I AM 4U : Part 2 - REMINISCE/ KENANGAN AKU DENGAN DIA


CONTINUE  SPECIAL PERSON IN MY HEART SERIES - TITLE: I AM 4U


Sem 6 (jan-apr 2013) & sem 7 (sept-dec 2013)

Tahun 2013 ni la aku mula rapat dengan dia maybe sebab aktiviti-aktiviti kelas tambah aku ada dapat satu group dengan dia.

Tahun tu baru aku sedar mengenai status dia di facebook. Status jiwang.

Aku macam dah mula rasa sikit-sikit dalam hati aku ni yang aku suka kat dia. Mungkin sebab status-status dia kot yang boleh membuka hati aku selain dari usaha dia nak baik dengan aku. Aku juga rasa dia berdoa pada ALLAH supaya hati aku terbuka untuk terima dia. 

Aku rasa sebab HATI AKU MASA TU DAH SUKA KAT DIA. AKU SENDIRI PELIK DENGAN DIRI AKU. TAPI MAYBE ALLAH NAK BUKA HATI AKU KAN

Berkenaan status-status dia aku  boleh rasa status tu untuk aku, cuma macam tak pasti betul ke tidak ke aku je yang perasan lebih. 

Nanti sambung balik kat bawah..aku nak cerita ikut kronologi kan..

Awal Januari 2013, dia update cover photo dia. Itu la gambar cover photo tu:


Aku faham maksud cover photo tuh, dia nak lindungi bunga tu even dia terpaksa sacrifice / terluka diri dia. Masa ni aku dah rasa dah dalam hati "bunga tu aku ke?, itu ke maksud yang dia cuba sampaikan??"
--------------------------------------------

Masa kelas clinical psychology group aku pilih OCD (obsessive compulsive disorder), dia jadi tetamu undangan group aku. Kami buat short video mengenai kisah OCD. Aku la yang jadi orang mental tuh..kih2.. kitaorang berlakon la kan..AAA jadi salah sorang pesakit-pesakit yang dah nak pulih ala macam di negara America tuh yang ada group healing untuk orang-orang camtu. 

Nampak tak PERCATURAN ALLAH dimana aku ada disitu dia ada. kan. sebelum ni aku tak nampak. sehingga lah dia dah TIADA BUAT SELAMA-LAMANYA BARU AKU SEDAR.

Then masa kitaorang kena buat event SAVE THE EART kat Sungai Tekala pon aku DAPAT SATU GROUP DENGAN DIA. Kitaorang kena jaga booth origami. Save kertas la kan daripada kita buat origami guna kertas baru kita guna kertas dari majalah-majalah.

Origami yang dia buat ialah burung, baju dan bentuk love. Aku ada cakap kat dia "keciknya, buat la besar sikit baru orang nampak". Dalam hati aku sebenarnya nak bagi hint la kat dia. 

Yelah dia post kat FB je nape tak bagitau direct je kat aku, macam tu la maksud aku. aku ni bukan tak nampak yang dia suka kat aku, aku nampak tapi yelah aku ni perempuan takkan la aku nak lebih-lebih perasan kan, better tunggu orang bagitahu dulu baru betul.

Tambah pulak aku pernah la bagitahu someone yang aku cakap sebelum ni yang nama N tu la, tapi hmm N tu tak suka aku pon, aku ni just teman tapi mesra je gitu. so aku belajar dari pengalaman.

Masa kitaorang jaga booth tu kan, masa event tak berlangsung lagi la kan, ada 3 orang yang kena jaga booth tuh la termasuk aku dengan AAA ni. tapi sorang lagi tu sibuk so aku dengan AAA ni la yang jaga.

Aku notice AAA ni cam segan je duduk berdua dengan aku kat booth tu so dia cam jauh-jauhkan diri dia. Aku tahu lelaki dengan perempuan kan tak boleh duduk berdua, so aku faham la.

Aku bosan dok sorang-sorang, aku telefon la bestfriend (BFF) aku, aku gelak-gelak kat situ. Sampai aku boleh cakap kat BFF, aku rasa aku just perasan kot yang AAA suka je dengan aku, yelah time tuh kan macam aku dengan dia je kat situ kot-kot die nak confess kat aku perasaan dia ke kan.hmm takde pon. so aku sedikit hampa disitu. 

Dia macam pandang aku masa aku tengah berborak-borak dalam telefon tu mungkin dia ingat aku bercakap dengan kekasih aku.

Masa event environment day yang diadakan di dewan besar, masa tu aku duduk sorang, Kawan aku LR dengan KY kena ambik gambar masa event berkenaan. Seperti biasa dia pon datang kat aku duduk depan aku. Dia tegur aku pastu kitaorang pon borak-borak. 

Time ni aku rasa seperti nak berbual lama je dengan dia. Aku cerita panjang pulak, cerita pasal handphone la. pastu aku tengok HANDPHONE dia warna  PINK. Kalo tak silap aku HANDPHONE DIA SAMSUNG CORBY kot , handphone cikai biasa-biasa je.

