Pain & Blessed In Me-9:Pengajaran


Just nk cerita pasal my facial skin condition...aritu dok hotel THE ZON ALL SUITE RESIDENCE ON THE PARK near at KLCC tuh..biase la dok hotel kn sejuk dgn air-cond nya lg..tak yah cerita sume tahu kn..muka aku jadi kering kot sbb tak pakai pelembap yg sesuai tuk kulit aku yg sgt kering ni...gatal sgt nk tukar pelembap muka gara2 nk pelambap yg ade anti-aging dan whitening la konon..(padahal tak la tua mane pon n tak la gelap pon kulit aku)..kn aku pakai AVON SOLUTION TOTAL RADIANCE CREAM tuh..tibe2 pergi tukar pakai nano white night cream...selamat beli night cream je..adesh...aku pakai mmg tak sesuai untk aku sebab die tak melembapkan kulit aku..dulu aku ade duk hotel CORUS PARADISE RESORT PORT DICKSON aku pakai pelembap avon total radiance tuh ok je kulit aku tak kering pon even dlm air-cond...


akibat daripada tak dapat pelembap yg cukup kulit muka aku mcm nk mngelupas especially kt bahagian pipi dan hidung..tempat lain ok lagi..& ade redness kt pipi aku..ape lg maksudnya ezcema kt muka aku naik la..huhu..lg satu aritu aku kna pakai makeup,aku pakai mak aku punya avon blusher tak sesuai sebab tu eczema kt pipi aku naik tmbah dengan tak dapat pelembap yang seckukupnya..sekarang aku masih dalam keadaan nk recover mukaku ini..yg nano white night cream tu aku bg kt adik aku..haha..nnti aku bg review kemudian pasal nano white night cream utk muka aku yg kering ni cmne ek...

PENGAJARANNYA

Jangan main pakai je cosmetic2 kt muka tuh, tengok la yg sesuai dgn jenis kulit anda,especially jika kulit anda sensitif seperti saya..huhu

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z