Friday, November 17, 2017

Besi lembut

Assalamualaikum..


Korang semua apa khabar? Alhamdulillah jika baik dan masih boleh menghirup udara percuma yang dihadiahkan oleh ALLAH pada kita.

Aku harap semua umat Islam di seluruh dunia akan diselamatkan oleh ALLAH. Amiin.

Post kali ini aku pun tak tau nak habaq apa dah. Takdaq idea mau datang melekat.

Haaa.. lupa dah..

Aku nak cakap lepas ni aku tiada kawan nak bercerita dalam rumah ni. Sebabnya adik aku dah dapat kerja kat Johor.

Aku sebenarnya pendam je segala cerita dalam hati aku. Aku bukan apa.. tiada orang yang sesuai untuk aku ceritakan. Jika cerita pada orang yang tidak sesuai mesti la macam cerita macam one sided je. Dengar tapi macam tak ikhlas. Haaa gitu la..

Aku tak rasa nak cerita pada kawan baik. Entah la.. aku nak cerita kat blog ni pun macam tak berapa sesuai juga kerana ini melibatkan hati.. cewaaah 😁😁.

Blog ni pun aku rasa tak selamat dah sebab ada kawan-kawan yang tau.. dalam 2-3 orang gitu walaupun aku tak rasa dieorang ada masa nak baca blog aku tapi we never know.

Actually blog ni tujuan utama dia adalah untuk meluahkan isi hati aku yang terpendam. Ye la nama pun orang tak ramai kawan. Bak kata mak aku " sapa suruh tak ramai kawan. Pergi la cari kawan"😅😅.

Ok la aku bagi hint sikit je. Sekadar luah sedikit perasaan. Aku teringin sangat nak jadi muslim yang lebih baik. Berhijrah bak kata orang sekarang. Aku tahu sekadar pakai tudung labuh dan baju labuh-labuh bukan ukurannya.

Masih terdapat beberapa cebisan dalam hati yang mungkin sukar untuk aku sendiri hijrahkan. Aku cuba untuk melembutkan hati aku kembali. Aku cuba untuk menjadi hamba ALLAH yang menangis berdoa pada-NYA. Aku nak jadi hamba ALLAH yang betul-betul ikhlas berdoa bersama tangisan. Beberapa tahun yang lalu mungkin ya.

Aku akui dahulu memang hati aku keras. Aku usaha untuk lembutkan. Aku baca zikir dan ayat-ayat untuk melembutkan hati. Alhamdulillah berkat usaha aku berjaya melembutkan hati aku. Tapi kini...

Setelah pelbagai kejadian berlaku dalam hidup aku. Aku berubah. Hati aku menjadi separuh keras semula. Aku pun tak pasti kenapa dan bagaimana. Tapi itu yang berlaku. Mungkin kerana aku tidak sepenuh hati redha apa yang berlaku dalam hidup aku.

Oleh sebab itu aku sedang cuba untuk melembutkannya semula. Para pembaca sekalian tolong doakan, agar aku dillembutkan hati supaya senang untuk ikhlas berdoa pada ALLAH. Itu je yang pohon. Tolong doakan ya..

Tolong doakan hati aku jadi lembut.
Tolong sangat..

Terima kasih tau.

Ingat marilah sama-sama jaga hati, jaga mulut dan juga jaga akhlak.

No comments:

Post a Comment

why don't you leave a comment for me? i love to hear from you..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...