aku nieh berak kt laman die...pastu tanam la TAM...slpas tuh demi menyelamatkn TEH dr diracun cina depan umah tuh...kteorg decide yg TEH ptt diletakkn kt mtpt len...ayh aku g ltak kt restaurant mamk berdekatan umah...tp kwsn tu kn byk anjing...jd bile kteorg nk cri blk TEH dh takde...samada dh lari ketempt len atau dh kne mkn dgn anjing pon tak tau la...menyesal la plak ltak TEH kt c2....sbb tuh bile nmpk kucing putih n ade tnde kt kpale die aku trus ingt kt TEH...kalo bleh aku nk cri kucing warna HITAM dan PUTIH skali lg utk bela...kalo sape2 ade ank kucing warna cmtuh bg la aku yew...aku mmg nk bela kucing tp mak aku tak bg sbb adik kn asma...so tak bleh..tp skrg adik aku dh besr ckit..dh bleh bela..tp aku plak ditimpa sakit..aku dh cerita kn aku sakit ape pd post2 aku yg lpas...tp Alhamdulillah, sakit aku dh berasnsur stabil insyaALLAH skrg aku dh bleh bela...doa2kn aku ye

Comments

  1. wah!pnjg cite ko psl kucing tu ea...ciannye..xpela..insyaallah lepas ni ko bleh bela kucing balik...alhamdulillah la sakit ko da makin ok,...lega hati aku dgr...kuatkan semangat n tabahkan hati ko k...

    ReplyDelete
  2. ehhehe..nk wat cmne hati nie tetibe feeling rse cm nk citer sume...ehhehe...thks..aku akn teruskn hidup...kuatkn semngat aku...

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z