Kisah aku try online dating apps : PART 1- Hawaya apps

Assalammualaikum semua,



Kali ni nak cerita pasal pengalaman aku guna Hawaya Apps. Kononnya apps cari jodoh untuk Muslim kan.

Ok aku cerita la beberapa orang yang aku jumpa dan bagaimana perangai mereka. Biasala benda online banyak merapu je lebih.

Dalam banyak-banyak yang match ada beberapa orang je yang balas chat, bukan semua balas pun. Paling minimum pun cakap hi pastu senyap.

First aku bagitahu je la nama sebab scammer kan, biar orang tahu sekali. Nama scammer tu Jeff Asim. Dia letak gambar melayu kat situ. Aku tak tahu gambar siapa yang dia curi.

Mulanya aku pun tak tahu scammer, tapi lama-lama macam pelik pulak.

Dia cakap dia orang Malaysia tapi dah lama pindah USA sejak dari umur 5 tahun. Pastu tak reti cakap melayu langsung katanya la.

Aku pun layankan je la. Aku pun speaking la kononnya. Aku nak letak screen shot chat tu tak boleh.

Itulah bagusnya Hawaya Apps ni kau tak boleh nak screenshot and screen recording apps tu. Aku dah cuba. Haha.

So semuanya selamat la. 

Dipendekkan cerita dia mintak no wassap kan, aku pun bagi je la sebab macam dah chat beberapa ari ni dia macam ok je. 

Satu lagi aku nak tahu betul ke dia memang duduk sana. Bila dia bagi no tu aku macam.. "oh memang die duduk sana, betol la kot". Typical chat last-last minta gambar dia kata camni la " i wandering u speak fluently". 

Aku hampir nak terpedaya jugak la. Tapi aku tanya dulu adik aku ok ke nak bagi gambar. Adik aku cakap tak payah. Kalau nak tengok muka jugak buat video call je.

Aku pada mulanya macam takut sebab nak speaking pulak, aku ni speaking dengan orang tak kenal takut tak tahu nak cakap apa, yelah speaking pulak kan.

Aku teringat balik nak tengok review pasal apps hawaya tu, ada jugak beberapa orang review cakap pasal scammer ramai, banyak fake profile. itu ini la.

Last-last aku beranikan diri tanya dia, nak video call tak, dia bagi alasan macam haram je. Tambah pulak aku ada baca review tu cakap kalau scammer memang akan mengelak video call. 

Ada ke cakap apartment die company punya la, company tak bagi buat video call, intenet pun company punya. Company check itu la ini la. 

Alasan macam ntah pape la. Aku pun terus la block no wassap die. Dan dia pun takde cari aku dah. So which means dia dah tahu aku tahu dia scammer. Kat hawaya pun die takde cari aku.

So aku pun takde la block dia kat hawaya tu, biar je la.

Tapi aku macam nak tahu jugak siapa orang sebenar yang dia guna gambar tu. Tertanya-tanya pulak aku. Hmm.. 

Orang kedua dari Hawaya apps ni orang Terengganu katanya. Ntah la. Aku letak nama dia AF je la ye. 

Umur 37 tahun, tengok muka macam ada rupa jugak la. Chat dengan dia pada mulanya ok je. Pastu die minta no wassap, aku pun bagi je la. 

Yang aku paling terperanjat dengan dia ni pulak, sebab tetiba cakap nak masuk meminang la, nak kahwin dengan aku la. 

Padahal aku baru chat ko sehari dua je kot. I don't even know you. Dia desak-desak aku suro terima dia la. Aku cakap la bagi aku masa. Dia tak nak weh. Dia tanya aku banyak kali terima ke tak. Malam tu jugak desak-desak aku. 

Giler la. Aku pun mengelak la. Sebab tak tahu macam mana aku nak react dengan situasi camni. 

Aku tak pernah kena lagi dengan orang caamni. Nak tanya adik dengan bff aku dah malam buta pulak ganggu pulak dieorang. 

Last-last aku tak jawab pun, aku just mengelak je la cakap dah malam dah nak tido esok-esok je la. Pastu mamat tu merajuk pulak. Siap cakap nak bunuh diri. Tapi aku buat dek je la. 

Esok tu aku tanya pendapat bff aku. Lepas tu baru aku boleh fikir apa nak jawab dengan mamat AF tu. 

Pagi tu aku ade wassap die tanya merajuk lagi ke. Tapi dia tak jawab read pun tak. Aku pun setelah fikir dan mintak pendapat bff aku, aku jawab la aku tak terima dan tak nak menolak sebab mana tahu dia jodoh aku ke kan. 

Lama aku tunggu apehal si AF ni tak balas-balas. Dah petang pkol 4 camtu kot baru balas. Ko tahu dia balas apa, ada ke emoji tangan ok tu. Aku pun memang tak balas balik la.

