I AM 4U : part 4 - DISCONNECTED / TERPUTUS..


 CONTINUE SPECIAL PERSON IN MY HEART SERIES - TITLE: I AM 4U


Post sebelum ni aku ada cakap kan yang hati aku dan dia connected.Aku tak pernah RASA CINTA dimana HATI BOLEH RASA CONNECTED TO EACH OTHER. Ini la first time aku rasa macam ni. Pengalaman-pengalaman aku yang lepas memang tak rasa hati connected langsung.

Ustaz Kazim dalam ceramah beliau ada menyatakan CINTA IALAH APABILA DUA HATI JADI SATU. Jika kalian tidak percaya boleh tengok video youtube dibawah. (AAA pernah post ni di FB dia dan aku pun ada komen post tersebut).



Aku tak tahu la kalau ada diantara korang yang baca ni pernah rasa seperti yang aku ceritakan ni. Tapi memang itulah yang aku rasa.

Aku boleh rasa hati dia, aku boleh faham perasaan dia. Even lepas kami ada krisis pon pada waktu tu aku masih boleh rasa lagi hati dia.

Cuma aku terlalu sedih dengan perkara yang berlaku. Perempuan mana yang suka diduakan. Hati aku terluka sangat hanya ALLAH je yang tahu. HANYA ALLAH SAHAJA TEMPAT AKU MENGADU. SETIAP HARI AKU BERDOA PADA ALLAH KADANG SEHINGGA MENITIS AIRMATAKU.

I REALLY TRULY DEEPLY LOVE HIM.

SEBENARNYA dah lama aku berdoa pada ALLAH kalau betul la dia jodoh aku satukan hati aku dengan dia dan kalau bukan jauhkan kami...............................

Dan betul ALLAH SATUKAN HATI AKU DAN DIA pada waktu tersebut.

Dalam FB AAA ni sebelum aku ni kira 'bercinta' dengan dia, status dia memang la jiwang tapi dalam masa yang sama status die macam orang yang tidak bersemangat langsung untuk hidup. Contohnya 

'SEMAKIN HARI KUDISINI SEMAKIN TIADA SEMANGAT'

'MENGAPA DIRIKU SELEMAH INI'

'SEM NI MUNGKIN SEM TERAKHIR UNTUK AKU'

'LEMAHNYA DIRIKU INI' .... dan banyak lagi la status lain..

SEMUANYA pasal aku, sebab aku layan tak layan je dia. BUKAN AKU TAK CINTA BUT PLEASE TELL ME IF YOU REALLY LOVE ME. Takkan aku nak harap kat twitter dan facebook je. Tambah pulak aku tengok dia macam asyik add perempuan je kat facebook, aku jealous ok. 

Aku jeaolus tengok dia boleh je berborak-borak dengan perempuan lain macam biasa tapi nape dengan aku dia lain. Even kat facebook or twitter pon aku dan dia mana pernah bersembang pasal perasaan or hantar mesej, NO NEVER. WE NEVER DO THAT.

Setakat tanya penting-penting ada la.Tanya assignment stuff like that.

Aku pulak tak pernah jumpa lagi lelaki macam dia. Lelaki yang sangat malu nak luahkan perasaan. Jadi aku fikir better aku tunggu je dia bagitahu aku.

Kalaulah aku tahu yang dia akan pergi buat selama-lamanya, aku akan bagitahu dia dulu. BUT IT WAS TOO LATE. (airmata aku dah mengalir dah sambil taip2 semua ni)

Dulu aku pernah beritahu seseorang yang aku suka dia, N tu la. Tapi N tu tak suka aku macam mana aku suka dia. Aku tak nak sejarah berulang kembali.

Sejarah kisah cinta aku semunya sedih. So i don't want it to be repeated again.

TAPI AKU TAK SANGKA KISAH AKU KALI NI LEBIH TRAGIS.

Back to the story..

