Vitamin B elok ke


Assalammualaikum and hye all,

i just wanted to start writing again insya ALLAH.

i'm starting from scratch again and slowly build up my confident in writing things that i love or just wanting to express my feeling here again after so long.

Maybe my writing got pretty worse but then again it's now or never right?

Aku dah penat nak taip kat sosial media panjang-panjang..aku dah penat untuk semuanya.
.
Now my finger pun dah problem. Umur 30an jari dah mula nak kebas. Kesan guna komputer and mouse dalam jangka masa panjang including scrolling social media. Nah boleh juga baca sini sakit tangan.

THat's why aku nak stop scrolling dan fokus menaip pulak. Saja nak cakap aku ada baca pasal kekurangan vitamin B. Sebab tu boleh jadi kebas-kebas.

So aku pun try makan Vitamin B. Jap aku google

ha tu la vitamin yang aku makan. Ada rasa kurang la sikit kebas-kebas tu.Aku pun tak tahu dari mana aku dapat tahu pasal vitamin tu. Maybe masa tu aku tengah cari supplement kat online shopping platform tetiba terkeluar vitamin tu. Aku dok baca-baca macam best je vitamin ni siap ada gingko sesuai la dengan aku.

Aku baca die bagus untuk otak jugak siap tulis memory dan fokus kan tu aku macam kena try ni mana tahu elok untuk otak aku ni.

Aku bukan apa, kadang ada masalah ingatan. Daya memori lemah. Kadang apa aku baru makan tadi aku dah lupa. Parah kan. Aku pun ada masalah brain fog.

Korang tau tak 'brain fog' tu apa. Otak macam blur susah nak concentrate. Ala korang google je la ea. malas nak taip.

Dulu-dulu otak aku elok je. Dah berusia ni jadi macam ni pulak. Tu pun salah satu sebab aku makan vitamin tu.

Tapi jangan risau aku takkan lupakan kejadian yang boleh effect emosi aku. Contoh aku sedih ke aku marah ke.Insya ALLAH aku ingat.

Memori aku masa sekolah semua aku dah lupa termasuk memori masa aku diploma, kecuali kalau aku tengok gambar ke apa ke baru aku boleh recall balik memori tu. Maknanya memori tu ada dalam otak aku tapi otak aku letak kat file paling bawah.

Aku ada baca kadang otak kita tak ingat sebab kita terlalu trauma sampai boleh terbuang semua memori tu.

Boleh jadi jugak.

Buat masa ni pengalaman aku makan vitamin ni masa aku duduk kat umah, aku rasa lebih bertenaga sampai mata pun tak nak lelap pulak. Kalau selalu lepas tengah hari tu aku tidur kan. ni aku bertenaga pulak, so kena la buat keje lain untuk distract diri aku yang tenaga banyak ni. Dah terajin pulak aku

terpaksa la kemas rumah. hahaha

aku akan cuba untuk kurangkan penggunaan telefon bimbit untuk baiki tangan aku dalam seminggu dua ni. Insya ALLAH

ok ciao. Jumpa lagi awak. Awak yang sudi baca ni

XOXO

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z