Sebelum kahwin

ِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

assalammualaikum,

saje je aku nak sibuk2 tajuk kahwin..dah semua orang sibuk dok nak kahwin je kan..kalo aku la kan, sebelum kahwin la kalo boleh..kalo boleh la..ni antara checklist aku la sebelum kahwin ape yang aku nak lakukan

1. Kurangkan berat badan (BOLEH KAH??)

2. Pergi kursus parenting (cara mendidik anak yang betul)

3. Pergi travel dulu

4. Mendalami ilmu2 agama

5. Pergi Umrah

6. Kumpul duit (untuk diri sendiri jugak for future)

7. Dapatkan pekerjaan (mestilah kena kerja dulu)

8. Enjoy untuk diri sendiri dulu

9. Beli rumah (kalo banyak duit la kan..)

10. Perbetulkan/perbaiki diri dahulu

itu lah antara checklistnya..banyak jugak rupanya..ke ade lagi..huuhuu..mungkin kot.. aku tidak pasti samada aku dapai capai semuanya atau beberapanya sahaja..sebab kita ni hanya merancan ALLAH je yang menentukan..kalo dapat cikit2 pon capai Alhamdulillah..

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z