Senyumanmu

Dalam umo aku yang dah nak masuk 30 series ni, rasa macam malas dah nak bercinta bagai. Nak mencari jodoh ape tah lagi. Lagi la malas.

Rasa nak redha je hidup membujang begini. Sebab aku tahu hidup aku sendiri pun huru-hara inikan pula nak jaga orang lain. Dengan kerja yang sekejap okay sekejap tak hmm.. 

Aku rasa orang pun tak nak dengan orang macam aku, takde masa depan orang cakap. GITEUWW..  

Sejujurnya financial aku sendiri pun tak cukup, nikan nak berkahwin dan mempunyai keluarga sendiri. Nampak macam impossible je..



Tetiba aku cerita pasal jodoh, kahwin, cinta dah kenapa kan. hehe

Saje...  sebab sebelum aku blah dari company lama tu, ada seorang budak laki baru masuk. Muda lagi umo baya adik aku je, 19 tahun.

Nama dia bermula dengan huruf T. Muka dia biasa-biasa sedap mata memandang la. Tinggi mungkin sama macam aku atau lebih sikit kot. Ye la aku kira kategori perempuan tinggi la juga 5 kaki 3 inci tinggi.

Dia mempunyai kulit sawo matang orang cakap. Tak kurus dan tak juga gemuk. Nampak macam orang pergi gym atau orang main bar (alat untuk exercise tangan bagi kuat) sebab macam sado jugak tangan dia. HAHA..

Nak kata aku crush kat dia boleh jugak la. haha

Mesti orang cakap, dengan budak pun jadi la dia ni kan. Dah la tua kan..

Lantak la, dah ALLAH nak bagi perasaan dalam hati aku nak buat macam mana kan. Ingat aku minta ke nak suka kat siapa-siapa. 

Kenapa aku boleh crush dengan dia??

Sebab aku suka senyuman dia. Dia suka senyum. 

Aku ni bukan la orang yang suka senyum pun. Malas sangat la nak senyum bagai. Rasa macam senyum pun takde makna la. Lagi-lagi dengan orang aku tak kenal memang aku buat muka sikit. HAHA..

Dia ni pulak asyik dok senyum je dengan aku. Aku pun senyum la jugak. Mula-mula tu senyum rasa macam senyum kat adik-adik je. Pastu esok-esok tu macam lain la. Haha.

Omputih kata cliche sangat kan. Entah la.. tak tahu nak cakap camne la kan.. 



Senyuman dia lain macam la orang cakap. Senyum tu boleh terserlah la kat muka dia tu macam seolah-olah muka dia nampak bersinar macam muka orang yang senyum pada orang yang dia suka. GITEUWW..

Nampak aku je dia senyum. OMG. kau rasa. Orang cakap dari mata turun ke hati la gitu.. hahaha

Aku pun mula-mula macam biar btol budak ni dalam hati aku la. Aku fikir dia baya adik aku kot. i must be crazy. Perasaan aku je kot. Takkan la budak ni nak suka kat aku kan. Aku dah la tua. hahahaha. 

Lawak pulak aku ni kan.

Ada kalanya aku ignore senyuman dia sebab aku tak nak syok sendiri orang cakap. Tapi aku nampak di hujung mata aku dia pandang aku. 

So esok-esoknya aku ternanti-nanti senyuman dia.OMG. Crazy kan..

Tapi ada satu hari tu dia tak datang. Aku macam 'ala kenapa kau tak datang, aku dah nak blah dari sini kot' kataku dalam hati.

Bila dia datang esoknya, dia ikut driver kluar pulak. Esoknya pun sama. Aku mula-mula macam was-was nak bagitahu ke tak aku nak blah dari sini. Hmm..

Aku bertekad kalau dia tak keluar ikut driver, aku nak bagitahu dia. Malangnya takdir ALLAH mengatakan lain. Jadi tak sempat la aku nak bagitahu kan. 

Saja aku nak bagitahu dia. tapi tak berkesempatan pulak. 

So macam tu je la. Tapi aku rasa bersyukur seketika sebab rupanya hati aku masih hidup lagi.

Aku ingat hati aku dah takde perasaan kat orang. Haha

Alhamdulillah ALLAH bagi aku rasa sedikit perasaan cinta. Walaupun bukan cinta yang sebenar. Aku takde la tahap sampai in love dengan dia. Just perasaan suka. Itu je. 

Disebabkan kehadiran dia la, aku dah rasa ada perasaan nak senyum balik. Aku rasa happy buat seketika. Kalau tak hidup aku macam hmm.. tak rasa nak senyum la. 

Insya ALLAH aku akan cuba untuk hidupkan balik senyuman aku yang dah lama pudar ni. THANK YOU. 

Tapi aku macam rindu je dengan senyuman dia tu. Kesian pulak dengan aku ni kan. Tapi apakan daya. Sabar je la..

Kalau ada jodoh kita jumpa lagi. Insya ALLAH..

nah dengar lagu ni..




Comments

  1. www.nonwovenbagmalaysia.com.my/ www.magspremiums.com
    MAGS PREMIUM GIFTS SDN BHD We specialize in premium and corporate gifts printing (cenderamata korporat) , Welcome to custom made your own design on the gifts. Example: non woven bags, tshirt, lanyard, keychain, etc...

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z