Musim pkp stress

 Assalamualaikum, apa cerita? harap sihat la ye

terutama sekali kesihatan mental anda la time-time pkp ni.




Aku pun agak stress jugak tapi takla seteruk orang lain. Dia orang stress sebab takde kerja takde duit lagi worse dari aku.

Aku memang dari time lockdown first dulu, sampai sekarang alhamdulillah kerja cumanya kerja aku ni sebab bahagian operation. 

Kau bayangkan operation team 2 orang je. Sorang pick & pack barang including masukkan barang yang baru sampai ke warehouse, aku pulak issued invoice untuk bahagian ordering kan.

Aku time busy nak mampus tu la, aku yang pick barang dari stor, aku yang check barang. Kau rasa tak ke aku stress.

Lepas tu, tak berakhir disitu je. Aku jugak yang kena arrange untuk urgent order guna grab atau lalamove. Padahal order berlambak nak siapkan ni.

Ikutkan hati aku nak je tolong bungkus (pack) barang sekali tapi kau tahu tak, meja pun alahai macam sekangkang kera je. Dulu kata nak tambah meja la apa la. Haram jadah.

Tapi time desperate aku bungkus jugak, bila sorang lagi tu busy sebab barang baru sampai. Terus takde orang nak pack kan. Dah delay order kat situ.

Kadang rasa ape lah macam haram sangat. Nape la tak ambik sorang lagi untuk backup time desperate camni. Aku tak faham la.

Maybe nak jimat duit kot. 


Mental aku pun dah break sikit-sikit ni.

Aku perlukan rehat yang cukup. Nak pergi tempat yang menenangkan. I just need some rest.

Semua aku nak tanggung susah la camni.

Lupa pulak pastu bila dah delivery by courier kan, padahal barang dah sampai, boleh tanya lagi delivery status? tak ke macam tak berapa bijak. GERAM pulak aku.

Semua nak tanya aku. MACAM LA AKU TAKDE KERJA LAIN NAK BUAT.

Setiap ari tanya benda yang sama kau rasa. Apa tak stressnya aku. hmm


Bila la nak berakhir pkp atau wabak ni. Aku teringin nak balik kampung, jumpa sedara mara , kampung tenang sikit.

hmm..


Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z