Aku perhatikan diri


aku ni sebenarnya dah lama terdetik dalam hati nak berhijrah untuk jadi lebih baik, tapi kadang2 aku terleka, alpa dan lupa.. ade juga terdetik untuk pergi menunaikan umrah..(mana pergi diri aku yang ni)

bukan la aku ni tak pakai tudung ke nak berhijrah pakai tudung ke tidak tapi..hmm entah la..ALLAH dah kasi aku hidayah cuma aku je yang tak berapa nak nampak jalannya..hmm sebab aku kawan dengan orang yang biase2 kot..kena kawan dengan tudung labuh2 ke..aku sendiri pun tak pasti..macam tak je kan..

diana amir, irma hasmi, catriona ross semua dah berhijrah dan melalui fasa hidup in islamic way.. aku nak jugak jadi macam tuh.. tapi kita kena ade kawan yang betul kan untuk membimbing kita kearah lebih baik kot..but how ea.. aku ni lemah cikit bab2 nak berkawan..memang tak berapa nak reti..sebab selalu sorang2 je..ade jugak kawan tapi tak ramai la..sebab aku jenis tak peramah kot..

aku perhatikan diri aku ni, wah perhatikan diri sendiri..maksud aku kalau aku selalu dengar ceramah ustaz or ustazah kat tv atau radio aku alhamdulillah ok ckit, kalo tak dengar mule la aku macam dah bersimpang siur jalan..nampak sangat aku masih lemah dan perlu banyak bimbingan..
(-.-)

aku rasa benda pertama yang aku perlu lakukan ialah deactivate fb selama bertahun kot, sebab aku macam dah addicted je..bahaya kan..mcm dah takde keje lain..padahal banyak lagi buku2 aku yang islamic atau buku ape2 la yang tak terbaca2..

satu lagi, aku rasa aku ni tak berapa nak tahu menguruskan masa dengan betul, betol cakap prof mohaya takde orang yang takde masa kat dunia ni its all about menguruskan masa dengan betul pasti kita boleh spend time dengan sape2 or ape2 yang kita minat..

hmm..ape nak jadi la dengan aku kan..makin tua makin ntah ape2..thats why aku rase aku ni memang tak layak la untuk sape2..haha..hmmm..aku sedar diri aku siapa at least..



Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z