Aku cakap "tengok sikit telefon ko" pastu aku dok belek-belek telefon dia. aku tanya "nape cover telefon ko warna pink?". 

Aku perasan wallpaper dia gambar perempuan macam rock cikit pakai headphone.Agak pelik disitu kan. Adakah wallpaper tu mengigatkan dia pada aku sebab aku suka dengar lagu.

AAA jawab "ada warna lain oren dengan kuning tapi aku suka warna pink lagi sebab warna dia lagi terang" Aku pon cakap "warna oren pon ok ape, macam pelik je laki pakai warna pink".

Buat pengetahuan semua AKU MEMANG SUKA WARNA PINK tapi bukan warna pink lembut, AKU SUKA BRIGHT PINK. 

MEMANG EXACTLY CAMTU LA WARNA HANDPHONE DIA. pelik kan??. 

Dulu masa sem bila entah AKU PERNAH NAMPAK DIA PEGANG TELEFON WARNA PINK tau.

Masa tu terdetik DALAM HATI AKU "EH, DIA TIRU MACAM TELEFON AKU KE??"

Aku kadang-kadang pakai baju warna pink ke kelas. COVER HANDPHONE AKU JUGA SEBELUM INI MEMANG WARNA PINK. Sebelum sem 6 dan sem 7 aku pakai cover handphone warna pink. Dulu aku pakai handphone HTC CHACHA dengan SONY. Dua-dua covernya warna pink.

NI CONTOH WARNA BERKENAAN:-


KORANG RASA TAK APA YANG AKU RASA SEKARANG??.

Mengenai BEG pula. Aku tukar BEG WARNA BIRU masa semester berapa tidak ingat. DIA PON TUKAR BEG WARNA BIRU.

DO YOU SEE IT NOW??

Ok sambung balik cerita tadi, tadi kan aku dengan dia berborak pasal handphone kan, Aku bagi la AAA tengok telefon aku pulak. yelah telefon aku kan lagi canggih dari dia. Kemudian aku buka game crossword, aku pon main la game tu dengan dia kat telefon aku. Masa tuh kawan aku LR pon ada sekali, so main la sama-sama game tuh.

Apabile event tuh dah nak berlangsung dia pon pergi duduk tempat lain. Aku actually ingat dia nak duduk sebelah aku ke kan tapi dia duduk tempat lain. 

Hati aku berkata "maybe dia segan kot nak duduk sebelah aku, atau pon dia takut budak-budak kelas cakap pasal aku dengan dia kot"

Budak-budak kelas dah la suka kacau dia, gurau-gurau camtuh, Kadang-kadang aku kesian tengok dia macam kena buli je. Aku rasa cam nak pertahankan dia je. 

Dia tu dah la jenis lelaki yang baik dan lembut/sopan. Maksud aku bukan lembut macam pondan ke bukan camtuh. You know what i mean right..

Aku rasa cam nak belasah je dak-dak yang suka kacau dia. Yelah aku kan gangster sikit AAA ni lembut je. Tapi itu semua dalam minda aku je la..Aku pon tak nak budak-budak kelas ni tahu aku suka dia ke ape camtuh.
----------------------------------------------
Sambung balik cerita kat atas tadi. Aku macam boleh tahu sikit-sikit la yang status tu tuju kat aku cuma macam tak pasti betul ke tidak ni ke aku je yang perasan lebih. 

UNTIL ONE DAY kan ada satu hari tu aku masa final year project kan, fikiran aku berserabut sangat sebab lagi dua-tiga hari nak present proposal final year project (FYP) aku pon post status di facebook  lebih kurang camni la bunyinya 'rasa cam dalam air je'.

Aku masa tu berada di library untuk siapkan slide presentation. Sejurus selepas aku post status tuh AAA ni datang kat aku. Nampak kan yang dia prihatin pasal aku. Oleh kerana aku post status macam tu, dia datang.

Aku tak sangka yang di ada dalam library tu. Sebab memang semua orang dah balik aku rasa, masa tu dah petang dalam pukul 3 lebih nak ke pukul 4 ptg camtuh.

Dia tego aku, then tengok LAPTOP aku tanya asal pecah kat tepi tuh, Aku jawab ape ntah dah lupa. Pastu dia ambik kerusi duduk sebelah aku. Dia siap bawak laptop die.

Aku lupa nak cerita yang LAPTOP dia sebelum SEM 6, ala masa sem 1,2,3,4 dan 5 ni SEBIJIK sama seperti LAPTOP aku, JENAMA SAMA semua la. Aku tak tahu la maybe kebetulan kot. Entah la.

Sambung cerita tadi,aku tanya dia "tak balik lagi ke?" dia cakap "pukul 4.30 jap lagi ada meeting dengan lecturer kne present proposal FYP"

Aku tengok laptop die dah jenama lain. aku pon cakap "wah laptop baru".

Dia jawab "bukan la, ni laptop abang aku, aku pinjam, laptop aku ada problem sikit" lebih kurang camtuh la perbualan kami.

