Pain & Blessed in me 10 : Update


dh lama kan aku tak cerita pasal ekzema aku tuh kan..alhamdulillah dh ok berbanding tahun 2009 tuh..cuma skrg kulit muka aku ni makin sensitif. susah untuk aku cari krim muka yang sesuai. Shampoo pon aku dh tukar guna head & shoulder sbb kdg2 kulit kepala aku gatal2 sbb ekzema ni..aduyai..alhamdulillah sejak guna head & shoulder takde gatal2 lagi..korang jangan ingat aku nmpak ok tapi aku tetap sedikit sebanyak rasa bila lah kulit aku akan normal..huhu..walaupon aku rasa tidak akan sbb takde penawar pd sakit ini..aku ingat nak try guna produk herba prima ala yg DR-II. harga sekotak dlm RM200 mcm tuh..harga ahli murah ckit la RM150.aku ingt nk try la nnti aku update ye kalau aku dh cuba produk tuh..hehe..satu ag produk jus monavie haa antara dua tu la yang aku nk cuba tgk cmne...

aku ade gak wat research cewah research la sgt kn..takde la aku nak tau adakah aku kekurangan vitamin sbb tuh kulit aku cmtuh ke an..aku dapati kena mkn vit.E,C,A,B complex dan minyak ikan. aku dh mkn 3 bulan rasanya sama je..huhuhu..maybe belum ade tindak bls ke aku pon tak sure..sbb tu aku nk try cara lain lak..siapa tak nak baik betul tak..adakah wang segala-galanya..CEWAH bkn men aku aku berkata-kata..huhu..

korang tak akan faham penderitaan orang yang sakit mcm aku, nmpk senyum2 gelak ketawa riang ria tapi dlm hati siapa yg tau.. kita orang lepas mandi je mesti kena pakai krim pelembap (aqueous cream) dgn krim yang ade steroid (beta metasone cream kalo tak silp eja) tuh..kalo lagi teruk kena pakai antibiotik krim (fusicort cream) dgn air yg warna ungu tuh terap2 kt kulit lame2 mcm wat treatment muka yg korang wat lame2 tuh..haa mcm tuh la kena terap lame2 (berjam-jam) dgn air ubat warna ungu tuh (lupa nme die)..so bersyukur la sesiapa yang ade kulit yg normal tidak alergik pd facial cream dan cleanser yang ade kt pasaran skrg nieh..termasuk la body wash..aku pakai body wash johnson & johnson jenama baby tuh..ok la jgk..hmm tu je kot aku nk cerita wat mse nieh..(padahal dh mcm karangan dh nieh..hehe)

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z