aku pon tak tahu ape kes dengan blog aku..tibe2 image ade yang tak load.. even image aku sendiri pon same..hmm adakah..blog aku telah di hack..hmm...harap bersabar ye semua..
Assalammualaikum, Korang tahu tak apa itu Juz' Amma ?? Sejujurnya aku memang tak tahu menahu pun mengenai perkataan Juz' Amma tu sendiri. Bila aku search baru aku tahu rupanya juz amma ni adalah surah-surah terakhir dalam Al-Quran. Surah-surah dalam Al-Quran tu tahu, cuma perkataan tu je aku tak tahu..kesian kan aku?.Jadi entry kali ini aku akan cerita pasal Juz' Amma . Juz’ Amma adalah juz terakhir dari tiga puluh juz al-Quran. Iaitu ayat pertama dari surat An-Naba' sampai ayat terakhir surat An-Naas . Juz' Amm a merupakan juz dengan jumlah surah terbanyak iaitu sebanyak 37 surah. An-Naba' An-Nazi`at 'Abasa At-Takwir Al-'Infitar Al-Mutaffifin Al-'Inshiqaq Al-Buruj At-Tariq Al-'A`la Al-Ghashiyah Al-Fajr Al-Balad Ash-Shams Al-Layl Ad-Duhaa Ash-Sharh At-Tin Al-`Alaq Al-Qadr Al-Bayyinah Az-Zalzalah Al-`Adiyat Al-Qari`ah At-Takathur Al-`Asr Al-Humazah Al-Fil Q...
Dalam umo aku yang dah nak masuk 30 series ni, rasa macam malas dah nak bercinta bagai. Nak mencari jodoh ape tah lagi. Lagi la malas. Rasa nak redha je hidup membujang begini. Sebab aku tahu hidup aku sendiri pun huru-hara inikan pula nak jaga orang lain. Dengan kerja yang sekejap okay sekejap tak hmm.. Aku rasa orang pun tak nak dengan orang macam aku, takde masa depan orang cakap. GITEUWW.. Sejujurnya financial aku sendiri pun tak cukup, nikan nak berkahwin dan mempunyai keluarga sendiri. Nampak macam impossible je.. Tetiba aku cerita pasal jodoh, kahwin, cinta dah kenapa kan. hehe Saje... sebab sebelum aku blah dari company lama tu, ada seorang budak laki baru masuk. Muda lagi umo baya adik aku je, 19 tahun. Nama dia bermula dengan huruf T. Muka dia biasa-biasa sedap mata memandang la. Tinggi mungkin sama macam aku atau lebih sikit kot. Ye la aku kira kategori perempuan tinggi la juga 5 kaki 3 inci tinggi. Dia mempunyai kul...
Post ni mungkin akan jadi panjang.. kalo nak baca part 1 klik sini . Kisah aku kenal dengan Z tu kat bawah tau.Boleh skip terus baca bawah. Ok aku nak ceritakan kisah yang aku main litmatch tu. Tapi kali ni lebih details. First aku main litmatch aku ada dapat sorang kawan ni aku letak H la ye. Lupa nak cakap masa tu litmatch maybe ok lagi sebab awal lagi tak terdedah pada ramai orang yang tak berguna. Aku rasa la. Sebab dia ok je. Chat dengan dia ok tak gatal. Tapi dia ni macam tak bersungguh sangat nak berkawan kan. Macam saja-saja je. Sebab aku pernah tanya dia pernah bercinta ke, dia cakap pernah tapi tak pernah jumpa. Semua nya online. Semua tak pernah jumpa. Kau rasa? Hmm memang tak la orang camni. Pastu aku pun cakap dalam hati "patut la kau kena tinggal". Pastu terus aku label die..hmm tak boleh mamat ni. Takde usaha untuk jumpa. Aku tak boleh orang yang takde usaha ni. Tak kisah la kau bercinta dengan orang tak sama negeri ke sebabnya kita ni masih negar...
Comments
Post a Comment
Boleh komen disini. Hehe