cerita-ceritara



assalammualaikum,

tak lama lagi kawan baik aku dah nak kahwin...lepas ni aku dah takde kawan baik dah...maksud aku takkan aku nak kacau die pulak kan mesti la die akan sibuk dengan husband die and anak2 die kan..lepas ni aku takde la kawan untuk berkaraoke same2...kawan untuk dengar cerita merapu2 aku nieh..i know it's hard to accept the fact but life have to be continued and move on right?..hmm aku gembira die bahagia akhirnya..siapa tak happy kan kalau kawan baik kita kahwin..ye aku happy cuma aku sedih cikit je..hehe..sebab aku dah tak bleh la nak call die bile2 mase saje kan macam dulu..aku kena la hormat privacy die walaupon die cakap die tak kisah..tapi aku tetap kena la set boundaries kan sebab orang dah berkeluarga ni lain tak sama macam yang bujang lagi..they have made commitment to their husband and family right...haa lupa pulak aku siap dah beli hadiah tau untuk wedding day die..hehe..ok ni cerita pasal sedih..sekarang kita tukar pulak cerita

yang aku tak sukanya ialah EX bf aku maybe akan datang mase majlis BFF aku..adooyai..sibuk je lah..aku macam dapat rasa yang die memang akan datang sebab die beriya2 tulis kat wall event BFF aku tuh..meluat je aku tengok..kalo sape2 yang berpisah secara baik tu it's ok la..but if tak baik..macam kes aku nieh..memang menyampah pulak aku..bayangkan la, dah nak dekat 5 tahun tak contact tak bersua..tibe2 terjumpa ke kan..ya ALLAH..tak tau la camne nanti..kalau die datang dengan girlfriend die takpe..aku tak kisah..jangan sorang2 sudah la..bukan la aku masih suka kat die ke ape..just kalo kita dah tak suka seseorang dah meluat sangat dan menyampah sangat kan..so kalau boleh memang tak nak la jumpe kan orang cmtuh..yes i know i have to act professionally not emotionally sebab umo kan dah makin meningkat..cuma aku tak tau macamne nak menghadapi keadaan camni..sebab aku tak pernah berhadapan situasi atau probability yang aku akan jumpe die dalam situasi tuh kan..ye aku akui aku ingat semua memori lama dulu maybe because aku takde pengalaman lain selain tuh..kalo ade pon just teman tapi mesra je..huhu..tapi itu semua dulu sebab aku dah malas la bende2 ni semuya.. i had enough of men and their lying...cukup la aku dah pernah mengalami keadaan tu semua..aku jadikannya pengalaman hidup..tak perlu diulangi lagi..future kita mesti la kita nak yang terbaik kan..so aku kena la berhati2 supaya tidak terjadi lagi kan..kena la cari seseorang yang better untuk dijadikan husband yelah takkan kita ni saje2 nak in relationship sebab tengok orang lain in relatiship ke ape, mesti la untuk kahwin (wah bukan men aku..macam la nak kahwin sekarang) takde la kita kena pilih dengan baik la kan..sebab tu ALLAH bagi kita pengalam2 yang buruk2 dulu kan supaya kita sedar dan faham..takpe aku redha mesti ade sebab kenapa ALLAH jauhkan aku dari orang2 seperti mereka..harap2 aku akan dapat someone that is better that can guide me..insyaALLAH..(cewah macam la aku ni baik sangat kan..takpe kita mesti berdoa)

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z