JAN - APR 2014

Tahun ni ialah tahun terakhir aku sebagai pelajar. Jadi akhir sekali wajib buat latihan praktikal. Masa ni aku meneruskan hidup tanpa dia. Tanpa bertwitter dengan dia. Dia pon dah takde update ape-ape lagi mungkin juga kecewa dengan aku sebagaimana aku kecewa dengan dia. Masing-masing kecewa.

Masa aku praktikal, ada la mamat kat tempat aku ni dok pandang-pandang aku. Dalam hati aku hanya ada AAA cuma aku nak lupakan dia so aku pon konon-konon suka la dengan dengan orang tempat praktikal aku. Bukan suka ape just had a crush la.That's all. Konon-kononnya nak lupakan si AAA ni.

Di twitter aku update macam-macam konon aku happy dengan hidup aku.Cerita itu ini macam-macam la..Sebenarnya aku sedih tapi aku mahu tunjuk aku boleh hidup tanpa dia. Dan maybe juga aku nak sakitkan hati dia.

Aku tak ingat pada waktu bila dia ada update twitter dia 

'MASIHKAH ADA HARAPAN'

(And of course si S tu mesti comment status dia. S tulis camni 'tajuk lagu ke?' AAA balas 'takde la')

Aku masa tu TAK NAMPAK yang AAA ada update status, aku pon ada update status aku tulis

'I LIKE YOU DOESN'T MEAN I LOVE YOU'

aku sebenarnya tak tuju kat dia pon, tapi dia terasa dengan apa yang aku tulis. Masa tu tiba-tiba aku rasa nak update macam tuh, tapi memang aku tak sangka dia akan terasa. DEEP DOWN I NEVER MEAN TO HURT HIM.

Aku macam dapat rasa yang dia dah terasa tapi aku boleh buat tak tahu je maybe sebab aku kecewa yang dia menduakan aku. Sampai la satu masa ni dia deactivate twitter dia.

AKU DAPAT RASA MAYBE DIA KECEWA SANGAT DENGAN AKU atau tak tahu la. Aku tahu sebab i'm always stalk his twitter. Suddenly his twitter was gone. Aku mula-mula ingat dia block aku, tapi bila check balik dengan kawan aku memang dia delete twitter dia.

That was the end of 'US'. 

Lama-lama tu I CAN'T FEEL HIS HEART. Aku pelik jugak, I'M SEARCHING WHERE IS IT? IT'S STILL THERE BUT semakin tawar. Seperti hati aku dan dia dah have a distance. Dah SEMAKIN DISCONNECTED.

Tahun tu juga Universiti aku ada buat kursus kahwin, disebabkan harganya murah RM50 jadi aku mengambil keputusan untuk pergi. Aku siap ajak LR sekali. Pada hemat aku mungkin si AAA ni  tak pergi sebab aku ada, yelah pada pandangan aku AAA ni dah benci dengan aku waktu tu, tapi dia juga pergi ke kursus tersebut. Aku ingat dia akan pergi dengan pasangan dia ke kan sebab rumors daripada FB cakap macam-macam antara dia dan S, tapi nampaknya tidak. Dia pergi seorang sahaja.

Dalam waktu kursus tu aku ingat lagi Ustaz tu tanya pada AAA, dia nak anak berapa orang, kemudian dia jawab dia nak anak 7 orang. Ustaz tu pon cakap dia nak ikut sunnah nabi camtu. Masa aku dengar tu aku terperanjat. Tapi aku masa tu dah dapat rasa aku ni tak mungkin dapat jadi isteri dia. Mesti isteri dia orang alim-alim yang pakai tudung labuh ke kan. Yelah dia nak anak 7 orang. Aku ni kalo boleh takda la nak anak ramai macam tu.

TO BE CONTINUED... PART 5

Comments

  1. taksangka akak ngan arwah aaa ada cerita cinta...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm cerita dah lepas Mus.. akk sedih.. tapi takpe la dari dia terseksa sakit kan..

      Delete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z