Selamat Hari Raya 2013 dan berbagai cerita lagi

ِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

assalammualaikum to all,

hye we meet again after a long break..aku dah lama tak update blog sebab tiada cerita yang ingin disampaikan, cewah :P nampak benau menipu an..an..takkan takde cerita langsung kan..ade la tapi simpankan aje dalam lubuk hati.

sekarang kan bulan syawal, jadi jika belum terlambat aku ingin mengucapkan selamat hari raya maaf zahir dan batin kepada semua umat islam di seluruh dunia.. 

aku sebenarnya tak tahu nak cerita ape kalo pasal raya macam biaselah raya kat Melaka kampungku yang tercinta..hehe..alhamdulillah tiap2 tahun raya kat Melaka..tahun ni kurang meriah sebab tak cukup ahli forum perdana..heheheh..maksud aku tak cukup ahli keluarga, keluarga paklong aku tak balik tidur kampung sebab sedara aku baru lepas beranak..lagi sowang lagi sedara aku kakyong pon bali petang raya, sebab die baru kahwin tahun ni so terpakse ikut balik raya belah husband die..huhu..tapi ape2 pon..alhamdulillah wan aku masih ade lagi jadi tradisi balik raya, buat rendang semua masih seperti biase alhamdulillah..cuma tahun ni dengan tahun lepas kot takde rendang itik, kalo tak memang setiap hari raya mesti ade..sebab semua dah veteran jadi dah tak larat yang muda semua tak berapa reti sangat termasuk aku..hehehe..payah kot masak rendang bape kilo tuh banyak kot..rendang ayam pastu dengan rendang daging lak.. mak ai.. nak tunggu kering lagi..waaaaaaaaaaaaaaaaa... aku bab tukang kacau2 rendang ok je..hehehehe.. itu je aku mampu selain dari mengupas bawang dan bende2 yang sepatutnya dikupas..huhu..

haa lupa pulak tahun ni raya ade cerita seram sebab mase kitaorang nak balik rumah masing2 time tu la nak bercerita ade nampak bende putih kat kampung.. tapi belum dapat cerita detail dari saksi yang lain2..dari belah aku baru ade 2 orang aku dan adik aku, tunggu cousin aku cerita pulak tambahan dengan uwah (makngah aku)..itu kita cerita lain kali la ye..

cerita pasal kucing aku pulak aritu ade la 3 ekor kucing betina aku beranak dekat2 je..kopiko 4 ekor anak die yang survive cuma sekor..(sepatutnya 2 ekor sekor hilang)..milo beranak 5 ekor..yang survive cuma 3 ekor wat mase ni la..sekor lagi fiddle anak die 5 jugak tapi yang survive 4 ekor kot buat mase ni la sebab aku tengok macam sakit je anak die tuh..hmm..(tapi ade hikmah jugak kurang cikit populasi kucing kat umah aku)..lupa pulak nak cerita haritu baru2 ni la..aku nak pergi klinik haiwan kerajaan kat cheras wah dengan bangganya aku pergi sowang2 macam tahu arah tujuan..rupa2nya ape yang aku bayangkan tempat tu tempat lain..dah sesat lak..aku patah balik, kesian kucing yang ikut aku iaitu fiddle dengan sekor anak kucing yang skrg dh arwah..selamat aku ingat balik kat mane tempat sebenar pastu aku ikut je ape yang ade dalam ingatan aku alhamdulillah sampai, malangnya klinik tu tutup lak..die tulis notis ape ntah pasal kuda dari holland..esok baru buka balik..pastu rabu aku nak bawak g klinik kat kajang lah untuk appoinment sahaja pulak..esok aku bawak lagi die cakap takde pulak ubat perancang untuk kucing..geram je aku..kalo nak kena telefon dulu..mak ai..hmmm lame2 aku give up.. tu la aritu mak aku dah cakap telefon la dlu tanye, aku cam malas bab2 telefon ni..nasib la badan..

itu je kot buat mase ni..ok la take care sayang2ku semua to all readers..hug and kissess..xoxo (poyo an)

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z