Then borak-borak mengenai FYP masing-masing. if i'm not mistaken aku tengok slide presentation die cam terlalu banyak ayat aku suro die letak cam kotak-kotak then masukkan ayat-ayat tuh dalam tuh biar kasi cantik sikit.

Aku jugak selamber je pegang laptop dia sebab nak betulkan screen laptop dia, screen tu bawah sangat aku tak nampak. Kalau dengan orang lain jangan harap la aku nak buat camtu. Entah la maybe sebab aku rasa selesa dengan dia and aku tahu dia takkan marah aku punya.

Ada juga masa tuh tak tahu bagaimana hendak letak theme kat power point. Maksud aku selain dari theme yang sedia ada kat microsoft power point. Aku pon tanya dia camna die buat cantik-cantik je theme presentation dia. Dia pon ajar aku. 

Then nak dekat pukol 4.30 ptg camtu kot dia pon cakap die dah nak pergi meeting tuh. Pastu cakap "ok la gerak dulu" kalo tak silap aku macam tu la, masa tu HATI aku rasa cam SEDIH je dia nak pergi ntah nape ntah dengan aku. Aku jawab "ok" pon cam slow je suara.

Time ni aku tak tau la perasaan aku cam lain je. Mungkin juga hati aku dah terbuka dan dah mula boleh terima dia kot. (cam tingkap pulak kan hati aku ni..hehe). 

Malam tuh aku perasan die post status:

'KENAPA SETIAP PERTEMUAN ADA PERPISAHAN, KENAPA SETIAP KEGEMBIRAAN MESTI ADA KESEDIHAN'

Aku baca la status tuh, "adakah status ni pasal petang tadi?".

Ini kerana aku pon boleh rasa kesedihan tuh. Semasa baca status itu, aku dah boleh rasa yang selama ini rupa-rupanya status dia pasal aku.

Pada masa itu HATI aku dah boleh rasa CONNECTED dengan hati dia. Mungkin ni semua kerja ALLAH tapi itulah yang aku rasa. Aku boleh rasa hati dia. aku tak tahu nak explain camne, but i can feel it. Macam two heart become one.

Ustaz kazim pon ada cakap mengenai cinta dalam ceramah beliau:-"APA ITU CINTA? CINTA IALAH APABILA DUA HATI JADI SATU".
----------------------------------------------------
ni post-post dia kat facebook:-


'AKU BUKANLAH YANG TERBAIK BAGIMU..TAPI AKU BERUSAHA UNTUK MENJADI YANG LEBIH BAIK UNTUKMU..HANYA MAMPU BERSERAH KEPADA ALLAH..JIKA ADA MAKA ADALAH IA..JIKA TIADA MAKA TIADALAH..MOHON YANG TERBAIK UNTUK DIRI MASING-MASING..' 


'CINTAKU KEPADA TUHAN KERANA AKU ADALAH CIPTAAN-NYA. CINTAKU TERHADAP SESEORANG ITU ADALAH KERANA PERASAAN YANG DICIPTA-NYA. '

'SAYA RINDU KEPADANYA..'

'KUPINANGMU DENGAN BISMILLAH..'

'DALAM KETEGASAN ADA KELEMBUTAN, DALAM KELEMBUTAN ADA KETEGASAN'
yang ni dia cakap pasal diri aku.

'INGIN KU SUNTING MU MENJADI SURI DALAM HIDUPKU SUATU HARI NANTI..'




'HANYA NAMAMU NYANYIAN ANGIN MENJADI UDARA, HANYA NAMAMU BAGAI DARAH MENGALIR KE JANTUNG -MAJNUN '


'SEANDAINYA KAU INGIN MENCINTAI ATAU MEMILIKI HATI SESEORANG, IBARATKANLAH SEPERTI MENYUNTING SEKUNTUM MAWAR MERAH. KADANGKALA KAU MENCIUM HARUM MAWAR TERSEBUT, TETAPI KADANGKALA KAU TERASA BISA DURI MAWAR ITU MENUSUK JARI'

'JANGAN PANDANG KEPADA KECANTIKAN KERANA BOLEH JADI IANYA PALSU. JANGAN KEJAR KEMEWAHAN KERANA IANYA AKAN SUSUT. CARILAH SESEORANG YANG MEMBUATKAN ANDA TERSENYUM KERANA IA CUMA MEMERLUKAN SEKUNTUM SENYUMAN UNTUK MENCERAHKAN HARI YANG SURAM. CARILAH YANG MEMBUATKAN HATI ANDA TERSENYUM. '

'BERSEMUKA DENGANMU MEMBUAT JANTUNGKU BERDEGUP KENCANG'

'KU MENUNGGU KEHADIRANMU KESISIKU BAGI MELENGKAPI KEHIDUPANKU INI'

'SENYUMAN MU MENCAIRKAN HATIKU INI'

'KECANTIKAN MU MENCAIRKAN HATIKU, KELEMBUTAN MU MENARIK HATIKU, BUDI PEKERTI MU MENAWAN HATIKU INI '

to be continued...PART 3


Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z