Aku pun malas dah, lantak la dia nak terima ke tak keputusan aku. 

Malam tu aku dok melopong tengok drama korea kat channel TVN. Phone tu aku tak buka intenet pon. Malas.

Dah abis drama korea lebih kurang pukul 10 lebih baru aku tengok phone dan on wifi. Aku tengok dia ada wassap aku " diam je?" .

Aku tak balas pun. Sebab aku tangah mengantok giler nak tido. 

Pkul 2 pagi aku terjaga, baru aku balas. Dengan harapan dia tak balas la sebab pagi kan.

Aku jawab la "dah awak bagi emoji macam tu apa je saya nak cakap".

Dia balas la pulak weh pagi tu, rupanya belum tido lagi. Aku tak ingat la pulak dia balas apa. Aku rasa dia tanya belum tido ke. Aku tak jawab. 

Aku tanya balik kat dia " awak masih nak kawan dengan saya lagi ke?" ye la kan, aku tak terima dia tu. Aku just nak kawan je. Dia jawab nak kawan lagi.

Pastu aku tanya dia semalam apesal emosi dia cam tak betol je. Boleh lak die jawab saja je. Aku pun tak tahu la dia ni mamat ke minah. 

Emosi aku pun kalah. Aku pulak terpaksa mengalah dengan dia. Adoi. Sikit-sikit terasa pastu merajuk. Kalah aku la. Macam tak percaya umo dia 37.

Aku cakap dia tak matang pun dia terasa, pastu takde mood. Gedik giler weh mamat ni.

Tapi despite dia camtu, apa yang aku suka pada dia ialah dia balas wassap laju. Hahaha. Aku suka orang balas wassap laju ni. Rasa cam aku ni penting dalam hidup dia. 

Aku pendekkan cerita, ingat dia macam ok kan. Rupanya tak betol jugak weh. Ada ke bagi gambar anu die dekat aku. 

Astagfirullah. 

Last tu aku siap bagi link e-book berhenti onani pastu aku cakap maaf tak dapat terima benda camni. Semoga dia berubah.

Aku pun terus block dia kat wassap.

Aku ingat dah ok dah. Tak lama lepas tu dia cari aku kat telegram pulak. Cakap sory. Maafkan dia la. Setiap manusia buat silap la. Call aku kat telegram banyak kali. 

Aku ni nampak je cam gangster hati cepat lembut jugak. Adik dengan bff aku cakap jangan layan dah. Block je. Aku ni jenis tak sampai hati pulak. Tengok dia macam ada effort camtu.

Aku terus tutup phone je. Aku kena berfikir dengan tenang. Akhinya aku block dia kat telegram dan phone aku. 

Tapi AF tu tak terhenti disitu je, dok cari aku kat hawaya apps tu pulak. Dok mesej mesej aku kat situ. Paksa aku balas weh, sebab dia nampak aku dah read mesej dia. Adoi. Aku kan hati baik sangat. Aku balas la jugak. Aku cakap semoga die berubah. jangan buat kat orang lain camtu. 

Dia jawab ya.,maafkan dia. Bagi dia peluang kedua. Aku cakap benda yang sama la aku maaf aku tak dapat terima benda2 bodoh camtu. 

Aku ingat dia faham. Rupanya tak. Nampak sangat tak matang disitu. Ada ke dia cakap benda bodoh tu sedap. Giler weh. Siap cakap kalau awk nak saya boleh bagi.

Padahal maksud aku benda bodoh tu tindakan dia bagi gambar anu kat aku. Giler!

Pastu aku pun sekolahkan la dia. Panjang jugak mesej aku. Macam biasa la cakap plez jangan block dia dah. Tak puas ke tengok die terseksa la. Pastu cakap nak mati la apa la. 

Last aku pun removed dia dari chat hawaya apps tu. Tu pon aku ambik kekuatan, berperang dengan diri sendiri dulu. Nak rasional kan diri aku. 

Takkan aku nak suami camtu. Memang tak la.    

Aku positifkan diri aku semula. ALLAH nak bagi aku orang yang lebih baik. 

Kau tahu penat weh aku layan  kerenah orang. Macam-macam tempat aku dah try. Belum jumpa yang elok lagi la. Semua parah.

Itu je la cerita aku., nanti kalau ada aku share lagi. Hahaha. Adoi

Sesiapa nak baca PART 2 : SALAM APPS boleh klik link. 

Comments

  1. Hi saya rasa saya pun kena scam dekat apps hawaya ni. Cerita yg sama 90% dengan lelaki pertama. Boleh tak bagi saya email awak? Saya nak email awak bagi gambar lelaki tu nak tahu betul ke tak dia guna gambar yang sama. Ataupun awak boleh email saya nurulzahirahjn97@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf baru nampak komen ni. maybe scammer yang sama tu.

      Delete

Post a Comment

Boleh komen disini. Hehe

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z