Kisah litmatch Part 3 - Mangkuk Jamban no. 2 (updated feb 2022)

 ok ni cerita sambungan post yang lepas pasal si mangkuk jamban no 2 tu



Aku cakap aku dah endkan relationship yang tah pape tu kan.. Tapi sebab aku tak nak menyesal. Lagi pun ending aku dengan dia macam tak elok je kan..So aku try la nak baik balik..cakap elok-elok

Pada mulanya memang ok je. 

Lupa pulak aku nak cerita, ALLAH ada bagi peringatan kat aku. 

Masa tu aku kat dapur nak potong bawang, nak masak ayam masak merah ni. 

Tibe-tiba tak pernah-pernah tangan aku kena potong pisau, boleh pulak terhiris. Banyak gila darah aku keluar.

Sampai last-last mak aku jugak yang masak. hehe

Aku pun fikir dosa apa yang aku dah buat ni. Ni mesti dosa maksiat hati la ni. ALLAHUAKBAR.

Then, aku nekad aku nak bagi yang ceramah ustazah yang aku dengar kat dia la. 

Sebab aku sayang dia.  aku tak nak aku dengan dia boleh tersalah pilih jalan pulak nanti.

[updated version 2022 : masa ni aku fikir ni perasaan sayang, tapi sebenarnya hanyalah nafsu belaka]

Kau tau apa jadi lepas tu terus dia tak contact aku langsung. Ko tau ustazah tu ceramah apa. Tajuk dia jodoh dari syaitan.

Mulanya dia jawab saya faham. Aku ingat ye la dia faham.Rupanya itulah last wassup aku dengan dia. Aku ada cuba jugak call tapi sekali je la. 

Sebab aku jenis kalau orang tak nak, takkan aku nak terhegeh-hegeh lagi. Aku dah cuba usaha kan tapi kau tak nak, aku tak nak paksa.

Aku ringkaskan je la ye. Lebih kurang camni la ustazah tu cakap kita ni selagi belum halal, jangan nak sebab rindu, sayang sume tu la. Tahan semua tu sampai halal.

So aku straight je la kat dia, lepas aku bagi ceramah ustazah tu aku cakap. Aku nak ikut cakap ustazah tu. Bukan aku tak sayang 

[updated version feb 2022 : geli beb bila baca balik, sayang?! tuui ]

Ya la aku cuma manusia biasa yang banyak kelemahan banyak dosa. Aku sedar. Aku cuba nak perbaiki.

Masa aku bagi video tu, dalam hati aku dah terdetik dah kalau dia tak boleh terima memang dia bukan jodoh aku la. 

Last-last memang bukan la kan. Sebab tak boleh nak terima.

Tapi sebelum-sebelum tu pun aku memang aku doa pada ALLAH setiap hari setiap kali lepas solat. Kalau dia bukan jodoh aku jauhkan bla bla bla.. camtu la kan.. jangan bagi die wassup aku seminggu dua. 

ALHAMDULILAH akhirnya termakbul juga doa aku. Cuma lambat sikit je doa aku makbul.

Moralnya kita hidup kat dunia ni kena sentiasa percaya dan sayang pada ALLAH melebihi makhluk.

Kenapa ALLAH timpakan ujian sebab dia sayang dan nak kita kembali pada dia.




Ok nanti aku sambung part 4 ye.. 

Kalau sesiapa terasa nak baca post sebelum ni boleh klik bawah ni

PART 1: LITMATCH APPS CARI JODOH

PART 2: KECEWA

PART 4: AUDIT HATI

PART 5: HATI MATI HIDUP BALIK

PART 6: ROH AKU PERNAH JUMPA DIA

Comments

Popular posts from this blog

APAKAH ITU JUZ' AMMA?

Kisah aku 2021, Part 1 cerita litmatch apps cari jodoh

Kisah litmatch part 5 - Hati aku mati terus hidup balik , Part 1: Kenal dengan Z