Random post

Assalammualaikum semua, apa khabar? 

did u miss my post or did you miss me? just kidding.LOL

Alhamdulillah aku dah ada PC. My father repaired the old PC and its look like new to me. So yeah. Its just like that. I'm grateful for that. 

 gambar sumber google



Its been like 2 years more or less that i have a computer. KESIAN kan. Lagi kesian Windows terbaru ni aku tak reti sangat mana nak cari. Kali terakhir aku guna pc masa windows 7. But Alhamdulillah i'm have it now. Kerja pun store je so NO computer there. Company bakhil gitu la.

So it's easier for me to apply and search for a better job. Actually if the job offer me more maybe i'm still okay. Office mates are okay even though they're fake but whatever. Not all are like that. But mostly la. 

Most people yang kerja sini mesti akan gemuk. Sebab apa? Diaorang suka bawa makanan. Kerja berat-berat membuatkan people to feel more hungry maybe. Kuih la itu la ini la.

Aku bersyukur walaupun bukan semua doa aku termakbul sekarang ni, tapi alhamdulillah ALLAH bagi apa aku minta even though it took a very long time. Cuma kerja je belum ada rezeki lain. Contohnya PC ni, handbag baru dan kasut baru. Walaupun semua tu mahal tapi alhamdulillah ada rezeki aku disitu. Handbag tu pun tinggal display, kasut skechers pun tinggal bape je saiz yang ada. 

sumber google

Semua yang guna duit ni aku kena fikir dulu sebelum beli, takut melebihi kemampuan. Walaupun lepas dah beli semua tu aku dah tak boleh beli benda lain dah. Kalau tak aku takde duit sampai hujung bulan. 

Sebab tu takes time kalau aku nak beli sesuatu. Mesti tertanya kan nape tak beli yang murah-murah je. The answer is aku dah pernah beli yang murah tapi quality dia tak sama especially kasut skechers la. Memang tiptop. Aku beli yang memang untuk orang yang selalu berdiri lama or selalu jalan kaki. Alhamdulillah, thanks pada adik retail seller tu yang recommend kat aku. Nama dia skechers d lite 2. 

gambar sumber google(bukan aku punya)


Semenjak dah pakai skechers bila pakai kasut lain macam tak best je tak lembut. hehe. Skechers untuk yang orang selalu jalan kaki tu tapaknya tebal sikit supaya tak cepat haus dan hentakan pada kaki kurang. Memang berbaloi la. 

kalau ikutkan hati panjang lagi aku nak taip ni tapi okay la sampai sini je tau.

sehingga bertemu lagi readers..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z