Kerjaku heroku??

Assalamualaikum..

Jam tepat menunjukkan pukul 1.16minit pagi.. peliknya mataku masih belum menampakkan tanda-tanda mahu tidur..

Jadi aku fikir tiada salahnya aku menaip di handphone Alcatel ku ini walaupun memakan masa yang lama..


Lupa ingin ku ungkapkan Selamat hari raya semua.. tahun ini seperti biasa aku beraya di Melaka.. Alhamdulillah aku dapat beraya sakan tahun ini. Syukur sekali..

Baiklah tujuan aku menulis post baru ini adalah untuk meluahkan perasaan aku yang terbuku dalam hati..

Aku sudah fikir masak-masak bahawa aku perlu juga mencari pekerjaan tetap untuk meneruskan kehidupanku..

Setelah aku fikirkan baik buruk perniagaan kek aku.. yang macam chipsmore sahaja sekejap ada sekejap tidak..Tambahan pula ibubapaku akan pindah di Melaka nanti..

Tak dilupakan penyakit ekzemaku terutama di jariku yang juga seperti biskut chipsmore. Kadang elok kadang datang balik.. seakan-akan tidak akan sembuh sepenuhnya jadi aku buat keputusan ditambahkan istikharah.. aku perlu mencari pekerjaan tetap.

Aku perlu fikirkan masa depan aku..kalau ibubapa aku tiada siapa akan sara diri aku.. mahu diharapkan adik beradik ku..aku rasakan tiada pun akan berbuat demikian jadi aku putuskan untuk mendapatkan pekerjaan yang tetap.

Macam-macam aku fikir.. aku rasa aku tidak akan bertemu jodoh..jadi ku perlukan pekerjaan untuk menyara diri aku sendiri dan juga selepas itu ambil pelan insurans untuk menjamin kesihatan aku pada masa akan datang..

Aku sedar penyakit ekzema aku.. orang panggil penyakit orang kaya.. ialah kena beli sabun badan organik..shampoo organik.. semuanya mahal juga..sebab kulit aku memang sensitif sangat..bukan tak boleh pakai sabun biasa boleh tapi sesekali sahaja..tidak boleh setiap hari..

Aku juga kadangkala suka shopping.. tapi bukan selalu..aku tahu had limitnya.. disebabkan aku Plus size jadi baju mahal juga.. semuanya memerlukan duit.. so aku perlu sara diri aku..

Aku perlu selamat kan diri aku sendiri.. i must be my own hero. I have to be strong.. even though sometimes I am not that strong..but I have to be.

I don't have anyone to relies on like everybody else. I only have myself. So I have to love myself.. save myself..

Maybe I will continue my cakes business part time.. insya ALLAH..

Please pray I will get a job that suits me and  the job that doesn't compromise my eczema. Aku harap sangat aku dapat kerja yang tidak menjejaskan ekzema aku..

Tolong doakan aku ya semua..

Terima kasih.

-Hanna

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z