I AM 4U : part 5 - THE LAST LOOK / KALI TERAKHIR KULIHATMU


CONTINUE SPECIAL PERSON IN MY HEART SERIES - TITLE: I AM 4U


JULY 2014/ BULAN RAMADHAN 

Aku masih cintakan dia, aku tak boleh lupakan dia. Jiwa aku terseksa pada waktu tu, cuma aku dan ALLAH sahaja yang tahu betapa sedihnya aku, betapa sengsaranya aku, betapa peritnya hati aku. Setiap hari aku berdoa pada ALLAH SUPAYA BUANG PERASAAN AKU KALAU BETUL DIA BUKAN JODOH AKU.

Dan ALHAMDULILLAH berkat aku berdoa dengan bersunguh-sungguh pada bulan ramadhan itu DOA AKU DIMAKBULKAN ALLAH. Setiap kali berdoa AIR MATA AKU PASTI TUMPAH. 

SEPARUH DARIPADA PERASAAN AKU HILANG.Aku bersyukur pada ALLAH. Hidup aku kembali tenang.(actually aku ingat semua perasaan aku hilang pada waktu tu tak sangka rupanya aku yang in DENIAL atau menafikan aku masih ada perasaan pada dia lagi)

Cuma sesekali aku pasti teringat juga pada DIA. WE WOULD NEVER FORGET PEOPLE THAT WE REALLY LOVE RIGHT?

SEPTEMBER 2014

Hari yang dinanti-nantikan telah tiba. Hari KONVOKESYEN. 

Aku ada pergi rehearsal convocation. Aku ingat dia tak pergi. Bila dah abis majlis tu masa nak dekat balik baru aku nampak dia. Aku nampak dia bersama kawan-kawan dia. Dia takde tego aku pon apalagi pandang aku. Aku tengok dia dari jauh.

Dia pakai baju warna merah kalo tak silap. Aku pun pada waktu tu pakai baju merah jugak. Dalam hati aku sedih jugak . "dia dah tak sudi ke nak pandang aku? , nampak sangat dia benci dengan aku".

Masa aku tengah cari kawan aku KY dan LR sebab mereka ada hal sekejap aku nampak dia lalu depan aku. Aku rasa dia nampak aku tapi memang dia tak tego aku pon, itu yang menyakinkan aku yang dia memang dah benci sangat dengan aku WALAUPUN DEEP DOWN HATI AKU KATA "TAKKAN DIA BOLEH BENCI DENGAN ORANG YANG DIA SAYANG" cuma aku tak nak dengar kata hati aku.

Then kawan aku datang. KY tego dia. Aku dengar je. Aku ni bukan nak tegur dia ke kan. Aku ni jenis memang takkan tego lelaki dulu. Sebab tu aku jadi begitu.

Pada hari konvokesyen yang sebenar, aku khuatir juga jika aku masih ada perasaan seperti dulu pada dia, Perasaan yang boleh membuatkan jantung aku berdegup kencang bila jumpa dia, kerana pernah dulu sem berapa aku tak ingat dah. Cuti sem kan lama, jadi apabila masuk belajar semula pastu nampak dia pulak tu yang  jantung aku jadi camtu.

Salah satu sebab lagi ialah aku kena berbaris di barisan hadapan dekat dengan dia oleh kerana nama dia start dengan A kan. ALHAMDULILLAH pada waktu itu jantung aku elok je tidaklah berdegup kencang seperti yang aku jangkakan.

Masa hari konvo, ALHAMDULILLAH die elok je cakap dengan aku. Aku ingat dia takkan tegur dan cakap dengan aku langsung AND I WAS WRONG about that.

Aku ingat lagi dia seperti mintak aku TOLONG BETULKAN TALI LEHER dia tapi aku just pandang je. Aku bukan apa aku segan la.

Tambahan pula aku TERINGAT YANG DIA NI BUKAN JODOH AKU jadi tak payah la nak betulkan. Then kawan aku FN tolong betulkan. FN dok depan aku.

ITULAH PERKARA YANG PALING AKU MENYESAL SAMPAI SEKARANG SELAIN DARI TWITTER TADI DIMANA DIA TANYA AKU MASIHKAH ADA HARAPAN I SHOULD SAY YES RIGHT BUT.....

Sewaktu konvo tersebut aku fikir aku dapat duduk dekat ke dengan AAA ni malangnya tidak. Aku duduk jauh daripada semua kawan aku dalam dewan tersebut. Sebelah aku siapa entah aku tidak rapat sangat dengan mereka so aku banyak berdiam diri je.

Selesai majlis konvokesyen. Aku turun ke dewan tempat fotografi untuk mengambil gambar konvo bersama keluarga. Semasa aku sedang beratur di barisan 'gambar bersama keluarga' aku nampak dia. AKU PANDANG DIA DARI JAUH.

Dia bersama seorang wanita yang agak berusia, aku agak mungkin itu mak dia. Sambil-sambil beratur tu aku pandang-pandang jugak dia kat mana. Dia dah ambik gambar konvo individu. Selepas habis dia terus berlalu keluar dari dewan. Aku pandang je dia.

KALI TERAKHIR AKU JUMPA DIA ialah semasa konvo sudah berakhir. Pada waktu tersebut masing-masing sibuk dengan keluarga sendiri termasuklah aku. Aku masa tu tengah menuju ke outdoor untuk ambil gambar.

DALAM RAMAI-RAMAI BERSESAK-SESAK TU AKU TAK TAHU MACAMMANA DIA BOLEH JUMPA AKU. INI SEMUA PERANCANGAN DARIPADA ALLAH. 

Masa aku tengah menuju ke outdoor tu sambil bersesak dengan orang ramai, tiba-tiba disebelah kanan aku, AAA tegur aku.

Dia tanya aku "dah ambik borang pengurangan MARA ke?" Aku balas "belom lagi". Dia pun hulurkan pada aku borang tersebut.

Aku dapat rasa borang yang dia bagi pada aku sebenarnya borang dia. Lepas tu aku tengok dia pergi ke booth lain mungkin juga untuk mengambil borang pengurangan MARA yang lain untuk diri dia sebab booth yang dia berdiri tu bukan booth MARA pon. ITULAH KALI TERAKHIR AKU JUMPA DIA.

THAT WAS THE LAST TIME THAT I SAW HIM.

to be continued.. PART 6

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z