Pain & Blessed In Me 7: Aduyai udang


assalammualaikum...

saje je nak cerita..sebab aku dah bosan sangat..tengok tajuk mesti dah tau kan aku nak cerita pasal ape...hehehe..pasal sakit aku la..aritu kan aku balik kampung, sedap la makan tempoyak mix with udang..tapi selamat la tempoyak tu takde cili api... dah kata aku alergik udang yang pergi makan tu apesal..memang cri pasal betul..ermm sebab aku dah lama gila tak makan udang so aku makan la dlm 4-5 ekor udang..hmm aku kalo lauk tu ade campur cili api memang aku tak makan...maaf la bukan apa..cili api akan lebih trigger sakit aku menjadi teruk..

tapi ramai tak fhm..ada la satu ari tuh aku duk kampun,g makcik aku balik bawa lauk udang masal lemak cili api..aku tak mkn la kan sebab ada cili api...pastu dieorg nak cakap banyak kali ape kes...dah tau aku memang tak bleh mkn kan..dah la..tak pyh la nak discuss2 pasal bende tuh..ish aku mmg tak bleh dengar la orang discuss2 pasal skit aku tuh..

masalahnya mereka faham ke...ape yang aku rasa..penderitaan masa aku sakit tu..aku time tu sakit gila2 teruk..dieorang faham ke...tak faham punya..takkn faham..hanya orang sakit kulit je yang faham..orang yang normal please stay away ok!..

back to the udang story td, disebabkan aku mkn udang tuh kan mane tak naik balik sakit aku tuh..aduyai..gelembung2 air tu naik la balak kan..aritu dah surut..aduyai..len kali mkn sekor je..ni mkn banyak jugak la bagi orang yang banyak alergik cam aku nie...haa tak sedau diri time makan camtu la..boleh dikatakn dulu2 udang memang kegemaranku...sambal udang ke..aku blasah sampi abis..sedap kot..hehe...tak pe la..lepas ni tak yah la makan lagi..cewah..ye ke..hehehe..hanya aku dan ALLAH je tau..ececeh..kwang3...

Comments

  1. same la ak sakit kepale sape yg paham...diorng suruh tido selesai tu je..tapi ak sakit kepala x leh nk tido lg sakit.....hanna ak pon rase ap yg ko rase...cewaaah

    ReplyDelete
  2. hehehe..wah first time owg fhm ape aku rse..hebt btol kau...:D hehe
    hmm tu la dieorg mmg tak fhm kecuali kalo dh melaluinya kn..thks tau..
    eh ade ek sakit kepale tak leh tdo?pelik jgk tu..hehe

    ReplyDelete
  3. Hi..akak pon ada masalah kulit gak..tp bkn eczema tak taula apa balik2 doc ckp fungus infection..em.masalahnyer akak start kena sejak pas bersalin anak sulong..simptom2 nyer mula terlihat iaitu kulit jd kering n kelihatan tompok2 puteh tau..all over my body except around my face huhu...malu tau...bila kene kan..4-5 bln br nmpak kurang sket..pastu nti kena lg...gitu jer la hukhuk...so u r not alone..i understand ur feeling...

    ReplyDelete
  4. thks akk sbb fhm..ramai org yg tak kne mmg tak fhm cmne perasaan org mcm kte ni..pastu bleh plak tnye eh knp dgn tgn tuh..pastu kalo cm sy kn sy ckp eczema..nnti org tuh tnye..eczema tuh ape..byk cekadak la org tuh tnye mcm2 die ingt kte nie ape..kali first time org tnye ok lg..kalo dh seribu kali..mmg rse cm hangin je..huhu..sy rse kn akk dpt sakit tuh maybe genetic atau drpd blood donour..

    ReplyDelete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z