Masih mencari

aku sebenarnye dh lame tak pakai makeup semnjak kulit aku ni sensitif sgt..'tulah sape suwoh mkn udang kn dh kne' aku ni pantang,tak boleh mkn udang nnti ekzema kt muka aku mula la kluar..huhu..pastu muka aku jadi la cm blusher kt pipi..huhu..merah la kt pipi aku sebelah..pipi aku yg sbelah lagi ALHAMDULILLAH sihat...dagu aku pn ade sikit..aku dh mcm2 cari facial cleanser dan facial cream yg sesuai..ye mmg aku pakai avon total radiance day and night cream sebelum ni.tapi smenjak aku tgk bahan2 die cm bahaya kt kulit  di laman web nieh SKINDEEP aku risau plak..tu yg aku nk tukar cream muka tapi aku tak jumpe yg sesuai lagi..aku skrg pakai Nivea aqua sensation nourishing night care yg botol warne biru tu for dry skin..tapi ternyata tak sesuai sbb aritu aku try kt muka pastu terkena sikit kt dagu aku yg ade ekzema tuh pastu pedih gile kot..nmpk sgt tak sesuai..pastu aku ade cuba Esmeria organic, aku dpt sbb aku mintak sample dari laman web die..aku mintak yg jenis dry skin..aku pakai ok jgk boleh tahan best..especially krim pelembap glasswort moisturising cream..aku dapat rase yg kulit aku menyerap krim tu, lgpun krim tu mmg cepat absorb into skin pon..aku dapat rase kulit aku dimoisturizekan.. huhu..tak pedih langsung kt ekzema aku tuh..dan aku dapat rse yg kt pipi aku yg de ekzema tu dilembapkan..awesome gile..cuma harga die mahal la ckit..nama pon organic kn..memang la..aku ni dh la student lagi mampu ke nak pakai mahal2..aku bknnyer anak orang kaya..aduyai..harga die korang boleh tgk kt laman web..ade tulis..aritu aku ade pergi masuk kedai Elianto boleh tahan jgk harga facial cleanser  and moisturiser..cleanser die natural therapy aloe vera & oatmeal for dry skin  aku tgk cm ok je..baise la tgk je kn..sbb bahan die aloe vera & oatmeal dua2 bagus tuk kulit kering..aku rase mungkin aku akan cuba..mungkin la..sbb harga die sgt berpatutan..haa lupa nk cerita aku ade pergi Guardian pastu ade produk baru plak.. skincare dari Palmer's..aku beli  la gentle daily cleanser..tapi aku lom cuba sepenuhnya lagi..nnti aku dh cuba aku bg review ye..aku baru try 2 kali sebab nak habiskan facial clenaser aku yg sekarang nieh..dari Sukin Organic..yg ni pon aku belom tulis review lagi,nanti aku dah abiskan aku tulis ye..aku pakai yg ni cream cleanser  tapi lom abiskan lagi.. aku bukan la asyik nk tukar2 produk je..tapi aku tgh cari yg harga berpatutan dan sesuai tuk kulit aku..sbb yg aku pakai Sukin Organic ni pon mahal jgk cream cleanser dlm rm30 lebih cm tu.. sbb tu aku masih teruskan pencarian produk yang sesuai dan harga berpatutan..


Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z