Lost myself...



ِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم


Kebelakangan ni aku rasa macam aku dah lost myself.. I don't know why.I am not how i used to be.
For example before this i used to be rajin in reading novel or books but now i just don't have the feel dah takde perasaan atau malas dah menyelubungi diri aku.

Seolah-olah aku malas dalam segala-gala termasuklah bekerja.Bila dah lama tak bekerja, aku rasa malas nak kerja semula. Aku mula fikir aku boleh ke buat kerja tu. I doubt myself. I know i am supposed to be a positive person but it don't come out. 

Contoh la kalau kerja tu memerlukan specific skills like attention to detail aku mula fikir dulu aku kerja memang ok la cuma bila aku fokus lama sangat mula la aku ngantok tambah pulak tak boleh dengar lagu lagi mengantok la aku. It effect my focus and in the end i do the work so slow which i should have finish sooner. 

Aku dah tahu aku tak boleh lama-lama depan komputer or else i will get sleepy. Asyik masukkan data je bosan jugak. Aku suka kerja yang memerlukan aku untuk bergerak tak kisah la gerak pergi photostat ke, pergi toilet ke ape-ape la. 

EXCEPT kalo depan komputer tapi buka some songs that i can work with. Because for me songs make me more alive or more energetic in doing work which need more focus.

EXCEPT kalo kerja tu memerlukan aku untuk membaca data tersebut dan remember that data itu kena dalam keadaan silent.

Aku juga hampir kehilangan passion in baking. Alhamdulillah my passion is still there inside my self. Maybe aku jenis cepat feel down especially bila tiada yang support aku.

Aku juga suka membaca kata-kata positif dan share semula that positive word. Actually that positive word is for myself not for others. That's why i always like page that have more positive word in it so that i will become more positive myself insyaALLAH..

Harap aku akan jumpa semula diri aku yang rajin membaca..because i have found myself in writing this blog back so maybe i will find inside me the part which love to read books.

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z