Tak reti emosi sangat

 Assalammualaikum,

Lama aku tak tulis kat dalam ni. Cewaah. Padahal baru je seminggu dua kan. Lama jugak la tu.. hehe

Aku tak tahu nak tulis apa. Entah kenapa entah. 

Takde feel kot. Nak tulis ni pun kena ada idea apa nak tulis atau pun kena ada mood.

Aku banyak tulis pasal perasaan aku kat dalam ni. Hakikatnya kat luar orang yang tak kenal aku akan cakap aku macam takde perasaan je. 

Kalau pandang orang pun macam pandangan kosong, takde senyum ke apa. Orang pun judge aku sombong.

Nak buat macam mana dah aku memang camtu. Aku kalau dengan strangers memang fail. Kecuali kalau orang tu sedara aku yang tak berapa rapat ke baru la senyum fake sikit.

Tak reti la emosi gembira. Kalau gembira pun aku macam rasa something akan berlaku punya. Jangan gembira sangat, aku selalu remind diri aku, kecuali tu pemberian dari ALLAH. 

Contoh aku takde kerja ALLAH bagi aku kerja. ALLAH bagi aku duit. Tu aku pandai gembira. HAHA. Selain tu tak pandai.

Contohnya nak bersweet ke bermanja ke bersayang dengan orang memang fail. Aku tak pernah dimanjakan. Jadi aku pun jadi la camni. Tak reti nak bagi reaksi apa kalau orang bagi aku banyak emosi camtu.




Aku tak pandai. 

Emosi yang paling aku pandai marah dengan gelak je. Sedih pun pandai jugak tapi aku jarang tunjuk.

Mesti orang pelik kan..takpe la biar je la aku sorang yang tahu, betapa brokennya aku dari kecik sampai sekarang. 

Betul orang cakap, kita tak tahu pun kalau orang tu depressed ke apa, sebab tak tunjuk kat orang luar. Kita diam-diam pendam sendiri je. Tak pernah nak bagitahu sesiapa takut orang tak faham. 

Mungkin sebab aku dah dibentuk macam tu dari kecik. 

Not to show any weakness maybe. I just learn how to survive, i don't learn how to show your emotional side and how to control it.

Segala masalah masa kecik aku lupakan, sesekali je timbul balik.

Aku sedih, aku susah aku luahkan pada ALLAH je, dari aku kecik lagi camtu la. Siapa ajar yang ni. Takde siapa pun mungkin sebab aku sekolah kot.

Aku tak cakap aku depressed, tapi mungkin analoginya begitu la kot.

Tapi satu lagi aku pandai bab empati. Ni aku tahu, sebab aku selalu letakkan diri aku dalam keadaan orang tu. 

Mungkin sebab banyak benda sedih je dalam diri aku. Jadi aku faham keadaan orang lain yang bersedih. 

Aku pun tak heran kalau orang mengata aku. Ntah kenapa. Aku jenis lantak kau la. Kau nak mengata aku ke apa. Ada aku kisah? camtu la. 

Baik itu sahajalah cerita kali ni. hehe..takde menarik pon

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z