Ujian untuk aku



Assalammualaikum,
cerita kali ni aku nak cerita mengenai kucing..

kadang2 aku tak faham camne la orang leh tergamak wat macam tuh pada kucing seperti pergi tetak kucing ke sampai berdarah2 la kucing tuh, patah tulang bagai..sejahat-jahat aku ni walaupon aku geram pada kucing aku kadang2 jentik telinga, pukul kepala ke tapi takde la aku tergamak nak wat sampai kucing tuh begitu..aku faham jugak maybe die geram ke kucing tu curik ikan ke makanan ke sebab aku aritu ada tibe2 syaitan mana ntah yang merasuk aku tibe-tibe aku geram gile dengan sekor kucing ni aku belasah die..maksud aku belasah tu aku gi pukul kepala die, sebab kucing sekor ni degil sangat..pukul dengan tangan..pastu aku muhasabah diri aku balik kenapa aku boleh jadi teruk camtuh sebab aku kan penyayang pada kucing kenapa tibe2 aku boleh bertindak macam tuh pada sekor kucing ni..kucing yang lain aku ok je..aku insafkan diri balik..kenapa? kenapa aku berubah..mungkinkah aku marah pada bende lain aku lepaskan pada kucing..mungkin jugak..sebab kan aku belajar physcology..mungkin jugak..aku kemudian cuba berbaik2 balik dengan kucing tuh..kucing tu ok je..cuma time aku nak bagi makan ubat die takut..maybe die trauma sebab aku penah belasah die..aku mintak maaf ye kucing..aku tak tau la..kenapa dengan aku..syaitan mesti suka kan time aku belasah die dulu..mesti syaitan tu cakap yes! yes! die dah mule bencikan kucing..maaf ye syaitan, alhamdulillah ALLAH bagi aku hidayah dan petunjuk aku mula sayang kat kucing tu, aku takde beza-beza kan die dengan kucing lain alhamdulillah..itu pon setelah aku terlihat gambar aku dengan kucing tu waktu dulu2 masa aku baik dengan die..time tu baru aku sedar ape yang aku dah lakukan, kesian kucing tuh..terima kasih ALLAH..

sekarang aku di uji pula, bile Tan, tak tau la orang belasah ke ape..kaki die dah tempang sebelah, dengan mulut luka, aku jumpe die kat dalam batu-bata sebelah umah aku, sebab orang sebelah ni die wat renovation..aku punya teori maybe die curi makanan orang indon yang tengah wat construction tuh, pastu indon tu kejar Tan sampi tan termasuk dalam tuh/indon tu yang masukkan Tan..pastu orang indon tu baling batu-bata samapi kaki die patah, lembik kaki belakang kanan..hati aku time tu sakit rasa cam nak bergenang air mata je..aku memang tak boleh kalau orang wat bukan2 kat kucing aku..teori ke-2 maybe die main2 kat dalam batu bata pastu batu-bata terhampap atas Tan..tapi aku lebih percaya pada teori pertama aku..sebabnya batu-bata tu dieorang tutup dengan plastik besar..kucing2 aku, yang aku pernah bawak jalan2 kat depan rumah sebelah ni..tak pernah main dalam plastik batu bata tuh..mustahil la tibe2 die nak masuk dalam tuh..aku tahu la kucing aku..aku yang bela die dari kecik sampai besar.. Patut la pagi tadi die takde..kalo tak mesti die bising2..rupe2nyer celah batu-batu tuh.. aku tak tau nak wat ape sekarang nak bawak gi klinik duit aku tak banyak..aku ni student lagi.. dulu mot-mot sakit (aku ade cerita dulu pada post2 yang lepas2)..sekarang si tan pulak..kucing jantan yang aku bela sume tak panjang umo..kucing betine elok je beranak pinak bagai..entah la..sape2 yang bace post ni tolong la doa semoga kaki si Tan akan baik semula ye..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z