Sunday, February 28, 2016

Semangat yang hilang / Faded spirit



اَلسَّلاَ مُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Baru aku faham kenapa aku dah tak buat kek atau apa-apa aktiviti berkenaan 'baking' lagi. Semenjak kejadian itu berlaku, cinta di hati aku hilang, semangat aku pun hilang.

(nak tahu lebih lanjut boleh baca sini- aku masih disini)

Hari itu ada aku buat kek tapi tidak sesedap dulu. Aku juga suka membuat eksperimen dalam semua aktiviti membuat kek, sebab aku nak cari resipi aku sendiri. 

Ada juga satu lagi eksperimen yang aku buat tapi sehingga kini tertangguh. Aku seperti tiada mood langsung. Tidak seperti dulu. Rasa nak buat kek je terus aku buat tanpa ada halangan yang mengganggu. 

Tadi aku menonton cerita bertajuk Inikah Cinta di TV3 yang disiarkan 6.58 setiap Jumaat, Sabtu dan Ahad. Dalam cerita tu, perempuan yang bernama Ros tu sudah tiada semangat untuk meneruskan aktiviti eksperimen membuat 'perfume' kerana cinta di hatinya hilang. Lelaki bernama Muammar itulah semangatnya.  



Bagi aku cerita berkenaan 'best' sebab ada unsur 'humour'. Itu yang aku suka. 

Jadi aku faham sekarang kenapa aku dah tak macam dulu. Sebab cinta di hati aku dah tiada. Mungkin kalau ada bunga di taman, aku akan membuat semula aktiviti 'baking' aku. Insya ALLAH.


SEGALANYA MUNGKIN. EVERYTHING IS POSSIBLE. INSYA ALLAH.

Nah dengar la lagu techno ni beserta liriknya di bawah:-




You were the shadow to my light
Did you feel us
Another start
You fade away
Afraid our aim is out of sight
Wanna see us
Alive

Where are you now
Where are you now
Where are you now
Was it all in my fantasy
Where are you now
Were you only imaginary
Where are you now

Atlantis
Under the sea
Under the sea
Where are you now
Another dream
The monsters running wild inside of me

I'm faded
I'm faded
So lost
I'm faded
I'm faded
So lost
I'm faded

These shallow waters, never met
What i needed
I'm letting go
A deeper dive
Eternal silence of the sea
I'm breathing
Alive

Where are you now
Where are you now

Under the bright
But faded lights
You set my heart on fire
Where are you now
Where are you now

Where are you now
Atlantis
Under the sea
Under the sea
Where are you now
Another dream
The monsters running wild inside of me
I'm faded
I'm faded
So lost
I'm faded
I'm faded
So lost
I'm faded

No comments:

Post a Comment

why don't you leave a comment for me? i love to hear from you..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...